Newsy

Karolina Korwin-Piotrowska: niektórzy artyści zaangażowani w antyrządowe protesty stracili fanów w mediach społecznościowych

2017-08-10  |  06:43

Dziennikarka chwali zaangażowanie gwiazd w kwestie społeczno-polityczne. Jej zdaniem rodzimi artyści zaczynają rozumieć, że ich życie to nie tylko ścianki i imprezy show-biznesowe. Pozytywnie ocenia zwłaszcza młode gwiazdy jak Maffashion czy Kasia Tusk, które zachęcały do udziału w protestach społecznych przeciwko reformie sądownictwa. Gospodyni programu „DKF” wie, że niektóre gwiazdy straciły przez to fanów w mediach społecznościowych.

Karolina Korwin-Piotrowska zazwyczaj dość krytycznie podchodzi do świata polskiego show-biznesu. Nie boi się w ostrych słowach opiniować zachowanie gwiazd i celebrytów. Zauważa jednak, że w ostatnich tygodniach w środowisku gwiazd sytuacja zaczęła ulegać zmianie. Dziennikarka chwali zaangażowanie znanych artystów w ogólnopolskie protesty przeciwko forsowanej przez rząd reformie sądownictwa. Twierdzi, że śledziła związane z tym poczynania gwiazd w mediach społecznościowych i ocenia je bardzo pozytywnie.

– Coś się przełamało w polskim show-biznesie, oczywiście nie masowo, ale jest to jaskółka, która czyni wiosnę. Cieszę się, że Maffashion, Marta Dymek, Kasia Tusk i internet się ruszył, że były posty, że one nie wytrzymały i ruszyły – mówi Karolina Korwin-Piotrowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Zdaniem gwiazdy TVN Style to właśnie dzięki tym gwiazdom w protestach wzięło udział tak wielu młodych ludzi. Podkreśla, że nie jest to kwestia wyłącznie niezależności polskiego sądownictwa, lecz przede wszystkim praw człowieka i obywatela. Dziennikarka uważa, że w obliczu działań rządu osoby publicznie znane powinny mieć świadomość wpływu, jaki wywierają na swych fanów, i umiejętnie go wykorzystywać.

– Fajnie, że oni się za to zabrali, zaczynają mieć poczucie, że nie tylko ścianki, sukienki, eventy i praca, lecz także są pewne rzeczy, które dotyczą nas wszystkich i że fajnie jest to podrzucić fanom mówi Karolina Korwin-Piotrowska.

Dziennikarka zdaje sobie sprawę z tego, że dla gwiazd media społecznościowe, m.in. Instagram, są przede wszystkim źródłem zarobku oraz sposobem na promowanie swojego wizerunku. Dobrze jednak, że artyści i blogerzy zaczynają wykorzystywać te kanały również do mówienia ludziom o istotnych wydarzeniach w kraju i zachęcania ich do działania. Gospodyni programu „DKF” podkreśla jednocześnie, że dla wielu gwiazd zaangażowanie społeczno-polityczne stanowi ryzyko utraty fanów lub kontraktów zawodowych.

– Wiem, że niektórzy stracili fanów. Z niektórymi rozmawiałam i powiedzieli, że jest ubytek, ale rozumieją, że taka jest cena. Zawsze mówię, że sztuka się obroni, oni wrócą, bo cię kochają, nie kierujmy się zawsze we wszystkim poglądami politycznymi, polityka nas dzieli kompletnie bez sensu, zapomnijmy o tym mówi Karolina Korwin-Piotrowska.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Media

Finanse

Ponad 70 proc. Polaków najbardziej obawia się braku dostępu do opieki zdrowotnej. Prywatne ubezpieczenie zdrowotne posiada już 3,5 mln osób

Po I połowie tego roku prywatnym ubezpieczeniem zdrowotnym było objętych już 3,5 mln Polaków. To 15-proc. wzrost rok do roku – wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń. Do tego wzrostu popularności przyczyniła się pandemia COVID-19, która dodatkowo spotęgowała obawy Polaków związane z utratą zdrowia i brakiem dostępu do opieki lekarskiej. Pakiety medyczne to dziś najpopularniejszy benefit w polskich firmach – korzysta z niego ponad 70 proc. pracowników.

Infrastruktura

70 proc. budynków mieszkalnych w Polsce jest nieefektywnych energetycznie. Ich kompleksowa renowacja może napędzić gospodarkę i stworzyć kilkaset tysięcy nowych miejsc pracy

W Polsce aż 70 proc. spośród 5 mln domów jednorodzinnych nie spełnia standardów efektywności energetycznej. W rezultacie roczne koszty ogrzewania typowego domu o powierzchni 118 mkw., wyposażonego w kocioł węglowy oraz stare drzwi i okna, sięgają w tej chwili ok. 6,5 tys. zł. Po modernizacji, ociepleniu i wymianie stolarki ten koszt mógłby spaść nawet do 1,8 tys. zł rocznie – oszacowali analitycy w raporcie „Fala renowacji szansą na rozwój Polski po pandemii”. Wynika z niego także, że w Polsce powszechna termomodernizacja budynków mieszkalnych – wymuszona unijną strategią – mogłaby się stać motorem napędowym krajowej gospodarki po pandemii i stworzyć nawet kilkaset tysięcy nowych miejsc pracy.