Mówi: | Anna Głogowska, zawodowa tancerka, wicemistrzyni Europy, dwukrotna finalistka Mistrzostw Świata w South Latin American Show Dance Marzena Lewandowska, dyrektorka ds. marketingu, Aquaphor Poland |
Anna Głogowska: Taniec towarzyski to bardzo kosztowny sport. Gdybym na początku kariery miała wsparcie finansowe, to wcześniej wyjechałabym na lekcje za granicę i kupiła profesjonalne buty
Zdaniem tancerki pasja jest najważniejsza i jeśli młodzi ludzie mają zamiłowanie do jakiejś dyscypliny sportu, to trzeba ich motywować do treningów i umożliwiać rozwój. W Polsce jednak wciąż kładzie się zbyt mały nacisk na promocję sportu, a bez wsparcia finansowego i odpowiedniej zachęty wiele talentów traci swoją szansę na sukces. Anna Głogowska z sentymentem wspomina trudne początki na parkiecie i zachęca młodych sportowców do tego, by zawalczyli o spełnienie sportowych marzeń poprzez akcję „W swoim żywiole”. Jej organizatorzy już po raz drugi przekażą stypendia m.in. na wyposażenie zaplecza treningowego.
– Pamiętam, z jakimi problemami finansowymi się borykałam, żeby w ogóle utrzymać się na poziomie zawodnika w tańcu towarzyskim. To bardzo kosztowny sport. Gdybym wtedy miała takie możliwości, prawdopodobnie wyjechałabym wcześniej za granicę na lekcje, prawdopodobnie tańczyłabym od razu, a nie dopiero w wieku 24 lat w profesjonalnych butach, na które wcześniej nie było mnie stać – mówi agencji Newseria Lifestyle Anna Głogowska, zawodowa tancerka, wicemistrzyni Europy, dwukrotna finalistka Mistrzostw Świata w South Latin American Show Dance.
Mimo trudności finansowych i braku odpowiedniego wsparcia tancerka nigdy nie zrezygnowała ze swoich marzeń. Wykazała się dużą determinacją i mimo różnych przeciwności losu dzielnie walczyła o spełnienie swoich tanecznych marzeń. Teraz chce w tym wspierać młodych pasjonatów różnych dziedzin sportowych. Stąd zaangażowanie w akcję „W swoim żywiole”.
– Ta inicjatywa jest mi bardzo bliska i dla mnie bardzo ważna, dlatego że kiedyś sama bardzo potrzebowałam takiego wsparcia, kiedy zaczynałam tańczyć, kiedy miałam swoje marzenia, potrzeby. Wtedy nie było takich akcji, a teraz już są, dlatego z przyjemnością do niej dołączam i będę dokładać wszelkich starań, żeby się pięknie rozkręcała – mówi Anna Głogowska.
Poprzez przyznanie 10 stypendiów po 10 tys. zł organizatorzy akcji chcą pomóc w urządzeniu m.in. odpowiedniego zaplecza treningowego. O takie wsparcie w programie może ubiegać się każdy, kto ukończył 13 lat, uprawia dowolną dyscyplinę sportu i ma za sobą pierwsze osiągnięcia lub po prostu kocha to, co robi, i chce rozwijać swoją pasję.
– Akcja „W swoim żywiole” to specjalny program społeczny opracowany przez firmę Aquaphor, który ma na celu wyłuskiwanie młodych talentów. Zależy nam na tym, by pomóc pasjonatom, miłośnikom piłki nożnej, pływania, żeglarstwa, szachów, tańca, praktycznie każdej dziedziny sportu, gdyż wiemy, że wszyscy młodzi ludzie potrzebują wsparcia – mówi Marzena Lewandowska, dyrektorka ds. marketingu w Aquaphor Poland.
Anna Głogowska czuje się zaszczycona tym, że została zaproszona do kapituły i jest jednym z jurorów akcji „W swoim żywiole”. Uważa, że na wszelkie możliwe sposoby trzeba pomagać młodym sportowcom, bo bez wsparcia finansowego i bez odpowiedniego zaplecza treningowego trudno będzie im rozwijać swoje pasje.
– Szukamy prawdziwych sportowych talentów. Każdy z nas zna, obserwuje, może nawet ma w rodzinie takiego małego sportowca, który ma przed sobą przyszłość w danej dziedzinie, kocha sport, pływa, biega, tańczy, gra w tenisa. A wszystko to robi z taką pasją i namiętnością, że my chcielibyśmy mu pomóc – mówi tancerka i trenerka tańca.
Jej zdaniem ten nieoceniony gest może realnie wpłynąć na przyszłość młodych sportowców, którzy na początku swojej przygody z daną dyscypliną sportu przede wszystkim potrzebują odpowiednich warunków i akcesoriów do ćwiczeń. Zamiast więc martwić się o to, jak zdobyć środki finansowe na zakup potrzebnego sprzętu, będą mogli się skupić na treningach. Jak podkreśla tancerka, wszelkie inicjatywy związane z promowaniem sportu, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży, są niezwykle cenne. Warto bowiem uświadamiać im, jakie korzyści przynosi aktywność fizyczna, a jeżeli ktoś wykazuje szczególne zdolności w danej dyscyplinie, to trzeba zachęcać go do tego, by nie zaprzestawał treningów i wyznaczał sobie kolejne cele.
– Mam wrażenie, że w dzisiejszych czasach można by było więcej się zaangażować w promocję sportu, również na poziomie wyczynowym, który wymaga pewnej dyscypliny. Ale niestety ta promocja wymaga pieniędzy, których często brakuje – mówi Anna Głogowska.
Do akcji można się zgłaszać do końca września. Wystarczy wejść na stronę www.wswoimzywiole.edu.pl i zarejestrować swoją kandydaturę.
– Następnie spośród wszystkich zgłoszonych osób do drugiej części programu wybierana jest dwudziestka finalistów. Co ważne, w pierwszej części programu zbieramy głosy, więc 20 kandydatów, którzy zdobędą najwyższą liczbę głosów, przechodzi dalej i kapituła złożona z ambasadorów akcji, czyli Agnieszki Kobus-Zawojskiej, Anny Głogowskiej i Mr. White’a, oraz osoby z ramienia firmy Aquaphor wybierze 10 osób, którym zostanie przyznane stypendium – mówi Marzena Lewandowska
Do pierwszej edycji akcji zgłosiło się ponad 500 młodych sportowców, a głosy oddało ponad 60 tys. osób. Jedną ze stypendystek była wioślarka Agnieszka Kobus-Zawojska, dziś zasiadająca w kapitule akcji, zdobywczyni srebrnego medalu na igrzyskach olimpijskich w Tokio.
– Mamy mistrza Polski w pływaniu, mamy wiele osób, które w różnych zawodach, mistrzostwach, zarówno Polski, jak i świata odnoszą sukcesy – dodaje dyrektorka ds. marketingu w Aquaphor Poland.
Ogłoszenie listy laureatów nastąpi 12 listopada.
Czytaj także
- 2024-04-19: Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
- 2024-04-17: Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]
- 2024-04-19: Edyta Herbuś: Program „Tańcząca ze światem” łączy ze sobą moją pasję do podróży, tańca i odkrywania świata. Podczas nagrań wskakuję z jednej półki energetycznej w drugą
- 2024-04-02: Marta Wiśniewska: Otwieram kolejne filie mojej szkoły tańca. Cieszę się, że pomagają mi w tym moje dzieci
- 2024-02-13: 82 proc. Polek doceniłoby randkę w obiekcie sportowym. Trening wspólnie z partnerem może pozytywnie wpływać na relacje
- 2024-02-16: Anna Jurksztowicz: Powinniśmy mieć większą wiedzę na temat osteoporozy. Po 50. roku życia należy mierzyć wzrost i badać gęstość kości
- 2024-02-08: Joanna Liszowska: W tłusty czwartek zawsze ten jeden pączek na szczęście jest wskazany. Ale nie trzeba się objadać, żeby potem nie mieć wyrzutów sumienia i brzuch nie bolał
- 2024-02-29: Dagmara Kaźmierska: Zawsze miałam inne marzenia niż udział w „Tańcu z Gwiazdami”, ale zdecydowałam się w końcu spełnić prośby producentów. Już kilka lat temu mi to proponowano
- 2024-02-05: Polacy przechodzą przyspieszony kurs inwestowania, ale wciąż niewiele wiedzą o rynku kapitałowym. Wypadają pod tym względem gorzej niż Czesi i Słowacy
- 2024-02-08: Młode pokolenie odczuwa dużą presję w związku z walką o klimat. W tej chwili najważniejsza jest dla nich godziwa przyszłość ekonomiczna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach
Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.
Gwiazdy
Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.