Newsy

Martyna Wojciechowska: chcę stworzyć komiks o takiej bohaterce jak ja

2015-05-18  |  07:05
Mówi:Martyna Wojciechowska
Funkcja:redaktor naczelna magazynu „National Geographic”
  • MP4
  • Martyna Wojciechowska szuka zdolnych rysowników do pracy przy komiksie, który będzie zachęcał do poznawania świata i uczył tolerancji dla innych kultur. Bohaterką publikacji będzie podróżniczka wzorowana na samej Martynie Wojciechowskiej.

    Martyna Wojciechowska zamieściła na swoim fanpage'u na Facebooku ogłoszenie, w którym proponuje współpracę rysownikom. Chce w ten sposób dać szansę zdolnym artystom, a jednocześnie zrealizować swój pomysł na komiks. Dziennikarka uważa, że w Polsce jest wiele utalentowanych, kreatywnych ludzi, którzy poszukują inspiracji twórczej. Ona natomiast ma pomysł na oryginalną publikację. Wojciechowska chce stworzyć komiks, który zachęcałby czytelników do podróżowania, odkrywania nowych zakątków świata i poznawania obcych kultur.

    – Chciałabym zrobić komiks o takiej bohaterce jak Martyna, która jeździ na krańce świata, poznaje inne kultury. Moją misją jest uczenie ludzi tolerancji, otwarcie ich głów i o tym chciałabym, żeby traktował ten komiks. Dlatego z jednej strony zachęcam do współpracy młodych duchem, zdolnych rysowników, żeby się odzywali do mnie na Facebooku i mam nadzieję, że stworzymy taki komiks. Ale z drugiej strony już myślę o tych ludziach, którzy – mam nadzieję – zostaną zainspirowani do tego, żeby poznawać świat – mówi Martyna Wojciechowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Dziennikarka nie ma jeszcze ostatecznej wizji tego, jak publikacja ma wyglądać – liczy, że w jej zbudowaniu pomoże jej wybrany rysownik. Na pewno będzie to opowieść w odcinkach, taka jest bowiem idea tego komiksu. Martyna Wojciechowska zdecydowała się na komiks, ponieważ taka forma wyrazu najlepiej przemówi do dużej grupy odbiorców, zwłaszcza ludzi młodych, którzy obrazki przedkładają nad lekturę książki. Przyznaje, że w dzieciństwie sama była wielką fanką komiksów.

    – Wtedy to był głównie „Tytus, Romek i A'Tomek”. Dzisiaj dostępność komiksów jest znacznie większa i poziom komiksów także jest niezwykły. W ogóle ten sposób komunikacji wydaje mi się bardzo atrakcyjny. Nie mam stworzonej do końca formy tego komiksu, ponieważ chciałabym zostawić też pole dla rysownika, który – mam nadzieję  wniesie do tego projektu dużo i razem zastanowimy się rad tym, jak poprowadzić tę historię – mówi Martyna Wojciechowska.

    Historie opowiedziane w komiksie oparte będą na własnych doświadczeniach Martyny Wojciechowskiej z jej licznych podróży. Dziennikarka nie ma potrzeby wprowadzania fikcji literackiej, świat realny jest bowiem wystarczająco ciekawy i stanowi niewyczerpane źródło opowieści. Twierdzi też, że każdego dnia poznaje niezwykłych ludzi w różnych zakątkach świata, a materiały, które zrealizowała przez ostatnich 11 lat, wciąż są dla niej kopalnią tematów. O swoich doświadczeniach podróżniczych Wojciechowska mówi w programie „Kobieta na krańcu świata”, cyklu książek o tym samym tytule, oraz artykułach prasowych.

    – Zrealizowałam też taki projekt dla dzieci – „Dzieciaki świata” i „Zwierzaki świata” – opowiadający o pewnych bohaterach, których już pokazywałam zarówno w moich książkach, jak i w filmach. Ale w tym przypadku mówię językiem dzieci dla dzieci, po to, żeby dzieciakom ten świat pokazywać. A teraz przyszedł czas na komiks, na zupełnie nową formę wyrazu i przyznam szczerze, sama jestem podekscytowana, co z tego wyjdzie – mówi Martyna Wojciechowska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Gwiazdy

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.