Newsy

Tomasz Lubert o kontrowersyjnym teledysku Marysi Niklińskiej: Dobrze zaczęła. Mówi się o niej i o to chodzi

2015-04-16  |  06:50

Maria Niklińska mocno wchodzi na rynek muzyczny. Wokalistka zaszokowała publiczność teledyskiem do kawałka „Ile jeszcze”, w którym wciela się w rolę zakonnicy całującej się z inną kobietą. Zdaniem Tomasza Luberta, autora piosenki, w klipie nie ma nic zdrożnego, a Niklińska dobrze zrobiła, stawiając na kontrowersję. Zaznacza jednak, że sam nie nakręciłby takiego wideo. 

W klipie promującym kawałek „Ile jeszcze” Maria Niklińska wcieliła się w postać zakonnicy całującej się z kobietą, a następnie przyjmującej komunię. Zwłaszcza ten ostatni fragment teledysku wywołał kontrowersje wśród internautów i dziennikarzy. Większość z nich twierdziła, że wokalistka posunęła się zbyt daleko w prowokacji i obraziła katolików. Klip krytycy określili jako żenujący i kiczowaty. Zdaniem Tomasza Luberta, autora piosenki „Ile jeszcze”, Niklińska nie przekroczyła jednak granic etycznych.

Nie widzę w tym nic zdrożnego. Prawda jest taka, że w dzisiejszych czasach rzeczywiście nie tylko sprzedaje się muzyka, lecz także ta cała otoczka. Marysia, mimo że już jest znaną osobą, w muzyce traktowana jest jako debiutantka i moim zdaniem dobrze zaczęła, bo tak naprawdę mówi się o tym, a o to chodzi – mówi Tomasz Lubert w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Pomysłodawczynią klipu jest sama Maria Niklińska, ona także zajęła się napisaniem scenariusza. Za reżyserię natomiast odpowiedzialny był Nathaniel Czarnecki. Tomasz Lubert twierdzi, że każdy jest kowalem własnego losu i podejmuje samodzielne wybory, zarówno życiowe, jak i artystyczne. Jest przekonany, że Niklińska doskonale wiedziała, co robi, ponieważ jest mądrą kobietą i artystką.

Jeśli Marysia czuła, że tak trzeba zrobić, to jestem całym sercem za nią, aczkolwiek ja bym takiego teledysku nie zrobił, bo stary dziad jestem, ale jak dla niej chyba idealnie – mówi Tomasz Lubert.

Piosenka „Ile jeszcze” znalazła się na pierwszej solowej płycie Tomasza Luberta „Z miłości do muzyki”. Krążek, który ukazał się w czerwcu 2014 roku, zawiera 12 kawałków nagranych przy współpracy z wieloma polskimi artystami, m.in. Dodą, Rafałem Brzozowskim, Ewą Farną i Anją Orthodox. „Ile jeszcze” zaśpiewała Maria Niklińska, która obecnie wykonuje ten kawałek jako własne solo.

Miała być tajemnica, że coś tam maczałem palce. Rzeczywiście, piosenka „Ile jeszcze” ukazała się na mojej solowej płycie „Z miłości do muzyki”. Stąd nasza współpraca. Ona się tam pojawiła, bo to fajna dziewczyna. Marysia robi sobie solo ostatnio, z czego się bardzo cieszę – mówi Tomasz Lubert.

19 maja ukaże się debiutancka płyta Marii Niklińskiej zatytułowana „Maria”. Krążek utrzymany będzie w nurcie synth-pop. NIklińska sama napisała teksty wszystkich piosenek, a produkcję materiału powierzyła Marcinowi Kindli, znanemu ze współpracy z Tomaszem Lubertem, Ewą Farną i Jackiem Stachurskym.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.