Newsy

Joanna Moro, Ewa Minge i Maria Czubaszek Osobowościami Roku 2014

2014-03-25  |  11:00
Mówi:Mariusz Pujszo (reżyser)
Anna Popek (dziennikarka)
Łukasz Jemioł (projektant)
Joanna Moro (aktorka)
Ewa Minge (projektantka)
Gabriela Antczak (dyrektor do spraw marketingu Firmy Kupiec)
Mariusz Gazda (prezes Skok Wołomin)
  • MP4
    Maria Czubaszek, Joanna Moro, Ewa Minge, a także Wittchen, „Pytanie na śniadanie” oraz agencja informacyjna Newseria zostali laureatami prestiżowej nagrody Osobowości i Sukcesy Roku 2014. Organizatorem gali był Mariusz Pujszo.

    Nagroda „Osobowości Roku“ przyznawana jest w kategorii polityka, nauka, kultura, biznes, medycyna i sport. Organizatorzy wyróżniają osoby, które bez względu na przeciwności wytrwale dążą do wyznaczonego celu. W tym roku za największą osobowość telewizyjną uznano Marię Czubaszek, zaś w kategorii aktorskiej triumfowały Joanna Moro i Karolina Gorczyca.  Wśród laureatów znaleźli się również m.in. projektant Łukasz Jemioł, Ewa Błaszczyk, Poparzeni Kawą Trzy, Diablo Włodarczyk, Ewa Minge oraz prezydent Lech Wałęsa.

    Zawsze się zastanawiałem, dlaczego w Polsce ciekawe, barwne osobowości się niszczy, a nie nagradza. Przecież na całym świecie jest tak, że to osobowości kreują. To osobowości rozwijają. To osobowości pchają cywilizację do przodu. Einstein był niesamowitą osobowością, Leonardo Da Vinci, każdy z nich był niesamowitą osobowością. I te osobowości trzeba pielęgnować, trzeba je pokazywać, trzeba ludziom dawać do zrozumienia, zobacz, warto być kreatywnym, ciekawym, innym – mówi Mariusz Pujszo agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    W kategorii „Sukces Roku” wyróżniony został m.in. program „Pytanie na śniadanie” TVP2.

    Jesteśmy bardzo szczęśliwi, rzadko dostajemy takie materialne wyrazy uznania. Zazwyczaj w telewizji sukces mierzy się oglądalnością, czymś bardzo wirtualnym i trochę „nienamacalnym”. A tutaj jest statuetka, będzie stała w naszym studio, będziemy na nią patrzeć, będzie dla nas motywacją. Bo czasem taka mała zachęta znacznie więcej daje niż tysiące ostrzeżeń. Potraktujemy to jako dobry znak na ten 2014 rok – mówi Anna Popek, jedna z prowadzących programu „Pytanie na śniadanie”.

    Łukasz Jemioł otrzymał nagrodę Osobowości Roku w kategorii projektant. Odbierając nagrodę, designer nie krył wzruszenia. – Nie wiem, czym sobie zasłużyłem. Chyba tym, że po prostu rzetelnie pracuję – mówi projektant.

    Za największą osobowość aktorską została uznana Joanna Moro, która podbiła serca Polaków rolą Anny German w serialu TVP opowiadającym o życiu artystki. – Na pewno każda nagroda cieszy i dodaje energii do działania. Dzięki temu mamy wrażenie, że to, co robimy jest komuś potrzebne – mówi aktorka.

    Projektantka mody Ewa Minge została nagrodzona za promocję Polski za granicą. Jej projekty są regularnie prezentowane na najważniejszych pokazach mody na świecie.

    Każda nagroda, każde wyróżnienie jest dla mnie świętem. Bardzo szanuję, jeżeli jestem dostrzegana, wyróżniana, zauważana, to znaczy, że moja praca, to, co robię, nie jest postrzegane jako coś pustego, tylko coś wartościowego. Powiem szczerze, mam tych nagród dość sporo, ale każda nowa, najdrobniejsza nagroda, jakiś wyraz sympatii od ludzi jest dla mnie bardzo cenny i bardzo ważny – ocenia Ewa Minge.

    Dla Gabrieli Antczak, Dyrektor marketingu firmy Kupiec, producenta kasz, wyróżnionej w plebiscycie „Sukces Roku”, nagroda jest świadectwem zmian, jakie zachodzą w podejściu Polaków do kwestii zdrowia.

    To jest oczywiście ogromne wyróżnienie. To bardzo przyjemne, że nasze działania są zauważane i doceniane. Kupiec ma misję promowania zdrowego stylu życia, a ta nagroda pokazuje, że Polacy zaczynają coraz bardziej dbać o własne zdrowie – ocenia Gabriela Antczak.

    Jest to dla mnie szczególna nagroda, ponieważ określa ona tak osobistą cechę, jak osobowość. Znalazłem się w zaszczytnym gronie przez czyjąś – mam nadzieję – obiektywną decyzję. Jest to wyzwanie na przyszłość – dodaje  laureat nagrody Osobowość Roku w kategorii biznes Mariusz Gazda, prezes Skok Wołomin.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Teatr

    Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

    Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.