Newsy

Wojciech Modest Amaro pracuje nad trzecią książką kucharską

2014-09-15  |  06:55

Wojciech Modest Amaro pracuje nad kolejną książką kucharską. Słynny restaurator ponownie będzie przekonywał czytelników do polskiej kuchni, ale w mniej wyrafinowanej formie. Zaproponuje czytelnikom proste połączenia, które wykonać zdoła każdy miłośnik gotowania. Szef kuchni ma nadzieję, że książka ta przyczyni się zwiększenia kulinarnej świadomości Polaków i polepszenia jakości usług gastronomicznych w Polsce.

Wojciech Modest Amaro jest autorem dwóch książek: Natura kuchni polskiej oraz Kuchnia polska XXI wieku. Druga z nich w 2010 roku otrzymała nagrodę Grand Prix na Międzynarodowej Akademii Gastronomicznej w Paryżu. W publikacjach tych słynny restaurator zachęcał do śmiałych eksperymentów z polską kuchnią. Czytelnicy na bazie jego przepisów mogli przygotować barszcz czerwony z dodatkiem ananasa, jesiotra z palonym masłem na jadalnym piasku lub policzki cielęce w czerwonym winie. W najnowszej książce Wojciech Modest Amaro zaproponuje znacznie mniej wyszukane potrawy.

Pomyślałem, że czasami jesteśmy posądzani, zresztą niesłusznie, o to, że nasza praca to jest jakaś zaklęta wiedza molekularna. Tak naprawdę nie jest powiedziane, że tej wiedzy nie można przelać na domową kuchnię i podzielić się paroma uwagami czy pomysłami. Pracuję nad taką książką, która będzie mogła trafić do każdej kuchni w Polsce, przyjmując oczywiście średni standard jej wyposażenia, bez żadnych zaawansowanych esów-floresów – zapowiada Wojciech Modest Amaro, szef kuchni i właściciel Atelier Amaro, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Restaurator chce przybliżyć czytelnikom nie tylko tradycyjną polską kuchnię, lecz także przekonać do prostych połączeń smakowych. Książka ma być podpowiedzią i inspiracją do kulinarnych poszukiwań i eksperymentów. Wojciech Modest Amaro ma też nadzieję, że zwiększy ona kulinarną świadomość Polaków i przyczyni się do podniesienia standardów w polskiej gastronomii.

W tym całym rozgłosie wokół gotowania nie chodzi o to, żeby wszyscy zaczęli na drugi dzień gotować, tylko o to, żeby podnieść poziom tego wszystkiego, co jest serwowane. Abyśmy jako klienci, idąc do profesjonalistów, do restauracji, oddając się w ich ręce, mieli trochę wyższe oczekiwania. Taki naturalny nacisk na to spowoduje, że będą musieli te swoje kwalifikacje podnosić, żebyśmy wiedzieli, że to, co jemy, jest trochę inne niż to, co możemy sami zrobić  w domu – mówi Wojciech Modest Amaro.

Restaurator zapewnia, że każdy, nawet początkujący miłośnik kuchni poradzi sobie z przyrządzeniem proponowanych w książce potraw. Nie precyzuje natomiast, kiedy publikacja się ukaże. Przyznaje, że pracuje wolno, bo liczy się dla niego jakość książki, a nie odpowiedni z punktu widzenia rynku czas na publikację.

Nie wiem, czy się wstrzelimy w ten bożonarodzeniowym okres, kiedy pewnie okaże się, że jeszcze więcej ludzi gotuje, niż mogliśmy sobie to wyobrazić. I mało tego, zdecydowało się napisać książkę. Wszystko, za co się zabieram, musi mieć pewien poziom – podkreśla restaurator.

Wojciech Modest Amaro jest pierwszym i jak dotąd jedynym polskim restauratorem, którego lokal otrzymał gwiazdkę Michelin. Jest jurorem w programie Top Chef emitowanym w telewizji Polsat oraz prowadzącym kulinarne show Hell's Kitchen: Piekielna kuchnia.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.