Newsy

Kinga Zawodnik: Od dziecka spotykałam się z hejtem ze względu na swój wygląd. Swoimi doświadczeniami dzielę się teraz podczas warsztatów z uczniami w różnych szkołach

2024-01-03  |  06:17

Influencerka przekonuje, że ona sama w pewnym sensie już się uodporniła na krzywdzące i obraźliwe komentarze internautów, ale w przeszłości niejednokrotnie niewybredne opinie dotyczące wyglądu sprawiły jej ogromną przykrość. Teraz już wie, że nie warto brać sobie do serca słów hejterów, bo może się to negatywnie odbić na naszym samopoczuciu i zdrowiu. Swoimi doświadczeniami Kinga Zawodnik dzieli się z dziećmi i młodzieżą, bo ma świadomość, że hejt niesie ze sobą przykre konsekwencje, a nastolatkowie często wstydzą się mówić o swoich problemach innym.

W ramach projektu „Bądź sobą i miej czyste serce” odbyło się już ponad 20 spotkań. W ich trakcie uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych rozmawiają z Kingą Zawodnik o tym, jak nie stać się ofiarą hejtu i jak nie stać się hejterem.

– Powolutku spełnia się jedno z moich większych marzeń, a mianowicie cykl spotkań przeciwko hejtowi w przedszkolach i w szkołach podstawowych oraz średnich. Chcę rozmawiać na ten ważny temat z dziećmi i z młodzieżą, a w przyszłości również z kobietami – mówi agencji Newseria Lifestyle Kinga Zawodnik.

Influencerka chce poruszać trudne tematy, bo wie, że z takimi rozterkami mierzy się wiele młodych osób. Trudno powstrzymać hejt, ale ważne, by z dystansem podchodzić do różnych opinii i komentarzy. Celebrytka apeluje też do swoich odbiorców, by niezależnie od dzielących ich różnic akceptowali się nawzajem, szanowali i wspierali.

– Próbuję im uświadomić, że każdy z nas jest inny, ale każdy z nas jest wyjątkowy i zasługuje na szacunek. Przeprowadziłam już bardzo wiele takich spotkań przeciwko hejtowi z młodzieżą w szkołach, podczas których opowiadam o swoim doświadczeniu, o swojej historii i również o swoich uczuciach. Daję też wskazówki i pokazuję, jak zachowywać się w pewnych sytuacjach – mówi.

Ze swojego doświadczenia Kinga Zawodnik wie, że ci, którzy piszą w sieci obraźliwe komentarze, są bezlitośni. Ma też świadomość tego, że kiedy jest się „na świeczniku”, to trzeba się liczyć z różnymi opiniami. Ona sama jednak mierzy się z krytyką już od najmłodszych lat.

– Od dziecka spotykałam się z hejtem, właśnie ze względu na swój wygląd. Doświadczałam bardzo dużo negatywnych i złych sytuacji, więc temat jest mi naprawdę bardzo bliski. I właśnie na podstawie swoich doświadczeń, zwłaszcza po tym, co przeżyłam, chciałabym, żeby po prostu to zjawisko z naszego całego życia zniknęło raz na zawsze – dodaje influencerka.

Spotkania dotyczące hejtu odbyły się już m.in. w Legnicy i Radomiu.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Dorota Gardias: Jeżeli w wakacje chcemy mieszkać w luksusowym hotelu, korzystać ze SPA i jeść na mieście, to na pewno będzie drogo. Za niewielkie pieniądze również można się świetnie bawić

Pogodynka przyznaje, że bardzo ceni sobie czas spędzony z bliskimi, kontakt z naturą i zdrowy styl życia. Poza tym jest lokalną patriotką, dlatego też tegoroczny urlop postanowiła spędzić w swoich rodzinnych stronach – na Roztoczu, by jeszcze bardziej poznać tę niezwykle urokliwą część Polski. Dorota Gardias uważa, że można dobrze się bawić, korzystać z atrakcji i przywieźć z wyjazdu wiele niezapomnianych wrażeń, nie wydając na to majątku. Tym razem zaplanowała spływy kajakowe, jazdę konno, rowerowe wyprawy oraz podążanie śladami historii. Gdyby trzeba było spać pod namiotem, nie miałaby nic przeciwko.

Farmacja

E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.

Inwestycje

Rynek domów prefabrykowanych może do 2030 roku być wart 7 mld zł. Inwestorów przekonuje krótszy czas budowy

Domy prefabrykowane, stawiane z produkowanych w fabrykach modułów, to temat stosunkowo nowy na polskim rynku, ale zyskujący na popularności. Firma Spectis szacuje, że ten segment rynku jest wart ok. 5 mld zł, a do 2030 roku urośnie do 7 mld. Również długoterminowe perspektywy pozostają optymistyczne. Inwestorów przekonuje do tej technologii przede wszystkim możliwość skrócenia czasu inwestycji do kilku miesięcy i kontroli jej kosztów.