Newsy

Michał Urbaniak podpisał kontrakt ze światową wytwórnią fonograficzną i przygotowuje się do wydania dwóch płyt

2015-03-19  |  06:45

Michał Urbaniak zapowiada, że nowe utwory będą się znacznie różnić od tego, co proponował swoim fanom na poprzednich krążkach. Artysta ma za sobą koncerty w Stanach Zjednoczonych i wakacyjną trasę koncertową na statku. Jak mówi, z ostatnich podróży przywiózł dużo muzycznych fascynacji i inspiracji.

Urbaniak przyznaje, że w życiu zawodowym czeka go teraz niezwykle intensywny okres.

Dwie nowe płyty, nowy kontrakt z dużą wytwórnią światową i nowa muzyka – świeża, trochę inna. Mieszkam za oceanem i stamtąd przywiozłem dużo inspiracji. Właściwie życie w podróży bardzo mi pomaga, bo bardzo dużo mnie inspiruje i bardzo dużo muzyki mam w sobie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Michał Urbaniak, jazzman.

Urbaniak wspomina, że ma też za sobą niezwykłe wakacje. Spędził je w nietypowej trasie koncertowej w towarzystwie pasjonatów jazzu.

– Bahamy, Karaiby, cały tydzień na statku z dwoma basenami. Graliśmy smooth jazz po latach razem z Millerem, właściwie z całą czołówką. I graliśmy, cały tydzień opalając się i siedząc przy basenach. Pierwsze chyba wakacje w życiu, chociaż grałem. A poza tym oczywiście koncerty w Nowym Jorku i Chicago – wspomina Michał Urbaniak.

Michał Urbaniak jest współtwórcą tzw. nowej szkoły jazzu. Gra na skrzypcach i saksofonie. Ma na swoim koncie 37 płyt. W 2012 r. zadebiutował jako aktor w filmie „Mój rower”. Za rolę Włodzimierza otrzymał Polską Nagrodę Filmową Orła w kategorii odkrycie roku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.