Mówi: | Plich |
Funkcja: | projektant mody |
Plich: Mówi się o końcu Maćka Zienia, ale według mnie niekoniecznie tak musi być
Według Plicha zapowiedzi upadku Maćka Zienia są przedwczesne. Projektant współczuje swojemu koledze po fachu, ma też nadzieję, że Zieniowi uda się wyjść ze sporu ze wspólnikami bez szwanku. W obronie jednego z czołowych polskich projektantów stanęło też wiele gwiazd, m.in. Edyta Herbuś i Michał Piróg.
W połowie czerwca Maciej Zień został publicznie oskarżony przez wspólników o wywiezienie należącej do spółki części kolekcji. Projektant szybko odpowiedział na zarzuty, publikując własne oświadczenie. Stwierdził w nim, że rzucane przez wspólników oskarżenia są nieprawdziwe, a niektóre fakty pominięte. Fakty te, to m.in. dług, jaki wobec Zienia ma spółka. Powstał on w wyniku niewypłacania mu należnych wynagrodzeń. Zień zarzucił też jednemu ze wspólników zamiar wrogiego przejęcia firmy.
Projektanta wspierają gwiazdy, m.in. Dorota Wróblewska, Edyta Herbuś, Michał Piróg i Ewa Wojciechowska. Skandalem wokół Zienia zaskoczony jest też projektant mody Plich.
– Bardzo mu współczuję całej tej sytuacji i jestem zdziwiony taką nagonką, samosądem i niepotrzebnym biciem piany. Przede wszystkim dziwię się, że sprawa jest załatwiana tak na forum, a nie między panami. Jest jakoś to już oceniane i głośno wypisywane: „Koniec Maćka Zienia”, ale według mnie niekoniecznie – mówi Plich agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Plich podkreśla, że wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważna dla projektanta jest jego marka.
– Mówi się o ryzyku, o tym, że straci tę firmę, markę, logo, że ktoś, ten jego wspólnik, próbuje przejąć kontrolę. To jest straszne, ponieważ ta firma to tak naprawdę głowa projektanta. Ludzie zawierają sobie wiele spółek, wiele różnych interesów, ale często nie są świadomi tego, jak dużą wagę przywiązujemy do logo i marki – mówi Plich.
Jego zdaniem cała sytuacja może być wynikiem trudnej sytuacji na rynku modowym. Odzież ekskluzywna, pochodząca od uznanych projektantów, jest
droga – głównie ze względu na wysokie koszty produkcji i utrzymania butików. Wystarczy natomiast drobne potknięcie, np. mniej udany pokaz, aby kolekcja słabiej się sprzedała, co powoduje duże straty marki.
– Trzymam za niego kciuki i mam nadzieję, że mu się uda. Zawsze zresztą kibicowałem innym projektantom, bo uważam, że jest nas niewielu na rynku
polskim, którzy się utrzymują i którzy istnieją na nim od tylu lat – mówi projektant mody.
Plich jest zdania, że projektanci powinni się wspierać, kibicować sobie i pomagać. Wspólnie budują bowiem polski rynek mody, mimo że na co dzień są dla siebie konkurencją. Zdaniem projektant pozytywne relacje między projektantami przełożą się na ich lepsze funkcjonowanie na rynku.
Czytaj także
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2025-04-18: UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
- 2025-03-19: Tylko co piąty nakaz powrotu migranta do kraju pochodzenia jest realizowany. UE chce wprowadzić nowe skuteczne procedury
- 2025-03-21: Ukraińska kultura cierpi na wstrzymaniu pomocy z USA. Wiele projektów potrzebuje wsparcia UE
- 2025-03-13: Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
- 2025-03-05: Biznes coraz chętniej angażuje się w działania społeczne. To ważny partner dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
- 2025-03-18: Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
- 2025-02-21: Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie dla Ukrainy ponad 134 mld euro
- 2024-12-27: Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
- 2025-01-17: Styczeń powinien przynieść wzrost popytu na hipoteki i sprzedaży mieszkań. Klientom pomogłyby obniżki stóp procentowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Żywienie

Sylwia Bomba: Stosuję zasadę żywieniową 80/20. Raz w tygodniu jem z córką kebaba i organizm wybacza mi to
Influencerka przekonuje, że są takie momenty czy okoliczności, kiedy w swoim jadłospisie pozwala sobie na więcej. Jej zdaniem każdy powinien robić sobie taki „oszukany dzień” i spełniać wtedy swoje zachcianki żywieniowe. Oczywiście nie po to, żeby się najeść do syta, ale zaspokoić apetyt chociażby na coś słodkiego. Sylwia Bomba przyznaje, że do jej dietetycznych grzeszków należą: kebab, popcorn i cola.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Gwiazdy
Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj

Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.