Mówi: | Katarzyna Fabjaniak |
Funkcja: | przedstawiciel Gillette Venus |
Ponad połowa kobiet na świecie czuje, że jest szufladkowana. Większość odczuwa to już w dzieciństwie
70 proc. kobiet na całym świecie czuje, że jest ograniczana przez jednowymiarowe szufladkowanie. Zdaniem ekspertów przyklejane kobietom etykietki prowadzą do zmniejszenia ich potencjału zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.
Z badań przeprowadzonych przez markę Gillette Venus wynika, że 70 proc. kobiet na świecie czuje, że jest szufladkowana. Prawie połowa respondentek stwierdziła, że stereotypowe postrzeganie miało negatywny wpływ na ich życie. 35 proc. uczestniczek badania zadeklarowało natomiast, że przynajmniej raz w życiu postrzegało bycie atrakcyjnym i bycie mądrym jako coś, co wzajemnie się wyklucza. Zdaniem psychologów szufladkowanie dziewcząt i kobiet ma negatywny wpływ na ich potencjał zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Kobiety bardzo często zaczynają bowiem wierzyć w przypisane im etykietki i postępować zgodnie z tym stereotypem.
– Już w wieku 10 lat dziewczynki wierzą w to, że kiedy dorosną zostaną pewnie modelką. Nie myślą o tym, aby poszukiwać innych rzeczy, innych zawodów czy pasji, które rzeczywiście będą wewnętrznym spełnieniem ich ja. Etykietki, które są nam przypinane, często nie odzwierciedlają tego, kim tak naprawdę są kobiety. Mówi się, że kiedy kobieta jest piękna, nie może być już mądra. Kiedy kobieta jest przedsiębiorcza, nie może być już atrakcyjna. Albo, że poświęciła się karierze i osiągnęła sukces, to znaczy, że ma nieudane życie prywatne – mówi Katarzyna Fabjaniak, przedstawicielka Gillette Venus, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Do wielowymiarowego patrzenia na kobiety, przełamywania stereotypów i walki z etykietkami przekonuje kampania „Use Your And”, której organizatorem jest Gillette Venus. Marka zachęca w ten sposób kobiety do tego, by nie poddawały się stereotypowemu myśleniu, dostrzegały swój potencjał i wykorzystywały swoje zdolności i wyjątkowe cechy charakteru. Promujący akcję klip przedstawia prawdziwe historie kobiet, które nie wykorzystały tkwiącego w nich potencjału z powodu szufladkowania. Dla organizatorów akcji ważne jest to, aby przekonać kobiety do poszukiwania swojego własnego „i”.
– Czym jest to „i”? To „i” to jest pewien talent, zdolność, predyspozycja, to jest wszystko to, co tkwi w nas i czego powinnyśmy poszukiwać. Dążyć do tego, aby to odnaleźć i pokazać całemu światu. To „i” jest niesamowicie ważne i tkwi w każdej z nas, i tak naprawdę pokazuje, jak bardzo wielowymiarową może być kobieta. To jest drzemiący w nas potencjał, który sprawia, że możemy powiedzieć o sobie, że jesteśmy nie tylko piękne, lecz także mądre, że jesteśmy atrakcyjne i przedsiębiorcze – mówi Katarzyna Fabjaniak.
Ambasadorką kampanii została Anna Lewandowska, sportsmenka, instruktorka fitness, blogerka, propagatorka zdrowego stylu życia, a prywatnie żona jednego z czołowych polskich piłkarzy. Zdaniem organizatorów Lewandowska była naturalnym wyborem jako twarz akcji, odzwierciedla bowiem wszystkie wartości, które ma w sobie kobieta wielowymiarowa.
– Ania jest piękna, kobieca, ale także niezwykle mądra, inteligentna. Doskonale wie, czego chce. Potrafi siebie i innych zmotywować do tego, by osiągać pewne cele. Jest piękna nie tylko zewnętrznie, lecz także wewnętrznie. Zawsze bardzo podkreśla to, że ona się nigdy nie dała zaszufladkować tylko jako żona znanego piłkarza, że też w sobie i w innych poszukuje właśnie tego sposoby na to, by zrzucić te etykiety – mówi Katarzyna Fabjaniak.
Anna Lewandowska zaraża kobiety energią i z powodzeniem motywuje do zmiany stylu życia na zdrowszy. Organizatorzy kampanii „Use Your And” mają nadzieję, że równie skutecznie zmotywuje je do tego, by żyły po swojemu i nie pozwalały się zaszufladkować.
Czytaj także
- 2025-06-27: Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku
- 2025-06-13: Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała
- 2025-06-25: Anna Powierza: W wakacje jadę z córką pod namiot rozkładany na dachu samochodu. Będziemy nad samym brzegiem jeziora
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
- 2025-06-05: Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-06-13: Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
- 2025-06-23: Bartłomiej Nowosielski: Osoby z chorobą otyłościową są stygmatyzowane. Hejterów nie obchodzi to, że po drugiej stronie jest człowiek z emocjami
- 2025-06-27: Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
- 2025-06-02: Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.