Newsy

Tomasz Olejniczak pokazał kolekcję Tomaotomo na sezon wiosna-lato 2015

2015-04-22  |  06:45
Mówi:Tomasz Olejniczak, projektant mody

Weronika Książkiewicz, aktorka

Maja Sablewska, doradca wizerunkowy

  • MP4
  • Kolekcja wiosna-lato 2015 Tomaotomo łączy proste w formie fasony z pięknymi, bogato zdobionymi tkaninami. Na wybiegu dominowały sukienki i kombinezony utrzymane w bieli i kremie. Uwagę zwracały ręcznie robione aplikacje z jedwabiu i dowcipny sowi print.

    Kolekcja na wiosnę i lato 2015 marki Tomaotomo nosi nazwę "Desire". Tomasz Olejniczak twierdzi, że nazwa ta ma podwójne znaczenie.

    To ma być kolekcja, której będą pożądały kobiety, ale z drugiej strony mężczyźni patrząc na kobiety w tych strojach, będą sobie myśleli, że to jest desire – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Tomasz Olejniczak.

    Kolekcja utrzymana jest w jasnych, świetlistych barwach: bieli i kremie. Obecnych jest również kilka sylwetek w czerni. Dominują w niej niezwykle kobiece, zwiewne sukienki i kombinezony, a także spodnie dzwony. Projektując kolekcję "Desire" Tomasz Olejniczak chciał połączyć proste formy z tkaninami kojarzonymi raczej z modą wieczorową. Stąd obecność cekinów, kryształów Swarowskiego i ręcznie robionych aplikacji z jedwabiu.

    – Postanowiłem pokazać kolekcję, która będzie bardzo prosta w formie, a jednak błyszcząca, bogata, będzie świeciła, będzie ręcznie wyszywana, będzie troszeczkę zahaczała o haute couture, ale będzie ją można ubrać na co dzień i można ją zestawić z innymi casualowymi strojami, np. spodniami w printy, w sowy z koronką, z kamieniami Swarowskiego. To mnie inspirowało, żeby pokazać inną modę – mówi Tomasz Olejniczak.

    Print w postaci małej sówki obecny jest zarówno w sylwetkach damskich, jak i męskich. Ozdabia przede wszystkim męskie kurtki i szorty oraz damskie sukienki.

    Na pokazie najnowszej kolekcji Tomasza Olejniczak zjawiły się gwiazdy, m.in. Magdalena Schejbal, Patricia Kazadi, Maja Sablewska, Karolina Malinowska i Weronika Książkiewicz, którą projektant nazywa swoją muzą. Aktorka znała już część kolekcji "Desire" – w marcu podczas gali Orły 2015 wystąpiła w pochodzącej z tej kolekcji białej sukni-tubie z kryształkami Swarowskiego. Książkiewicz przyznaje, że suknia ta nie jest jedynym elementem, który chciałaby mieć w swojej szafie.

    Ja lubię jak się błyszczy, ale też przepiękne są te kółka ręcznie wycinane, robione i zszywane. Wszystko bym chciała mieć. To, co najbardziej pożądałam to mam w tej chwili na sobie. Mam ułatwione zadanie, że nie muszę tak bardzo pożądać, wystarczy, że pomyślę i już to mam – mówi Weronika Książkiewicz.

    Zachwytu nie kryje też Maja Sablewska, która po raz pierwszy była na pokazie Tomasza Olejniczaka. Twierdzi, że projektant całkowicie podbił jej serce.

    Podobają mi się cekiny i wszelkie wersje kombinezonów, które Tomek przedstawił. Kolejny projektant zdobył moje serce, nie tylko ciuchami, ale tym, jaki jest. On jest cudownym człowiekiem z ogromnym sercem – mówi Maja Sablewska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Firma

    Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

    Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

    Media

    Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

    Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.