Newsy

Omenaa Mensah: Liczę, że Andrzej Duda dotrzyma słowa i będzie prezydentem wszystkich Polaków

2015-06-01  |  06:50

Omenaa Mensah ma nadzieję, że Andrzej Duda wywiążę się z wyborczych obietnic i będzie prezydentem wszystkich Polaków, bez względu na kolor skóry, orientację seksualną czy przekonania w sprawie in vitro. Prezenterka od roku w ramach własnej fundacji Omenaa Foundation promuje tolerancję.

Nowy prezydent powiedział, że chce być prezydentem wszystkich Polaków. Mam nadzieję, że będzie szanował każdego obywatela, niezależnie od tego, jaki ma kolor skóry, jakiego jest wyznania, jaką ma orientację, czy chce mieć dzieci z in vitro. Mam nadzieję, że tak będzie i trzymam kciuki. Bo człowieka poznaje się po czynach, a nie po słowach – powiedziała Omenaa Mensah w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Prezenterka od roku ma własną fundację Omenaa Foundation. W ramach jednego z programów Ambasada Tolerancji edukuje i szerzy postawy tolerancji. Organizuje m.in. warsztaty w żłobkach i przedszkolach pt. „Jesteśmy obywatelami świata”, tworzy edukacyjne pufy, a jej ostatnia książka „Gorzka czekolada”  promowała szacunek do każdego człowieka. Niedawno wraz z Tomaszem Olejniczakiem, właścicielem marki Tomaotomo, stworzyła bluzy z napisem #tolerance.

Zaprosiłam 25 gwiazd, które wsparły projekt dotyczący tolerancji. Wszyscy ubraliśmy się w czarne bluzy ze złotym hashtagiem tolerance i zrobiliśmy wspólne zdjęcie z pałacem w Wilanowie w tle. Chodziło o to, żeby pokazać, że wszyscy jesteśmy różni, wszystkie gwiazdy są różne, ale jesteśmy równi i że tak naprawdę trzeba każdego szanować, niezależnie od tego, jaki ma kolor skóry, status materialny czy jakiej jest orientacji seksualnej albo politycznej – tłumaczy cel inicjatywy Omenaa Mensah.

Wśród gwiazd pojawili się m.in. Monika Olejnik z ciemnoskórymi bratankami, Andrzej Sołtysik, Jacek Pałasiński, Michał Piróg, Sławomir Uniatowski, Dorota Gardias, Łukasz Jakóbik, Majka Jeżowska, Natalia Partyka i Tomek Kowalski.

Chciałam, żeby to były bardzo różne osobowości. Była mała Sami, która u mnie w fundacji jest wolontariuszką i przygotowuje warsztaty „Obywatel świata”. Była Monika Olejnik, która ma wspaniałą, kolorową rodzinę. Jej bratankowie są tak jak ja Mulatami. Był też Tomek Kowalski, chłopak, który wygrał „Must Be the Music”, uległ wypadkowi i dziś jeździ na wózku. On się od razu zgodził. Przez cały dzień dzielnie pozował do zdjęć. Jest fenomenalnym facetem, jestem nim zachwycona. Mam nadzieję, że będziemy jeszcze współpracować w różnych innych projektach – mówi pogodynka.

Część dochodu ze sprzedaży bluz jest przeznaczona na działalność fundacji.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.