Mówi: | Diana Kopycka, rzecznik prasowy Galerii Mokotów Tomasz Jóźwiak, brand manager Montblanc |
Wystawa niezwykłych piór wiecznych w Warszawie. Wśród eksponatów egzemplarze poświęcone Grecie Garbo i Mikołajowi Kopernikowi
Pióra wieczne mogą być dziełem sztuki. Na wystawie w The Designer Gallery w Galerii Mokotów przez dwa tygodnie można oglądać trzydzieści wyjątkowych piór pochodzących z prywatnych kolekcji. Znajdują się wśród nich egzemplarze zachwycające bogatą ornamentyką i wykorzystaniem kamieni szlachetnych. Niektóre eksponaty warte są nawet kilkaset tysięcy złotych.
Na wystawie zgromadzono trzydzieści niepowtarzalnych, pochodzących z prywatnych kolekcji egzemplarzy. Znajdują się wśród nich pióra różnych marek, min. Montblanc, Montegrappa, Pelikan oraz Visconti. Wszystkie eksponaty pochodzą z limitowanych edycji, część z nich w Polsce występuje tylko w jednym egzemplarzu.
– Są pióra, które zostały wyprodukowane w kilkudziesięciu lub w kilkuset egzemplarzach na całym świecie. Bardzo się cieszymy, że ich właściciele zdecydowali się je nam udostępnić – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Diana Kopycka, rzecznik prasowy Galerii Mokotów.
Wszystkie zgromadzone na wystawie eksponaty zachwycają projektem, dbałością o detale oraz kunsztem wykonania. Wiele z nich pokazuje, że pióro wieczne jest nie tylko przedmiotem użytkowym, lecz także biżuteryjnym dodatkiem modowym, a nawet dziełem sztuki. Egzemplarze te odznaczają się bowiem bogatą ornamentyką lub wykorzystaniem kamieni szlachetnych. Pióra, które można podziwiać na wystawie w Galerii Mokotów, dedykowane są wielkim odkrywcom i artystom, część z nich nawiązuje do przełomowych wydarzeń w historii świata.
– Możemy zobaczyć chociażby Agathę Christie – bardzo rzadki, w zasadzie niespotykany już na rynku wtórnym egzemplarz wydany ok. 1992 roku. W zasadzie zapoczątkował ten model cały maraton następnych edycji limitowanych – mówi Tomasz Jóźwiak, brand manager Montblanc.
Na wystawie podziwiać można również pióro Elżbiety I Montblanc, będące hołdem dla życia i panowania brytyjskiej królowej. Na świecie dostępnych jest obecnie jedynie 900 egzemplarzy tego pióra, którego korpus wykonany jest z bordowej żywicy symbolizującej szaty królowej. Innymi ciekawymi egzemplarzami są pióra poświęcone ikonom kina: Grecie Garbo, z klipsem ozdobionym perłą, oraz Marlenie Dietrich, którego klips przypomina kształt krawata.
– Mamy tutaj możliwość obejrzenia np. Harrisona. To jest pióro wyjątkowe ze względu na to, że jest wyszkieletowana mapa świata i jest umieszczony brylancik właśnie na szerokości, długości geograficznej, gdzie znajduje się góra Montblanc – mówi Tomasz Jóźwiak.
Pióra wieczne od wielu lat stanowią symbol elegancji, klasy ich właściciela oraz solidności. Nawet w dobie powszechnej cyfryzacji nie tracą popularności, zwłaszcza w środowiskach związanych z biznesem i polityką. Mają też niezwykłą wartość kolekcjonerską – za niektóre egzemplarze miłośnicy piór wiecznych płacą nawet kilkaset tysięcy złotych. Egzemplarz Agatha Christie Montblanc od momentu pojawienia się na rynku w 1992 roku niemal dziesięciokrotnie zwiększył swoją wartość.
– Z punktu widzenia kolekcjonerów wartość piór wiecznych jest zaklęta w opowiadanej historii. Dla niektórych natomiast w ich limitacji, wyjątkowości, edycji, temacie przewodnim. Natomiast wyjątkowość dla świata niekolekcjonerskiego mogą stanowić takie atrybuty, jak rzemiosło najwyższej klasy, materiały najwyższej klasy, pomysł, a także marka – mówi Tomasz Jóźwiak.
Wyjątkowe pióra wieczne będzie można zobaczyć wyłącznie podczas wystawy w The Designer Gallery. Od momentu powstania, jesienią ubiegłego roku, ta strefa Galerii Mokotów oferuje klientom możliwość nie tylko dokonania zakupów w prestiżowych butikach, lecz także zobaczenia unikalnych przedmiotów, niedostępnych poza The Designer Gallery. W strefie tej mają miejsce m.in. wystawy prac artystów związanych z modą, np. Zofii Halarewicz, czy luksusowych przedmiotów jak zegarki Ateliers de Monaco.
Wystawę piór wiecznych będzie można oglądać tylko do 3 kwietnia. Dostępna jest dla wszystkich klientów Galerii Mokotów w godzinach jej działania w strefie The Designer Gallery na poziomie I.
Czytaj także
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-07-26: Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace
- 2024-06-18: Jan Kozaczuk został kuratorem wystawy włoskiego artysty Marco Angeliniego. Nie zamierza jednak dla sztuki zrezygnować z aktorstwa
- 2024-01-25: Zbliżają się obchody 79. rocznicy wyzwolenia obozu Auschwitz-Birkenau. W Warszawie i Rzymie otwarto specjalną wystawę grafik obozowych
- 2023-10-16: Biurowy Mokotów zmienia swój charakter. Nowa zabudowa ma być zgodna z ideą 15-minutowego miasta
- 2023-04-24: Andrzej Pągowski: Nasze społeczeństwo myśli o osobie po siedemdziesiątce jak o emerycie i nie wiadomo, czy wolno jej w ogóle żyć i uprawiać zawód. Ale w sztuce to nie ma znaczenia
- 2023-04-26: Hanna Bakuła: Z Andrzejem Pągowskim pokochaliśmy się od pierwszego wejrzenia. Oboje mamy energię niezbędną do bycia twórcą
- 2023-06-13: Hanna Bakuła: Wracam do moich felietonów z „Playboya”. Prowadzę też w internecie pogadanki na temat seksu i mam bardzo pochlebne opinie
- 2023-05-05: Julia Kamińska: Wkrótce zadebiutuję w roli prowadzącej podcast „SEXPERIENCE 2.0”. Będę rozmawiać na różne tematy, to będzie trochę edukacja, trochę rozmowa o własnych doświadczeniach
- 2022-06-09: Muzeum Narodowe w Krakowie [przebitki]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.