Mówi: | Nunu Radziwiłł |
Funkcja: | współwłaścicielka marki La Boba |
Każda kobieta powinna mieć w swojej szafie przynajmniej trzy torebki: skórzaną do pracy, elegancką na wieczorne wyjścia i plażową na lato
Torebka to niezbędny dodatek, który może uzupełniać stylizację albo grać pierwsze skrzypce. Wszystko w zależności od jej kształtu, wielkości i przeznaczenia. Styliści wyróżniają ponad 50 rodzajów damskich torebek, m.in. kopertówki, kuferki, listonoszki, typu shopper, materiałowe, skórzane, zdobione i plecione. Każda kobieta powinna mieć minimum trzy torebki.
Panie ceniące sobie styl podkreślają, że butów i torebek nigdy za wiele. Powinny być dostosowane nie tylko do stylizacji, lecz także do okazji.
– Dobrze byłoby mieć taką torebkę na co dzień, która może pomieścić parę rzeczy: komputer, zeszyt, długopis i wiele innych. Ważna jest wielkość takiej torby i jej praktyczność, np. jak jest wypełniona, żeby móc przewiesić ją przez ramię, czyli powinna mieć dodatkowy pasek, który można w każdej chwili odpiąć – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Nunu Radziwiłł, współwłaścicielka marki La Boba.
Wybierać można spośród skórzanych listonoszek z dodatkowymi kieszeniami, kuferków czy tzw. shopperek o dużej pojemności. Masywne torby doskonale sprawdzą się do pracy, szkoły czy na zakupy, a już na popołudniowo-wieczorne wyjście, imprezę z przyjaciółkami czy kolację we dwoje zupełnie nie pasują.
– Druga torebka, która by się bardzo przydała, to jest koperta z odpinanym paskiem, którą można albo trzymać w ręku, albo przewiesić przez ramię, bo gdy coś je albo trzyma kieliszek wina na jakimś koktajlu, to wtedy jest to bardzo przydatne. Są jeszcze małe torebeczki wieczorowe do teatru czy opery, które zmieszczą tylko telefon, trochę pieniędzy i szminkę – tłumaczy Nunu Radziwiłł.
Do wieczornej kreacji warto wybrać torebkę zdobioną sztucznymi kamieniami, cyrkoniami czy delikatnymi dżetami. W ten sposób podkreśli ona stylizację i doda jej charakteru. W tym segmencie najlepiej sprawdzają się modele prostokątne lub półokrągłe. Jeśli chodzi o kolorystykę, to styliści radzą, by postawić na uniwersalną czerń, zmysłową czerwień lub neutralny beż.
– Panie, które wybierają torebkę i ta torebka jest ich np. pierwszą albo jedną z bardzo niewielu, na ogół decydują się na takie podstawowe kolory, czyli czarny, szary i jego odcienie, rzadziej granatowy. Natomiast panie, które kupują więcej torebek lub które mają ich więcej, mają odwagę kupować bardziej kolorowe modele, bardziej oryginalne i bardziej odważne – mówi Nunu Radziwiłł.
W sezonie letnim przyda się również stylowy koszyk lub płócienna torba plażowa.
– Przy zakupie takiej torby trzeba zwrócić uwagę na to, czy jest ona wykonana z jakiegoś gęstego materiału, żeby nie przepuszczał np. piasku, czy ma w środku zamek, czyli suwak, czy ma dodatkową kosmetyczkę. Musi być praktyczna, obszerna, żeby było można do niej włożyć ręcznik, kostium, a z drugiej strony, żeby była jednak takim elementem ozdobnym – dodaje Nunu Radziwiłł.
Zdaniem stylistów torebka może współgrać kolorystycznie z butami, ale nie musi. Powinna być jednak dopasowana do ich rodzaju, na przykład w zestawieniu ze szpilkami zdecydowanie lepiej sprawdzi się model stylowy, elegancki niż sportowy.
Czytaj także
- 2023-03-21: PLICH: Czuję potrzebę, żeby swoimi działaniami wesprzeć ukraińskich projektantów. Kilka wybranych brandów będę więc sprzedawał i promował w swoim atelier
- 2021-02-12: Innowacyjne laboratorium zbada przyczepność opon na śniegu. W Polsce 1/3 kierowców jeździ cały rok na letnich
- 2019-08-30: Resort środowiska rozszerza opłatę recyklingową na wielorazowe, grubsze torby foliowe. Efekt może być odwrotny do zamierzonego
- 2019-01-11: Anna Powierza: Tępię plastik w każdym możliwym momencie. W supermarkecie nie owijam każdej rzeczy w torebkę foliową
- 2018-04-17: Od września pracę będą mogli podejmować już 15-latkowie. Niska świadomość prawa może skutkować problemami młodych pracowników z przyszłymi pracodawcami
- 2018-03-23: Mniejsze torebki oraz plecaki wśród najmodniejszych dodatków na nadchodzący sezon
- 2017-11-13: Były Inspektor Marynarki Wojennej: Strategiczny Przegląd Obronny to właściwa odpowiedź na obecne zagrożenia. Zmiany w planie modernizacji armii idą w dobrym kierunku
- 2017-10-04: Rośnie popularność aut hybrydowych, ale benzynowe wciąż są liderem rynku. Unikalna na skalę światową technologia połączy zalety silnika benzynowego z dieslem
- 2017-05-18: Polska firma stworzyła pierwszą biodegradowalną urnę z celulozy. Może służyć także do pogrzebów na morzu
- 2016-10-20: Katarzyna Miller: moja nowa książka to rozmowy doświadczonej starszej pani z bardzo ciekawymi mężczyznami
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.