Newsy

Lifting ust przyciąga do Polski obcokrajowców

2014-02-14  |  06:30
Lifting ust, czyli lip lift, to mało inwazyjna metoda chirurgicznego uniesieniu górnej wargi. Zabieg koryguje efekty starzenia się, nadaje twarzy bardziej pogodny wygląd, eksponuje górne zęby oraz wizualnie powiększa usta. Ze względu na niską ceną i wysoką jakość liftingów ust wykonywanych w Polsce korzysta z nich coraz więcej osób z zagranicy.

Sporo obcokrajowców przyjeżdża do Polski na lip lift. Poza zachęcającymi efektami, istotny jest dla nich również walor cenowy. W Stanach ten zabieg kosztuje około 3 tys. dolarów, natomiast w naszym kraju około 3 tys. zł, także różnica jest znaczna. Dzięki temu, że po tej operacji można od razu wyjść do domu i nawet wsiąść w samolot, jest to dla cudzoziemców atrakcyjna okazja – mówi dr n. med. Piotr Osuch, chirurg plastyczny, agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Opadanie górnej wargi wraz z wiekiem nadaje twarzy smutny lub gniewny wyraz. Nadmiernie wydłużona górna warga, czyli zbyt duża odległość pomiędzy brzegiem czerwieni wargowej a podstawą nosa, może być efektem nie tylko starzenia, lecz także cechą wrodzoną. W obu przypadkach górne zęby są niemal całkowicie zakryte, nawet przy szerokim uśmiechu, co zaburza naturalne proporcje twarzy. Obecnie defekt ten można łatwo skorygować za pomocą mało inwazyjnego zabiegu liftingu ust, zwanego również lip lift.

Na lifting ust decydują się osoby młode, które mają pociągły owal twarzy albo osoby starsze, u których skóra nieco zwiotczała. Zabieg daje możliwość korekcji środkowej części twarzy, czyli tej, na którą często patrzymy, rozmawiając z kimś. Uniesienie górnej wargi nadaje twarzy bardziej pogodny wygląd – podkreśla dr Piotr Osuch.

Procedura trwa zwykle około 30 minut i jest wykonywana w znieczuleniu miejscowym. Chirurg wycina niewielki fragment skóry i tkanki podskórnej w okolicy podstawy nosa, co umożliwia podciągnięcie i skrócenie górnej wargi bez pozostawienia widocznej blizny. W efekcie trwale wzrasta powierzchnia czerwieni wargowej, dzięki czemu usta wydają się pełniejsze.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.