Mówi: | Piotr Stramowski |
Funkcja: | aktor |
Piotr Stramowski: Serial „Tajemnica zawodowa” ma drugie dno jak u Bergmana. Kiedy weszliśmy na plan, świat zaczął tworzyć się na naszych oczach
Aktor wciela się w jedną z głównych ról w nowym serialu TVN „Tajemnica zawodowa”. Podkreśla, że jest to skomplikowana i wymagająca rola, która znacznie się różni od jego poprzednich wcieleń. Detektyw, którego gra Piotr Stramowski, to introwertyczna i tajemnicza postać. Aktor zaznacza, że bardzo dobrze pracowało mu się na planie serialu, ponieważ atmosfera była niezwykle inspirująca.
Piotr Stramowski zyskał popularność dzięki roli policjanta w filmie „Pitbull” w reżyserii Patryka Vegi. Ta filmowa charakteryzacja spowodowała, że często utożsamiany jest z mocnymi i dominującymi postaciami. Tłumaczy, że w serialu „Tajemnica zawodowa” historia koncentruje się na relacjach międzyludzkich. Dzięki temu aktor może pokazać publiczności zupełnie inne oblicze.
– Grałem wcześniej policjantów, ale mam wrażenie, że postać detektywa jest zupełnie inna od tych, w które wcielałem się poprzednio. W tym przypadku nie skupiamy się na sprawach, tylko na relacjach między ludźmi. To jest serial przede wszystkim o codziennych problemach i kontakcie z drugim człowiekiem – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Piotr Stramowski.
Aktor tłumaczy, że historia przedstawiona w serialu jest niezwykle wciągająca. Bohaterowie przedstawieni są z różnych perspektyw, dzięki czemu widzowie mogą bardziej się do nich zbliżyć i zrozumieć ich postępowanie. Przemyślany scenariusz jest jednym z największych atutów produkcji.
– W każdym serialu gra się trochę inaczej. Tym razem poczułem, że stworzyliśmy prawdziwy świat, że te postacie żyją naprawdę, spotykają się, rozmawiają. Ta historia ma drugie dno jak u Bergmana. Wspominam o Bergmanie, bo właśnie pracuję nad spektaklem w reżyserii Mai Kleczewskiej, „Twarzą w twarz”, więc szukam analogii. Scenariusz serialu jest bardzo dobrze napisany. Kiedy weszliśmy na plan, świat zaczął tworzyć się na naszych oczach – wyjaśnia.
Piotr Stramowski przyznaje, że bardzo dużo zależy od atmosfery na planie. Podkreśla, że praca nie zawsze jest tak samo komfortowa. W przypadku „Tajemnicy zawodowej” aktorzy wcielający się w poszczególne postacie bardzo szybko zaangażowali się w projekt. Dzięki pomocy reżysera udało się osiągnąć bardzo wysoki poziom.
– Czasami przychodzi się na plan i czegoś brakuje, więc musimy udawać. W tym wypadku postaci są wyraziste. Sytuacje, które wydarzają się między nimi, są prawdziwe. Z każdą postacią widz jest w stanie się mocno utożsamić. Nie ma podziału na dobrych i złych, a my przecież też nie jesteśmy idealni – zaznacza.
Postać, w którą wciela się Piotr Stramowski, na początku serialu może wydać się widzom nieco tajemnicza. Detektyw Paweł Miller koncentruje się na powierzonych zadaniach i lubi pracować w skupieniu. Aktor zaznacza, że bohater z odcinka na odcinek będzie coraz bardziej przystępny.
– Miller jest postacią introwertyczną, która zbyt dużo nie pokazuje, ale jest też wrażliwym facetem. Przy Julce pokazuje, jaki jest naprawdę, i się otwiera. Lubi swoją pracę i wykonuje ją w trochę undergroundowym trybie, działa z poziomu podziemia. Zresztą zawód detektywa polega na tym, żeby się nie pokazywać i obserwować ludzi, a jemu to odpowiada – wyjaśnia.
Czytaj także
- 2024-11-28: P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
- 2024-11-28: 1 grudnia nowa Komisja Europejska rozpoczyna prace. W składzie pierwszy raz komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności
- 2025-01-09: Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
- 2024-12-17: Zakłady poprawcze i młodzieżowe ośrodki wychowawcze nie spełniają swoich funkcji. Większą rolę w resocjalizacji powinny pełnić rodziny
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2025-01-03: Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
- 2024-12-06: Dawid Kwiatkowski: Nie nazwałbym się jurorem pobłażliwym, ale też nie jestem surowym oceniającym. Moje decyzje są sprawiedliwe i żadnej z nich nie żałuję
- 2024-11-28: Dawid Kwiatkowski: Uczestnicy „Must Be the Music” starają się zaczepiać nas na korytarzach. Ja uciekam, bo przed castingiem nie chcę wchodzić w żadne relacje
- 2024-11-25: Sebastian Karpiel-Bułecka: Jurorowanie to nie jest proste zadanie, ale bardzo mnie to rajcuje. Staram się być sprawiedliwy, szczery i rzetelny
- 2024-11-21: Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.