Mówi: | Piotr Rubik |
Funkcja: | kompozytor |
Piotr Rubik chce zwrócić uwagę Polaków na potrzeby osób niesłyszących
Piotr Rubik wziął udział w sesji zdjęciowej z niesłyszącą motocyklistką Moniką Jaworską. Razem chcą zwrócić uwagę na problemy osób niesłyszących w Polsce i obalić mity ich dotyczące. Zdjęcia z sesji ukażą się w październikowo-listopadowym numerze pisma „EksMagazyn”.
Monika Jaworska jest zawodniczką motocyklową, która na swoim koncie ma takie tytuły, jak II wicemistrzyni Polski w klasie Supersport 600, wicemistrzyni Europy oraz wicemistrzyni Włoch. Prowadzi własną szkołę jazdy na motocyklu. Od urodzenia jest osobą niesłyszącą. Piotr Rubik przyznaje, że z przyjemnością przyjął propozycję sesji, nie tylko ze względu na jej szczytny cel. Sam jest bowiem zapalonym motocyklistą i zdaje sobie sprawę z tego, jak trudny i wymagający jest to sport.
– Monika jest osobą głuchoniemą od urodzenia i mimo tego walczy i nie poddaje się, zdobywa wiele tytułów mistrzowskich, nagród, startuje w wyścigach. Podziwiam ją za to, dlatego że wiem, jakie to jest trudne. Sam jeździłem i jeżdżę na motocyklu, wiem, jak trudno jest się ścigać. Jest to niezwykle miła osoba, która ma olbrzymią siłę woli i olbrzymie samozaparcie. Zawsze podziwiałem i podziwiam takich ludzi – mówi Piotr Rubik w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Sesja jest częścią kampanii „Wszystko gra!”, która ma zwrócić uwagę na problemy osób niesłyszących w Polsce, a także obalić mity ich dotyczące. Szacuje się, że w Polsce żyje ok. 900 tys. osób, które mają problemy ze słuchem i 100 tys. osób głuchych. Zdaniem twórców kampanii świadomość potrzeb osób niesłyszących wśród Polaków jest coraz większa, wciąż jednak niewystarczająca. Zdjęcia z sesji Piotra Rubika i Moniki Jaworskiej ukażą się w październikowo-listopadowym numerze „EksMagazynu”. Twórcy kampanii zaprosili tę parę do współpracy, ponieważ uważają, że świat osób niesłyszących i świat muzyki nie muszą się wykluczać.
– Zdjęcia były ciekawym połączeniem świata osoby głuchoniemej ze światem muzyka. Motocykla, niestety, nie było, przynajmniej w tym czasie, kiedy ja robiłem zdjęcia. Natomiast były atrybuty muzyczne. Była batuta, był smoking, były nuty. Myślę, że ten motocykl jest gdzieś tam w domyśle, może również ukażą się w tym materiale zdjęcia Moniki na motocyklu – mówi Piotr Rubik.
Muzyk przyznaje, że początkowy problem, jakim było porozumiewania się z Moniką Jaworską, szybko przestał mieć znaczenie. Ani muzyk, ani motocyklistka nie znają języka migowego, Jaworska potrafi jednak czytać z ruchu warg. Piotr Rubik twierdzi, że wystarczy mówić wyraźnie i wolno, by zawodniczka nie miała problemu ze zrozumieniem. On sam także bardzo szybko przyzwyczaił się do jej sposobu mówienia. Dla Piotra Rubika sesja ta była trudnym doświadczeniem, przyznaje bowiem, że nie wyobraża sobie świata bez dźwięków.
– Gdyby tak się stało – odpukać – to byłby dla mnie straszny cios. Bardzo współczuję wszystkim ludziom, którzy nie słyszą, bo rzeczywiście tracą coś bardzo cennego, czyli muzykę. Wierzę jednak w lekarzy i technologię. Kiedyś dojdziemy do takiego momentu, że również osoby niesłyszące będą mogły tę muzykę usłyszeć i poczuć – mówi Piotr Rubik.
28 września obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Osób Głuchych.
Czytaj także
- 2025-06-10: Piotr Zelt: Pęknięcie w Polsce jest bardzo głębokie. Myślę, że strona zwycięska w tych wyborach zadba o to, żeby te podziały były coraz głębsze
- 2025-05-19: Piotr Kupicha: Feel to jeden z ostatnich bastionów żywego rock’n’roll’owego grania. Myślę, że to jest klucz do tego, że jesteśmy na scenie już 20 lat
- 2025-03-20: Piotr Zelt: Planuję wziąć udział w wyścigach kolarskich Gran Fondo. Trenuję cztery razy w tygodniu
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-04-15: Piotr Zelt: Na Święta Wielkanocne zamierzam wyjechać na narty w Alpy. Jak mam czas, to pracuję jako instruktor narciarski
- 2025-01-21: Przyszłość relacji transatlantyckich wśród głównych tematów posiedzenia PE. Europa jest gotowa do współpracy
- 2024-11-28: P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
- 2024-12-05: Piotr Szwedes: Chyba każdy z nas tęskni za tym, żeby czasami zrzucić te wszystkie filtry i powiedzieć komuś prawdę. Niestety życie zmusza nas do tego, żebyśmy popełniali małe kłamstewka
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-10-17: Wiele wyzwań polskiej prezydencji w UE. Jednym z kluczowym będą prace nad nowym budżetem
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.