Newsy

Monika Lewczuk: czuję się coraz bardziej niezależną kobietą, uczę się dbać o siebie i o to, żeby spełniać swoje marzenia

2019-06-27  |  06:22

Zdaniem wokalistki kobiety powinny znać swoją wartość i być pewne siebie, niezależnie od sytuacji, w jakiej się znajdują. Na swoim przykładzie bowiem wie, że samodzielność i wewnętrzna siła pozwalają się uporać z każdą przeciwnością losu i dodają odwagi, by zawalczyć o swoje marzenia. Wokalistka twierdzi, że już małe dziewczynki powinny być wychowywane w przekonaniu, że siła tkwi w kobietach, bo kluczem do sukcesu i spełnienia na każdej płaszczyźnie jest właśnie niezależność.

Monika Lewczuk podkreśla, że jest teraz na takim etapie życia, kiedy czuje w sobie ogromną moc i siłę do działania. Umie walczyć z obawami, zna swoje mocne strony i jest świadoma dokonywanych wyborów.

– Myślę, że coraz bardziej się czuję niezależną kobietą, niezależną dziewczyną, uczę się dbać o siebie, o to, żeby się spełniać, realizować swoje marzenia. Tak naprawdę już od długiego czasu to robię, ale przez ostatnich kilka lat myślę, że skupiałam się przede wszystkim na tym, żeby właśnie wykreować ten muzyczny aspekt mojego życia. A teraz staram się też skupiać trochę bardziej na tym, czego potrzebuję jako Monika, Monia, jako kobieta, jako dziewczyna – mówi agencji Newseria Monika Lewczuk.

Ostatni singiel Moniki Lewczuk zatytułowany „Z Tobą lub bez Ciebie” promowany jest jako hołd dla klasy, niezależności i pewności siebie u każdej kobiety. Wokalistka ze swojego doświadczenia wie, że w płci pięknej tkwi nieskończony potencjał.

– Temat niezależności jest bardzo ważny, dlatego że wydaje mi się, że jeżeli kobieta jest niezależna, jeżeli dziewczyna jest niezależna i jeżeli uczy się tego, żeby dbać o swoje samopoczucie, dbać o swoje sprawy, to jest bardzo ważne. To jest ważne nie tylko dla niej, lecz także później w relacjach z innymi – mówi Monika Lewczuk.

Zdaniem piosenkarki ten temat znacznie częściej powinien się więc pojawiać w mediach, w twórczości czy w zwyczajnych rozmowach.

– Bardzo ważne jest to, żeby mówić o niezależności kobiet, szczególnie w tym momencie, żeby młode pokolenia tych dziewczynek, które dorastają, wychowywały się też w przekonaniu o swojej wartości, żeby były pewne siebie. Ale też dorosłe kobiety, żeby dbały o siebie i żeby wiedziały, że tak naprawdę to od nich zależy to, w jaki sposób kreują swoją rzeczywistość, swoją przyszłość – mówi Monika Lewczuk.

Bardzo ważne jest to, żeby od najmłodszych lat dziewczynki były wychowywane w przekonaniu, że w momencie, kiedy stają się dorosłe, mają bardzo duży wpływ na swoje życie. Poprzez odpowiednią postawę mogą kreować swoje miejsce w świecie, a dzięki swojej niezależności będą czerpać z niego pełnię możliwości.

– Często wychowujemy te dziewczynki w taki sposób, że nie zawsze ta niezależność i to dbanie o siebie jest uczone. Bardzo często w bajkach, które pokazują nam rodzice, jest ten mit o tym, że przyjdzie po nas książę i on już wszystko nam ułoży. I myślę, że to zostaje trochę w głowie i później wiele kobiet patrzy po prostu na mężczyzn zamiast na to, czego faktycznie chcą – mówi Monika Lewczuk.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.