Newsy

Polskie gwiazdy lansują modę na kwiatowe printy na jedwabnych ubraniach

2015-06-02  |  07:00
Mówi:Dorota Goldpoint, projektantka
Joanna Kurowska, aktorka
Anna Iberszer, aktorka
Małgorzata Puczyłowska, organizatorka festiwalu Vivat Mama
  • MP4
  • Zwiewne materiały i kwiatowe printy coraz popularniejsze wśród polskich gwiazd. Dominują także w letniej kolekcji Doroty Goldpoint. Zdaniem projektantki latem kobieta powinna być zwiewna i delikatna. Na pokazie zorganizowanym z okazji Dnia Matki Dorota Goldpoint po raz pierwszy pokazała projekty dla nastolatek, utrzymane zresztą w podobnej stylistyce, co te dla kobiet. 

    Dorota Goldpoint zazwyczaj stawia na stonowaną kolorystykę, chętnie wybiera barwy ziemi, odcienie beżów i kolory śmietankowe. W kolekcji na lato 2015 znalazły się jednak także modele w bardziej zdecydowanych kolorach, m.in. intensywnej żółci i zieleni. Dominują duże, kwiatowe printy oraz zwiewne tkaniny, w większości sprowadzane z Włoch. Na tegoroczne lato Dorota Goldpoint proponuje luźne sukienki mini oraz maxi, suknie o kroju kimona, oraz bardzo modne w tym sezonie kombinezony. Kolekcja ma podkreślać delikatną stronę kobiecej natury.

    – Nasi wieszcze mówią, że kobieta to delikatna istota. I właśnie tę delikatną istotę chciałam z nas wydobyć. Chciałam pokazać, jak kobieta może się pięknie prezentować zarówno w gładkich tkaninach, jak i w printach. Jest to trudny wybór, ponieważ kobiety w Polsce zazwyczaj wolą gładkie tkaniny. Chciałam pokazać, że bardzo proste modele, bardzo zwiewne suknie, mogą też bardzo pięknie wyglądać, gdy jest dużo kwiatów i kolorów – mówi Dorota Goldpoint agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Projektantka pokazała swoją nową kolekcję z okazji drugiej edycji festiwalu Vivat Mama. Głównym elementem imprezy, podobnie jak rok wcześniej, był pokaz mody, podczas którego na wybiegu pojawiły się polskie gwiazdy ze swoimi dziećmi, m.in. Anna Korcz, Olga Borys, Joanna Kurowska, Anna Iberszer i Bernadetta Machała-Krzemińska. Specjalnie na potrzeby pokazu Dorota Goldpoint stworzyła kilka modeli przeznaczonych dla nastolatek i dziewczynek.

    – To było dla mnie ogromne wyzwanie, ponieważ pierwszy raz szyłam sukienki dla nastolatek, dla nawet jeszcze młodszych dziewczynek, i to było niezwykle trudne ze względów technicznych. Pomysł był jednak taki, żeby te stylizacje były bardzo podobne, czyli żeby podobny był print albo fason. To było dla mnie bardzo duże wyzwanie i cieszę się, że udało mi się je zrealizować – mówi Dorota Goldpoint.

    Dorota Goldpoint należy do ulubionych projektantów polskich gwiazd. Aktorki chwalą przede wszystkim jej styl będący połączeniem elegancji, minimalizmu i kobiecości w luksusowej wersji. Gwiazdy cenią także indywidualne podejście projektantki do każdego klienta i umiejętność wydobycia piękna z każdej kobiety.

    Przychodzi do niej osoba, a ona na nią patrzy, markuje mankamenty i wydobywa coś, co jest ładnego w niej. I to jest takie projektowanie, typowe projektowanie gwiazdorskie, czyli każdy może być gwiazdą, każdy jest potraktowany indywidualnie. Każda osoba wygląda świetnie, bo wszystko jest świetnie dopasowane – mówi Joanna Kurowska.

    Także Anna Iberszer przyznaje, że jest zachwycona nową kolekcją Doroty Goldpoint. Gwieździe „Rancza” podoba się przede wszystkim elegancja i szlachetność zaprezentowanych modeli.

    Te tkaniny i proste, ale eleganckie wykroje podkreślają kobietę w kobiecie. To po prostu się nie zdarza na co dzień, zwłaszcza w czasach, gdy wszyscy dążą do uniseksu. I tutaj nagle spotykamy suknie, które są kobiece i nie starają się być nijakie – mówi Anna Iberszer.

    Ta kolekcja wpisuje się dokładnie w to, co robi Dorota. Bo u niej ważne jest bardzo dobre odszycie, prostota i minimalizm, który ona podkreśla, a zarazem gdzieś taki mały figiel, który mówi o tym, że to jest modne, ponadczasowe i klasyczne. Dlatego właśnie aktorki lubią występować w jej rzeczach – dodaje Małgorzata Puczyłowska, organizatorka festiwalu Vivat Mama.

    Kolekcja na lato 2015 dostępna jest w showroomie Doroty Goldpoint, który mieści się w Warszawie przy ulicy Mińskiej. Festiwal Vivat Mama, w ramach którego odbył się pokaz kolekcji, organizowany jest z okazji Dnia Matki i Dnia Dziecka. W czasie imprezy została przeprowadzona loteria, z której dochód zasili konto Fundacji Koocham. Jednym z podstawowych celów jej istnienia jest założenie przedszkola terapeutycznego dla dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Firma

    Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

    Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

    Media

    Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

    Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.