Newsy

Monika Goździalska: Książka „Skandaliczne życie modelek” jest już bestsellerem, sprzedałam też do niej prawa filmowe. W listopadzie wychodzi jej druga część

2023-10-10  |  06:16

Uczestniczka programu „The Real Housewives Warszawa” jako nastolatka wyjechała do Paryża, gdzie chodziła po wybiegach dla najlepszych projektantów mody, m.in. Vivienne Westwood i Christiana Diora, a także pozowała czołowym fotografom i brała udział w dużych kampaniach reklamowych. Wówczas została także wybrana Twarzą Europy. Swoimi doświadczeniami w modelingu Monika Goździalska postanowiła podzielić się z czytelnikami. Pierwsza część jej książki zatytułowanej „Skandaliczne życie modelek” zrobiła prawdziwą furorę. Na jej podstawie powstanie również film. Lada moment na półki księgarń trafi natomiast kolejna część wspomnień z tamtego okresu życia celebrytki.

Dwie dekady temu Monika Goździalska została zauważona na ulicy w Warszawie przez scouta, czyli łowcę modelek. Dostała wtedy propozycję, która stała się dla niej przepustką do paryskiego świata modelingu.

– W latach dwutysięcznych pracowałam jako modelka w Paryżu. Wtedy nie było nawet portali społecznościowych, w ogóle nic nie było. Wyjechałam z tej szaroburej Polski do Paryża i tak zaczęłam swoją karierę w modelingu. I teraz właśnie wydaję kolejną książkę na ten temat. Ja w ogóle jestem fanką pamiętników, mam nawet pamiętniki z dzieciństwa, gdzie jakiś kolega mi tam pisał: Kocham cię, Monika, na zawsze twój Leszek. I ja wtedy myślałam, że on będzie ze mną zawsze, ale nie jest. Mam więc szczególny sentyment do pamiętników – mówi agencji Newseria Lifestyle modelka Monika Goździalska. 

Książka zatytułowana „Skandaliczne życie modelek” miała premierę w połowie czerwca i okazała się hitem na rynku wydawniczym, bo ukazuje całą prawdę, o której gwiazdy wybiegów wolą milczeć. Autorka bez skrupułów odpowiedziała bowiem na wiele nurtujących pytań, m.in. jaką cenę trzeba zapłacić za to, żeby być wiecznie piękną, młodą i bogatą, jak nie zatracić się w bankietach i orgiach, bez których jednak nie ma szansy na karierę, jaką rolę w tym świecie odgrywają arabscy szejkowie i jak kończą modelki, które nie odniosły sukcesu? Sukces publikacji skłonił ją do kontynuowania opowieści.

– Pierwsza część jest już bestsellerem, sprzedałam do niej prawa filmowe, a w listopadzie wychodzi druga część „Skandalicznego życia modelek”. Cieszę się więc i jestem megadumna – mówiła modelka podczas ostatniej premiery najnowszego podgrzewacza tytoniu.

Monika Goździalska czuje się spełniona i ma poczucie, że to jest właśnie jej czas. Sukces osiągnęła dzięki swojej pracowitości, silnej woli i determinacji. Jak podkreśla, zawsze wytrwale dążyła do celu, a z każdego niepowodzenia wyciągała solidną lekcję. Teraz może powiedzieć, że jej marzenia wreszcie się spełniają.

– Ja w ogóle mam wrażenie, że to wszystko czasami mi się śni, bo ja o tym marzyłam, ciężko na to pracowałam, a czasami pewne drzwi i tak były zamykane tuż przed moim nosem. Ale jestem żywym przykładem na to, że w życiu warto wierzyć i ciężko pracować, bo nic za darmo nie przyjdzie – mówi.

Modelka wie, że zawsze znajdą się tacy, którym nie spodobają się jej działania. Będą krytykować, hejtować i oczerniać, bo sukces, popularność i bycie „na świeczniku” niektórych bardzo kłują w oczy. Często ludzie potrafią więc wylać na kogoś wiadro pomyj tylko dlatego, że jemu się w życiu powiodło. Ona sama zapewnia, że potrafi już dystansować się do negatywnych komentarzy na swój temat.

– Przeżyłam już swój hejt i przypłaciłam to naprawdę silną depresją, bo kiedyś nie rozumiałam, jakim prawem ludzie obrażają mnie i poniżają, nie znając mnie. Dzisiaj mam to totalnie w nosie, jestem cały czas w mediach, jestem wystawiona, przyjdź, powiedz, zrób, nie ma problemu, możesz zawsze ze mną się zamienić, spróbuj mojego życia. Bo wszystkim się wydaje, że masz to tak za darmo, a to nie jest tak. W życiu wszystko dzieje się po coś i nie ma przypadku – dodaje Monika Goździalska.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca

Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.

Prawo

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia

Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.