Mówi: | Piotr Rogucki |
Funkcja: | wokalista, lider zespołu Coma |
Jesienią premiera nowego solowego albumu Piotra Roguckiego
Piotr Rogucki pracuje nad dwoma albumami. Solowy krążek ma ukazać się jesienią tego roku. Będzie to tzw. concept album, zawierający utwory napisane do określonej fabuły. Rogucki do współpracy zaprosił kilkoro wokalistów występujących w programie „Must Be the Music”. Jednocześnie powstaje nowy krążek grupy Coma.
Ostatnia solowa płyta Piotra Roguckiego ukazała się w czerwcu 2012 roku. W ciągu kolejnych dwóch lat muzyk nagrał album z zespołem Coma, którego jest liderem, pojawił się też gościnnie na krążkach innych artystów, m.in. wokalistki Marceliny, zespołu Within Temptation oraz rapera Mam Na Imię Aleksander. W 2014 roku został jurorem w talent show telewizji Polsat „Must Be the Music”. Występował też w TR Warszawa, m.in. w spektaklach „Giovanni” i „2007: Macbeth”. Obecnie pracuje nad dwoma nowymi wydawnictwami.
– Od czasu, kiedy jestem w „Must Be the Music”, nie osiadłem na laurach i nie koncentruję się tylko na tym, ale dużo koncertujemy z zespołem i to wszyscy wiedzą, którzy są fanami mojego zespołu, i pracuję nad wydawnictwem, a tak naprawdę nad dwoma wydawnictwami. Nad albumem solowym, który ukaże się w tym roku, w październiku, i nad albumem zespołu Coma, który się ukaże w przyszłym roku – mówi Piotr Rogucki agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Solowy krążek będzie stanowił kompilację doświadczeń Roguckiego związanych z aktorstwem, dramatem i muzyką. Artysta twierdzi, że zamiast tradycyjnej płyty przygotował wydawnictwo książkowe z płytą muzyczną. Wszystkie utwory muzyczne, które znalazły się na krążku, zostały napisane do określonej fabuły.
– Zawsze tworzyłem rzeczy, które były powiązane jakąś fabułą, tzw. concept albumy. Natomiast nigdy nie udało mi się zrealizować najpełniejszej formy, czyli przedstawić ludziom opowieści, która temu towarzyszyła. Mogli się tej opowieści ze scenariusza zawartego w utworach domyślać, natomiast nigdy nie był to scenariusz sfinalizowany w postaci tekstu. A tym razem będzie to tekst, do którego będzie dołączona płyta – mówi Piotr Rogucki.
Autorem wszystkich tekstów jest Piotr Rogucki. Do współpracy przy realizacji utworów zaprosił jednak innych muzyków, m.in. kilkoro uczestników programu „Must Be The Music”. Wokalista twierdzi, że wybrał ich nie tylko ze względu na zdolności wokalne. Duże znacznie miał także fakt, że artyści ci byli w stanie zainspirować go i wpłynąć na jego wyobraźnię. Muzyk chce w ten sposób pomóc uzdolnionym młodym ludziom zaistnieć na rynku muzycznym.
– Będzie dziewczyna, która występowała w pierwszej edycji, w której się pojawiłem, czyli w siódmej. I będzie zespół, którego wokalistka nie tylko dołączy do mnie, lecz także zajmie się aranżacją klawiszy w jednym z utworów. Będzie ciekawie. Zastanawiam się jeszcze, czy później, już w procesie koncertowym, nie zaprosić do współpracy basisty również z jednego z zespołów, który występował w „Must Be the Music” – mówi Piotr Rogucki.
Muzyk planuje także wyjątkowe koncerty promujące krążek. Byłyby to koncerty w formie minidramatu z muzyką. Jednocześnie, wraz z muzykami z grupy Coma, Rogucki pracuje nad nowym albumem zespołu. Wydawnictwo ma się ukazać w 2016 roku.
Czytaj także
- 2025-04-22: Rynek agencji PR staje się coraz bardziej rozproszony. Zdecydowanie rośnie liczba jednoosobowych działalności gospodarczych
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2025-04-04: W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi najinteligentniejszy Mercedes. W pełni elektryczny CLA jest krokiem do całkowitej dekarbonizacji produkcji
- 2025-04-04: Dziś premiera drugiego albumu Wiktora Dyduły. „Serwuję dużą gamę najróżniejszych emocji”
- 2025-03-28: Enea zapowiada kolejne zielone inwestycje. Do 2035 roku chce mieć prawie 5 GW mocy zainstalowanej w OZE
- 2025-03-19: Kajra: Sławomir zaskakuje mnie i totalnie zachwyca każdym utworem. Jego teksty i muzyka są zupełnie na innym poziomie
- 2025-03-20: Piotr Zelt: Planuję wziąć udział w wyścigach kolarskich Gran Fondo. Trenuję cztery razy w tygodniu
- 2025-04-15: Piotr Zelt: Na Święta Wielkanocne zamierzam wyjechać na narty w Alpy. Jak mam czas, to pracuję jako instruktor narciarski
- 2025-03-11: Dawid Kwiatkowski: W programie „MBtM” były wyznania miłości w moim kierunku. To było miłe, ale za uczestnikiem musi iść też dobra muzyka
- 2025-03-13: Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.