Mówi: | Iwona German |
Funkcja: | dyrektor marketingu |
Firma: | McCormick Polska |
1/3 Polaków grilluje co najmniej raz w tygodniu. Na ruszt trafia głównie kiełbasa i karkówka
Polacy kochają grillowanie – według GfK Polonia w lipcu przeciętny Polak uczestniczył w imprezie grillowej przynajmniej dwa razy. W grillowym menu króluje kiełbasa i karkówka, a w charakterze dodatków musztarda i ketchup. Polacy coraz chętniej sięgają też po gotowe mieszanki przypraw przeznaczone specjalnie do potraw z grilla.
Grillowanie to wciąż niezwykle popularny wśród Polaków sposób spędzania wolnego czasu. Z raportu Tesco Polska wynika, że co najmniej raz w tygodniu grilluje prawie 31 proc. Polaków, a ponad 40 proc. urządza grilla 2–3 razy w miesiącu. Badania GfK Polonia pokazują natomiast, że tylko w lipcu tego roku aż 80 proc. Polaków przynajmniej raz uczestniczyło w imprezie grillowej na świeżym powietrzu. Polacy najchętniej grillują w towarzystwie członków rodziny i przyjaciół, we własnym ogrodzie lub na działce.
– Najczęściej grille są organizowane przez mieszkańców małych miast i miejscowości, a gośćmi są mieszkańcy większych miast. Bardzo chętnie grillujemy również w parkach, nad jeziorem, w górach, czyli wszędzie, gdzie są na to warunki – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Iwona German, dyrektor marketingu, McCormick Polska, właściciel marek Kamis i Galeo.
W grillowym menu Polaków nadal króluje mięso, szczególnie popularna jest tradycyjna kiełbasa, karkówka i kaszanka. Coraz częściej pojawiają się także ryby, zwłaszcza łosoś, pstrąg i makrela, a także warzywa, zarówno grillowane, jak i w postaci tradycyjnych sałatek. Polacy starają się coraz bardziej urozmaicać grillowe menu, chętnie eksperymentują i przyrządzają bardziej wyrafinowane dania.
– Używamy coraz chętniej różnych mieszanek przyprawowych, dlatego że grill to już pełnoprawna potrawa i jest coraz bardziej wyrafinowany. Zależy nam też na tym, żeby pokazać rodzinie czy znajomym, że jesteśmy dobrym kucharzem, że potrafimy świetnie przygotować grillowe dania – mówi Iwona German.
Z danych GfK Polonia wynika, że w charakterze dodatków do grillowych dań najczęściej pojawiają się ketchup i musztarda. Coraz częściej Polacy sięgają także po mieszanki przypraw nadające nawet najprostszej potrawie oryginalny smak. Polacy najczęściej wybierają gotowe mieszanki przypraw i marynaty, pozwalają one bowiem szybko i bez problemów przyrządzić każde danie.
– Bardzo często są to mieszanki na bazie papryki lub bardziej ziołowe. Chętnie sięgamy też po mieszanki pikantne czy takie, które nawiązują do smaków amerykańskich, dlatego Kamis wprowadził specjalną ofertę „Grill Mates”, która jest zainspirowana grillem amerykańskim – mówi Iwona German.
Grillowy jadłospis uzupełnia piwo, napoje gazowane oraz woda mineralna.
Czytaj także
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2024-12-30: Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału
- 2025-03-07: Prawidłowe odżywianie ma największy wpływ na zdrowie i długość życia. Niewiele osób stosuje odpowiednią dietę
- 2024-06-25: Robert El Gendy: Za granicą można spędzić wakacje za dużo mniejsze pieniądze niż nad polskim morzem czy na Mazurach. U nas jest za drogo, często nieadekwatnie do jakości
- 2023-11-30: Technologie rewolucjonizują biznes restauracyjny. Kioski samoobsługowe, kody QR, a wkrótce sztuczna inteligencja będą standardem w branży gastronomicznej
- 2023-11-16: Polacy inwestują z myślą o spokojnej emeryturze. Wciąż niewielu z nich korzysta przy tym z dobrowolnych programów emerytalnych
- 2023-11-14: Rozmiar opisów w menu może wpływać na wybory gości restauracji. Niższa kaloryczność opisana większą czcionką skłania do zdrowszych opcji
- 2023-06-20: Tylko 1 proc. Polaków jest offline na wakacjach. Brak cyfrowej higieny i praca w trakcie urlopu mogą mieć jednak poważne konsekwencje dla zdrowia
- 2022-12-15: W tym roku catering świąteczny wyjątkowo popularny. Koszty samodzielnego gotowania mogą być wyższe niż zamówienie gotowych potraw
- 2022-10-06: Katarzyna Bosacka: Paragonów grozy można uniknąć. Trzeba tylko z głową wybierać restauracje i dokładnie czytać menu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.