Newsy

Smartwatch umożliwia sprawdzenie poczty, mierzy puls, liczy kalorie oraz wytycza trasę podróży

2014-11-25  |  06:00
Mówi:Paweł Kacperek
Funkcja:prezes
Firma:Connected Life Communication Group
  • MP4
  • Inteligentne zegarki już nie tylko odmierzają czas i pokazują datę, ale są wielofunkcyjnymi urządzeniami mobilnymi z dostępem do internetu. Osobom, które aktywnie spędzają czas,  smartwatch może służyć jako stoper czy licznik kalorii, a tym, które często podróżują, jako GPS.

    Dzięki takiemu urządzeniu możemy przejrzeć pocztę e-mail, zaplanować naszą aktywność fizyczną, sprawdzić terminarz i oczywiście godzinę. Takie zegarki potrafią zmierzyć puls, tętno, nasze kroki, a nawet obliczyć kalorie, w związku z tym w pełni kontrolują nasze zdrowie i pomagają funkcjonować – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Paweł Kacperek, prezes Connected Life Communication Group.

    Obsługa takich urządzeń jest bardzo prosta. Każdy, kto potrafi posługiwać się smartfonem czy tabletem, nie będzie miał najmniejszego problemu, by korzystać z smartwatcha, który również posiada ekran dotykowy.

     Jeszcze kilka lat temu takie zegarki były zarezerwowane tylko dla sportowców. Dzisiaj z zegarkiem, który jest wyposażony w moduł GPS, możemy zarówno biegać, jak i udać się na wędrówkę do obcego miasta. Pozwoli nam je zwiedzić, pokaże nam trasę, a przy okazji pomoże nam odebrać pocztę elektroniczną – tłumaczy Paweł Kacperek.

    Smartwatch przydaje się również w miejscach, w których nie wypada korzystać z telefonu czy tabletu. Jest on swoistym pośrednikiem,  bo umożliwia śledzenie powiadomień z sieci. Odczytywanie wiadomości na ekranie zegarka, mimo że nie jest tak wygodne, jak czytanie na smartfonie –  to jest jednak o wiele bardziej dyskretne.

    Trendy są takie, że na przełomie najbliższych lat możemy spodziewać się tego, że za pośrednictwem inteligentnego zegarka będziemy mogli realizować kolejne funkcje, na przykład umożliwi nam dokonywanie płatności. Bo dzisiaj płatności mobilnych dokonujemy już nie tylko za pomocą karty kredytowej, lecz także telefonu komórkowego, a w przyszłości zapłacimy za pomocą inteligentnego zegarka – dodaje Paweł Kacperek.

    Najtańszy smartwatch można kupić za ok. 400 zł.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

    Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

    Prawo

    Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

    Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.

    Konsument

    Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

    Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.