Newsy

Magdalena Mielcarz: „Zimna wojna” to w tej chwili mój ulubiony polski film. Porusza we mnie taką bardzo prywatną strunę tęsknoty za krajem

2019-02-06  |  06:18

Aktorka nie kryje ogromnej radości z powodu tego, że „Zimna wojna” Pawła Pawlikowskiego jest polskim kandydatem do Oskara. Aktorka tłumaczy, że film doskonal trafia w jej wrażliwość i wywołuje silne emocje. Z prawdziwą przyjemnością poleca ten obraz również swoim znajomym.

Dla Magdaleny Mielcarz "Zimna wojna" to film doskonały, który ogląda się z zapartym tchem od pierwszych do ostatnich sekund. Nie ma w nim nudnych momentów czy zbędnych kadrów, a fabuła jest jak zwierciadło, w którym każdy z nas prędzej czy później zobaczy siebie.

– Jest to piękny film, śmiało mogę powiedzieć, mój ulubiony polski film w tej chwili. Dla mnie osobiście porusza taką bardzo prywatną strunę, bo ja dużo czasu spędziłam poza Polską i bardzo tęskniłam zawsze za krajem, za tą swojskością, za wieloma rzeczami, więc „Zimna wojna” we mnie porusza jakieś bardzo znajome mi struny – mówi agencji Newseria Magdalena Mielcarz.

Aktorka podkreśla, że Polacy są spragnieni dobrych rodzimych produkcji, z których mogliby być dumni za granicą. Dzieło Pawlikowskiego było pierwszym polskim filmem od 37 lat, który znalazł się w konkursie głównym festiwalu filmowego w Cannes. Kolejne nagrody i nominacje dla tego filmu budzą więc ogromny entuzjazm i apetyt na więcej.

Czuje niesamowitą radość z powodu nominacji „Zimnej wojny” do Oskarów. Jeśli spojrzymy na każdą sferę tego filmu to jest on niezwykły i tak się cieszę, że to jest film polski, że zrobiony jest przez polskiego reżysera, naprawdę nasza duma. Jestem dumna z tego, że mogę go polecić moim znajomym, że mogę się nim chwalić, a teraz cały świat docenia ten film. Naprawdę wielka radość dla nas wszystkich – mówi Magdalena Mielcarz.

Laureatów Oscarów, najbardziej prestiżowych nagród świata filmowego, poznamy 24 lutego. W tym roku nagrody zostaną przyznane po raz 91.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.