Newsy

1/3 Polaków grilluje co najmniej raz w tygodniu. Na ruszt trafia głównie kiełbasa i karkówka

2016-08-17  |  06:00
Mówi:Iwona German
Funkcja:dyrektor marketingu
Firma:McCormick Polska
  • MP4
  • Polacy kochają grillowanie – według GfK Polonia w lipcu przeciętny Polak uczestniczył w imprezie grillowej przynajmniej dwa razy. W grillowym menu króluje kiełbasa i karkówka, a w charakterze dodatków musztarda i ketchup. Polacy coraz chętniej sięgają też po gotowe mieszanki przypraw przeznaczone specjalnie do potraw z grilla.

    Grillowanie to wciąż niezwykle popularny wśród Polaków sposób spędzania wolnego czasu. Z raportu Tesco Polska wynika, że co najmniej raz w tygodniu grilluje prawie 31 proc. Polaków, a ponad 40 proc. urządza grilla 2–3 razy w miesiącu. Badania GfK Polonia pokazują natomiast, że tylko w lipcu tego roku aż 80 proc. Polaków przynajmniej raz uczestniczyło w imprezie grillowej na świeżym powietrzu. Polacy najchętniej grillują w towarzystwie członków rodziny i przyjaciół, we własnym ogrodzie lub na działce.

    – Najczęściej grille są organizowane przez mieszkańców małych miast i miejscowości, a gośćmi są mieszkańcy większych miast. Bardzo chętnie grillujemy również w parkach, nad jeziorem, w górach, czyli wszędzie, gdzie są na to warunki – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Iwona German, dyrektor marketingu, McCormick Polska, właściciel marek Kamis i Galeo.

    W grillowym menu Polaków nadal króluje mięso, szczególnie popularna jest tradycyjna kiełbasa, karkówka i kaszanka. Coraz częściej pojawiają się także ryby, zwłaszcza łosoś, pstrąg i makrela, a także warzywa, zarówno grillowane, jak i w postaci tradycyjnych sałatek. Polacy starają się coraz bardziej urozmaicać grillowe menu, chętnie eksperymentują i przyrządzają bardziej wyrafinowane dania.

    – Używamy coraz chętniej różnych mieszanek przyprawowych, dlatego że grill to już pełnoprawna potrawa i jest coraz bardziej wyrafinowany. Zależy nam też na tym, żeby pokazać rodzinie czy znajomym, że jesteśmy dobrym kucharzem, że potrafimy świetnie przygotować grillowe dania – mówi Iwona German.

    Z danych GfK Polonia wynika, że w charakterze dodatków do grillowych dań najczęściej pojawiają się ketchup i musztarda. Coraz częściej Polacy sięgają także po mieszanki przypraw nadające nawet najprostszej potrawie oryginalny smak. Polacy najczęściej wybierają gotowe mieszanki przypraw i marynaty, pozwalają one bowiem szybko i bez problemów przyrządzić każde danie.

    – Bardzo często są to mieszanki na bazie papryki lub bardziej ziołowe. Chętnie sięgamy też po mieszanki pikantne czy takie, które nawiązują do smaków amerykańskich, dlatego Kamis wprowadził specjalną ofertę „Grill Mates”, która jest zainspirowana grillem amerykańskim – mówi Iwona German.

    Grillowy jadłospis uzupełnia piwo, napoje gazowane oraz woda mineralna.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Maja Sablewska: Musieliśmy przeformatować mój program, bo zmienia się moda i społeczeństwo. Jest więcej tolerancji, a kobiety są bardziej odważne

    Stylistka zaznacza, że w swoim programie nie działa pochopnie i na oślep, a wszystkie metamorfozy poprzedzone są szczerą rozmową z bohaterkami. Z obserwacji Mai Sablewskiej wynika, że kobiety są coraz bardziej odważne w kwestii wyglądu i ubioru, nie boją się eksperymentować, chętnie szukają inspiracji i już nie przejmują się tak bardzo krytyką innych osób.  W kolejnej formatu „10 lat młodsza w 10 dni z Sablewską” jego gospodyni musi więc dostosować się do zmieniających się warunków i sprostać wymaganiom uczestniczek.

    Uroda

    Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga

    Prezenterka nie ukrywa, że czasem lubi odpocząć od telewizyjnego looku i jeśli tylko może, to rezygnuje z perfekcyjnego makijażu, jaki jest koniecznością w pracy przed kamerami. W swoich mediach społecznościowych również nie unika zdjęć, na których pokazuje, jak wygląda bez filtrów i make-upu. Paulina Sykut-Jeżyna podkreśla, że bardziej niż na kosmetyki kolorowe stawia na pielęgnacyjne. Szczególnie dba o odpowiednie nawilżenie skóry, by zawsze była gładka i promienna.

    Ochrona środowiska

    Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

    Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.