Mówi: | Paweł Kacperek |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Connected Life Communication Group |
Smartwatch umożliwia sprawdzenie poczty, mierzy puls, liczy kalorie oraz wytycza trasę podróży
Inteligentne zegarki już nie tylko odmierzają czas i pokazują datę, ale są wielofunkcyjnymi urządzeniami mobilnymi z dostępem do internetu. Osobom, które aktywnie spędzają czas, smartwatch może służyć jako stoper czy licznik kalorii, a tym, które często podróżują, jako GPS.
– Dzięki takiemu urządzeniu możemy przejrzeć pocztę e-mail, zaplanować naszą aktywność fizyczną, sprawdzić terminarz i oczywiście godzinę. Takie zegarki potrafią zmierzyć puls, tętno, nasze kroki, a nawet obliczyć kalorie, w związku z tym w pełni kontrolują nasze zdrowie i pomagają funkcjonować – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Paweł Kacperek, prezes Connected Life Communication Group.
Obsługa takich urządzeń jest bardzo prosta. Każdy, kto potrafi posługiwać się smartfonem czy tabletem, nie będzie miał najmniejszego problemu, by korzystać z smartwatcha, który również posiada ekran dotykowy.
– Jeszcze kilka lat temu takie zegarki były zarezerwowane tylko dla sportowców. Dzisiaj z zegarkiem, który jest wyposażony w moduł GPS, możemy zarówno biegać, jak i udać się na wędrówkę do obcego miasta. Pozwoli nam je zwiedzić, pokaże nam trasę, a przy okazji pomoże nam odebrać pocztę elektroniczną – tłumaczy Paweł Kacperek.
Smartwatch przydaje się również w miejscach, w których nie wypada korzystać z telefonu czy tabletu. Jest on swoistym pośrednikiem, bo umożliwia śledzenie powiadomień z sieci. Odczytywanie wiadomości na ekranie zegarka, mimo że nie jest tak wygodne, jak czytanie na smartfonie – to jest jednak o wiele bardziej dyskretne.
– Trendy są takie, że na przełomie najbliższych lat możemy spodziewać się tego, że za pośrednictwem inteligentnego zegarka będziemy mogli realizować kolejne funkcje, na przykład umożliwi nam dokonywanie płatności. Bo dzisiaj płatności mobilnych dokonujemy już nie tylko za pomocą karty kredytowej, lecz także telefonu komórkowego, a w przyszłości zapłacimy za pomocą inteligentnego zegarka – dodaje Paweł Kacperek.
Najtańszy smartwatch można kupić za ok. 400 zł.
Czytaj także
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
- 2024-10-25: Obrót elektroniką z drugiej ręki sprzyja środowisku. Polacy coraz chętniej sięgają po używane i odnowione smartfony
- 2024-06-27: Sztuczna inteligencja ma coraz więcej zastosowań w internetowym handlu. Teraz e-sklepy muszą się przygotować do wdrożenia nowych regulacji
- 2022-10-03: Ponad połowa sprzedawanych w T-Mobile smartfonów jest dostosowana do sieci 5G. Operator jako pierwszy na rynku wprowadza urządzenia własnej marki
- 2022-10-14: Michał Piróg: Jestem typem człowieka, który nie boi się wyjechać na wakacje w miejsce, gdzie nie będzie mógł korzystać z telefonu nawet przez półtora miesiąca
- 2022-06-09: Większość Polaków wymienia smartfony co dwa lata, ale chciałaby częściej. Na popularności zyskuje wynajem elektroniki
- 2021-11-30: Pandemia nie zachwiała pozycją polskich fabryk telewizorów. Na produkcję może wpłynąć brak komponentów z Azji i wzrost ich ceny
- 2021-09-16: Natasza Urbańska: Jestem uzależniona od telefonu i Instagrama. Ale wynika to też z mojego zawodu, bo po prostu muszę uczestniczyć w tym biegu
- 2021-09-02: Natasza Urbańska: Chcę tworzyć rzeczy kreatywne najwyższej jakości. Taka myśl przyświeca mi już od lat
- 2021-07-12: Innowacyjna technologia zamienia pot w inteligentny płyn, a skórę w platformę danych. Umożliwi poprawę wydajności sportowców
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.