Newsy

Olga Buława: Jestem najstarszą uczestniczką w historii konkursu Miss Universe. Staram nie skupiać się na tym, jakie mam szanse

2019-12-02  |  06:25

Miss Polski 2018 nie kryje satysfakcji z tego, że będzie reprezentować nasz kraj w konkursie Miss Universe, bo jak podkreśla, będzie to dla niej wyjątkowe doświadczenie. Liczy na to, że pozna wiele ciekawych osób i dużo się od nich nauczy. Podkreśla też, że choć widziała już rywalki z innych krajów, to na razie nie chce oceniać swoich szans na wygraną.

Konkurs Miss Universe odbędzie się 8 grudnia w Atlancie w Stanach Zjednoczonych. Olga Buława właśnie przebywa na zgrupowaniu.

Staram nie skupiać się na tym, jakie mam szanse. Z takim samym podejściem przystąpiłam też do konkursu Miss Polski, gdzie nie skupiałam się na wygranej, a po prostu na tym, żeby jak najwięcej z tego doświadczenia czerpać pozytywnych bodźców. I teraz jest tak samo. Myślę, że jest to wspaniała przygoda i już sam fakt uczestniczenia w tym konkursie jest samą w sobie wygraną. Poznam na pewno wiele wspaniałych osób z całego świata – mówi agencji Newseria Olga Buława, Miss Polski 2018.

Buława przyznaje, że widziała już wcześniej w internecie swoje konkurentki. Jej zdaniem, ich atutem jest nie tylko uroda i zgrabna sylwetka, ale również wykształcenie i ciekawe pasje.

– Od momentu ogłoszenia mojego startu w konkursie zaczęły się pojawiać takie rankingi internetowe, bo ten konkurs ma ogromną bazę fanów i cały czas jestem gdzieś tam oznaczana wśród innych kandydatek, więc miałam okazję spojrzeć. Bardzo ładne dziewczyny i też nie tylko ładne, ale bardzo dużo w życiu osiągnęły. W tym roku mówi się, że to jest rok prawniczek, że większość jest dziewczyn, które skończyły prawo na konkursie – mówi.

Olga Buława solidnie przygotowuje się do udziału w Miss Universe od blisko trzech miesięcy. Zdecydowała, że chce pracować z ludźmi, którzy mają jej pomóc na określonych płaszczyznach.

– Zorganizowałam się troszeczkę jako taka freelancerka, po prostu uruchomiłam kontakty. Jest bardzo wiele osób chętnych do pomocy przy takich konkursach, tylko po prostu trzeba wiedzieć, czego się chce. Nie mam może takiego teamu, który by nade mną czuwał i mówił mi codziennie, co mam robić. Też jestem dosyć taką charakterną osobą i mam też już swoje lata, jestem w ogóle najstarszą kandydatką w historii konkursu Miss Universe, więc ciężko by mi było jakby ktoś chciałby mi coś narzucać, więc raczej to jest taka moja inicjatywa – mówi Olga Buława.

Miss Polski tłumaczy, że podczas konkursu będzie się chciała skupić na pokazaniu swojej osobowości. Jej zdaniem, wszystkie kandydatki do tytułu są ładne, zgrabne i zachwycają wyglądem, ale równie ważne jest to, żeby przyciągnąć uwagę czymś więcej.

– Na pewno będę się skupiać na tym, żeby gdzieś tam szerzyć taką pewność siebie, że po prostu nasza wyjątkowość jest czymś, co nas wyróżnia, co może dawać nam pewność siebie i nie musi nas jakby przekreślać. Ja też jestem dosyć taką niestandardową kandydatką na konkurs piękności, bo po pierwsze, jestem najstarsza, po drugie, nie mam za dużego doświadczenia w tych konkursach, w ogóle pierwszym, do którego przystąpiłam, był konkurs Miss Polski. I mimo wszystko, jakoś tak wszystko się ładnie składa, że to wszystko idzie do przodu – mówi Olga Buława.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.