Mówi: | Martyna Wojciechowska |
Funkcja: | redaktor naczelna magazynu „National Geographic” |
Martyna Wojciechowska: chcę stworzyć komiks o takiej bohaterce jak ja
Martyna Wojciechowska szuka zdolnych rysowników do pracy przy komiksie, który będzie zachęcał do poznawania świata i uczył tolerancji dla innych kultur. Bohaterką publikacji będzie podróżniczka wzorowana na samej Martynie Wojciechowskiej.
Martyna Wojciechowska zamieściła na swoim fanpage'u na Facebooku ogłoszenie, w którym proponuje współpracę rysownikom. Chce w ten sposób dać szansę zdolnym artystom, a jednocześnie zrealizować swój pomysł na komiks. Dziennikarka uważa, że w Polsce jest wiele utalentowanych, kreatywnych ludzi, którzy poszukują inspiracji twórczej. Ona natomiast ma pomysł na oryginalną publikację. Wojciechowska chce stworzyć komiks, który zachęcałby czytelników do podróżowania, odkrywania nowych zakątków świata i poznawania obcych kultur.
– Chciałabym zrobić komiks o takiej bohaterce jak Martyna, która jeździ na krańce świata, poznaje inne kultury. Moją misją jest uczenie ludzi tolerancji, otwarcie ich głów i o tym chciałabym, żeby traktował ten komiks. Dlatego z jednej strony zachęcam do współpracy młodych duchem, zdolnych rysowników, żeby się odzywali do mnie na Facebooku i mam nadzieję, że stworzymy taki komiks. Ale z drugiej strony już myślę o tych ludziach, którzy – mam nadzieję – zostaną zainspirowani do tego, żeby poznawać świat – mówi Martyna Wojciechowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Dziennikarka nie ma jeszcze ostatecznej wizji tego, jak publikacja ma wyglądać – liczy, że w jej zbudowaniu pomoże jej wybrany rysownik. Na pewno będzie to opowieść w odcinkach, taka jest bowiem idea tego komiksu. Martyna Wojciechowska zdecydowała się na komiks, ponieważ taka forma wyrazu najlepiej przemówi do dużej grupy odbiorców, zwłaszcza ludzi młodych, którzy obrazki przedkładają nad lekturę książki. Przyznaje, że w dzieciństwie sama była wielką fanką komiksów.
– Wtedy to był głównie „Tytus, Romek i A'Tomek”. Dzisiaj dostępność komiksów jest znacznie większa i poziom komiksów także jest niezwykły. W ogóle ten sposób komunikacji wydaje mi się bardzo atrakcyjny. Nie mam stworzonej do końca formy tego komiksu, ponieważ chciałabym zostawić też pole dla rysownika, który – mam nadzieję – wniesie do tego projektu dużo i razem zastanowimy się rad tym, jak poprowadzić tę historię – mówi Martyna Wojciechowska.
Historie opowiedziane w komiksie oparte będą na własnych doświadczeniach Martyny Wojciechowskiej z jej licznych podróży. Dziennikarka nie ma potrzeby wprowadzania fikcji literackiej, świat realny jest bowiem wystarczająco ciekawy i stanowi niewyczerpane źródło opowieści. Twierdzi też, że każdego dnia poznaje niezwykłych ludzi w różnych zakątkach świata, a materiały, które zrealizowała przez ostatnich 11 lat, wciąż są dla niej kopalnią tematów. O swoich doświadczeniach podróżniczych Wojciechowska mówi w programie „Kobieta na krańcu świata”, cyklu książek o tym samym tytule, oraz artykułach prasowych.
– Zrealizowałam też taki projekt dla dzieci – „Dzieciaki świata” i „Zwierzaki świata” – opowiadający o pewnych bohaterach, których już pokazywałam zarówno w moich książkach, jak i w filmach. Ale w tym przypadku mówię językiem dzieci dla dzieci, po to, żeby dzieciakom ten świat pokazywać. A teraz przyszedł czas na komiks, na zupełnie nową formę wyrazu i przyznam szczerze, sama jestem podekscytowana, co z tego wyjdzie – mówi Martyna Wojciechowska.
Czytaj także
- 2024-10-28: Martyna Wojciechowska: Sztuczna inteligencja zastępująca dziennikarzy i artystów to niepokojący trend. To prowadzi do dezinformacji
- 2024-11-21: Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
- 2024-11-06: Martyna Wojciechowska: Cudownie mieć 50 lat, wiedzieć, czego się chce i czego się na pewno nie chce. To dla mnie bardzo dobry czas
- 2024-06-28: Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić
- 2024-05-31: Martyna Wojciechowska: Mamy tematy do „Kobiety na krańcu świata” na kolejnych 15 sezonów. Część bohaterek nie wie o moim istnieniu, ale ja je od dawna obserwuję
- 2023-09-05: Martyna Wojciechowska: Ze względu na drastyczność materiałów wielu rzeczy nie możemy wyemitować w telewizji w niedzielne przedpołudnie. Dalszy ciąg historii z Nigerii opowiemy więc w filmie dokumentalnym
- 2023-09-06: Na silnej wierze w przesądy w Nigerii cierpią przede wszystkim dzieci. Duńska wolontariuszka od 10 lat ratuje je przed śmiercią i torturami
- 2021-06-04: Z powodu pandemii psy i ich właściciele są ze sobą właściwie nieustannie. Niektóre zwierzęta mają lęki separacyjne, gdy nagle zostają same
- 2021-04-15: Dog coach daje właścicielom psów cenne wskazówki i kontakty do ekspertów. Przybywa takich osób
- 2020-10-30: Martyna Kliszewska: Pracy obecnie jest mało. Cieszymy się, że możemy zagrać w spektaklu nawet dla 60 widzów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Gwiazdy
Tomasz Tylicki: Moje psy raz mieszkają u mnie, raz u moich rodziców. Tak sobie po prostu wędrują i jest im dobrze
Prezenter podkreśla, że szczególne miejsce w jego sercu zajmują dwa pupile: Lola i Kiko, ale teraz więcej czasu psiaki spędzają u jego rodziców, bo liczne obowiązki rodzinne i zawodowe nie pozwalają mu na to, by poświęcił im tyle uwagi, ile potrzebują. Tomasz Tylicki zapewnia jednak, że gdy synek trochę podrośnie, a on zrealizuje pewien życiowy plan, to w przyszłości znajdzie sposób na to, aby czworonogi były z nimi na stałe.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.