Newsy

Karolina Szostak: Według różnych portali w ostatnich trzech latach kilka razy miałam efekt jojo. A ja mam po prostu taką sylwetkę

2018-11-15  |  06:28

Regularnie w mediach pojawiają się informacje o tym, że Karolina Szostak to przytyła, to znowu schudła. Sama zainteresowana zapewnia jednak, że jej waga utrzymuje się w normie, natomiast czasem bardziej uwydatnione biodra czy brzuch to kwestia doboru ubrania.

– Kilka portali pisało o moim efekcie jojo, że niby na przestrzeni ostatnich trzech lat kilka razy miałam wahania wagi. A ja mam po prostu taką sylwetkę, że zależnie od tego, co założę, to raz jestem szczuplejsza, raz jestem grubsza. Mam kobiecą sylwetkę, więc jeśli na przykład założę obcisłe dżinsy, to biodra są bardziej uwydatnione. Ale kompletnie się tym nie przejmuję, bo najważniejsze jest, co wiem, jak się czuję i jak się odżywiam – mówi agencji Newseria Lifestyle Karolina Szostak.

Teraz dzięki dużej świadomości i determinacji utrzymanie odpowiedniej wagi nie jest już dla niej żadnym problemem. Prezenterka zdradza jednak, że w przeszłości też zdarzało się jej popełniać błędy żywieniowe, w wyniku czego szybko pojawiał się efekt jojo.

– Nie jest tak, że będąc na poście, schudniemy i jest nam to dane na całe życie. Sama wiem to po sobie. Trzeba dbać, kontynuować zdrowy tryb życia i na stałe odstawić wiele rzeczy. Żeby nie mieć efektu jojo, trzeba być konsekwentnym. Lata temu też tak zrobiłam, że schudłam bardzo i pomyślałam: wow, jak tak szybko i łatwo schudłam, to już luz. Wtedy pozwoliłam sobie na wszystko i ten efekt jojo był bardzo szybki – mówi Karolina Szostak.

Prezenterka radzi, by po odchudzaniu nie popadać w zbytnią euforię i nie folgować sobie, jeśli chodzi o wysokokaloryczne przekąski, bo wtedy szybko można wrócić do dawnej sylwetki. Główne przyczyny efektu jojo to wybieranie zbyt restrykcyjnych diet, których nie da się stosować przez dłuższy czas, brak aktywności fizycznej i powrót do starych nawyków żywieniowych.

– Warto się zdrowo odżywiać, zwracać uwagę na to, co kupujemy i jak robimy zakupy. Nie chodzi o to, że wszyscy teraz muszą przejść na pudełka i wszystko odstawić, tylko naprawdę czytajmy etykiety. Nabrałam takiego nawyku i czasami w sklepie jestem naprawdę zaskoczona tym, co może się znajdować w danym produkcie. Chodzi głównie o cukier, który jest wkładany absolutnie wszędzie, więc tego się wystrzegajmy. Przede wszystkim trzeba słuchać własnego organizmu, jak reaguje i czego potrzebuje – mówi.

Karolina Szostak podkreśla, że akceptowała swoją dawną figurę i dobrze czuła się we własnym ciele. Jej podstawowym celem było jednak nie tyle zrzucenie dodatkowych kilogramów, ile zdrowie i lepsze samopoczucie.

Do pobrania

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.