Newsy

Jesienią i zimą rośnie liczba włamań. Ubezpieczyciele pokrywają już nie tylko straty finansowe, lecz także zapewniają usługi ślusarza lub architekta

2014-11-07  |  06:00
Mówi:Małgorzata Morańska
Funkcja:specjalista ds. PR i marketingu
Firma:Europ Assistance Polska
  • MP4
  • Długie weekendy, które coraz częściej Polacy spędzają na wyjazdach, to czas, kiedy rośnie liczba włamań do mieszkań i domów. Ubezpieczyciele rekompensują już nie tylko straty finansowe związane z włamaniem, lecz także dzięki pakietom assistance ułatwiają naprawienie szkód. W przypadku dużych zniszczeń pomagają zapewnić lokal zastępczy, transport lub przechowanie cennych ruchomości, usługi szklarza, ślusarza, a nawet architekta do pomocy przy remoncie mieszkania.

    Z danych policji wynika, że w Polsce co 15 minut dochodzi do kradzieży z włamaniem. Liczba tego typu przestępstw znacząco wzrasta jesienią i zimą, gdy wcześnie robi się ciemno. Także okres wakacji, świąt i długich weekendów zwiększa aktywność złodziei. Policyjne śledztwa pokazują, że zazwyczaj złodzieje od dłuższego czasu obserwują daną nieruchomość. Starają się poznać zachowania i zwyczaje lokatorów i wykorzystują ich nieobecność lub brak czujności.

    Osoby mieszkające na parterze, pierwszym piętrze lub w domku jednorodzinnym powinny rozważyć zakup zabezpieczeń antywłamaniowych na drzwi i okna. Kluczy nie powinno się pozostawiać w przewidywalnych miejscach, takich jak wycieraczka, framuga drzwi czy doniczka.

    Nie należy afiszować się majątkiem, jaki posiadamy w domu, i żyć w zgodzie z sąsiadami, bo to sąsiad jest naszym najlepszym przyjacielem, jeżeli chodzi o czujność i pomoc w razie włamania. Czasami bywa bardziej skuteczny niż najlepsze technologie antywłamaniowe – podkreśla Małgorzata Morańska z Europ Assistance Polska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

    Z konsekwencjami włamania pomagają radzić sobie dobre polisy ubezpieczeniowe. Polacy często oszczędzają na tym wydatku, zapominając, że koszt polisy jest często znacznie niższy niż straty po włamaniu. Polisy gwarantują nie tylko wypłatę odszkodowania w sytuacji włamania bądź kradzieży, lecz także szereg dodatkowych usług. W ramach pakietu assistance można uzyskać np. transport lub pomoc w przechowaniu mienia czy organizacji lokalu zastępczego w przypadku poważnych zniszczeń w mieszkaniu.

    Bardzo często do polis majątkowych dodawany jest właśnie assistance domowy, który gwarantuje szereg usług pomocowych. Są one dostępne całodobowo, więc bez względu na to, kiedy dowiemy się o włamaniu bądź kradzieży do mieszkania, możemy poinformować o tym centrum alarmowe, które zorganizuje nam niezbędną pomoc. Są to m.in. usługi organizacji lokalu zastępczego, przewozu i transportu mienia bądź ślusarza. W późniejszym okresie możemy również liczyć na pomoc architekta wnętrz bądź osoby odpowiedzialnej za remont i właściwe zabezpieczenie lokalu. Obserwujemy, że świadomość ubezpieczonych rośnie – mówi Małgorzata Morańska.

    Ubezpieczyć można zarówno nieruchomość, jak i cenne przedmioty przechowywane w domu, np. antyki, dzieła sztuki, biżuterię, a nawet sprzęt komputerowy. W przypadku włamania przede wszystkim należy powiadomić policję. Trzeba poczekać na przyjazd funkcjonariuszy i to oni po oględzinach miejsca poinstruują, co zrobić dalej. Bardzo ważny jest też kontakt z ubezpieczycielem. Z centrum alarmowym należy skontaktować się w terminie określonym w umowie.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Nowe technologie

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Handel

    Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

    Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.