Newsy

Maja Sablewska: zanim kupię nowe ubranie, sprzedaję stare

2014-07-14  |  07:20
Polkom wciąż brakuje odwagi w kreowaniu własnego wizerunku – uważa Maja Sablewska. Zdaniem znanej stylistki Polki nie chcą bawić się strojem i dodatkami w obawie przed krytyką. Ona sama przyznaje, że uwielbia ubrania, ale zanim kupi coś nowego, sprzedaje te ubrania, których nosić już nie zamierza.

Jestem osobą, która od zawsze uwielbiała ubrania i jak jeszcze nie było mnie stać, to pamiętam –  chciałam być oryginalna – wtedy kupowałam wielkie bluzy w second handzie, owijałam się paskiem i robiłam z tego sukienkę. Koleżanki w szkole, pamiętam, mówiły, że to nie jest najlepszy pomysł, ale mnie się podobało –  wyznaje Maja Sablewska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Sablewska przyznaje jednak, że jej szafa pęka już w szwach, więc od pewnego czasu stara się rozważnie dobierać garderobę. Stylistka wyprzedaje część swoich ubrań za pośrednictwem portalu specjalizującego się w sprzedaży używanych ubrań gwiazd.

Ostatnio częściej robię porządki w mojej szafie. Robię tak, że coś sprzedaję i wtedy kupuję coś nowego – mówi Maja Sablewska.

Maja Sablewska z wykształcenia jest menedżerem muzycznym, pracuje także jako doradca wizerunkowy. Jest autorką dwóch książek, w których zawarła swoje porady dotyczące mody oraz zdrowego stylu życia. W 2012 roku zaprojektowała swoją pierwszą kolekcję ubrań. Jako gospodyni programu „Sablewskiej sposób na modę”  pomaga Polkom odnaleźć własny styl ubierania. Zdaniem stylistki kobietom w Polsce wciąż brakuje odwagi, aby bawić się modą.

–  Mamy coraz więcej sklepów i miejsc, gdzie możemy nie tylko przymierzyć ubranie, lecz także dowiedzieć się, co z czym najlepiej połączyć. Mamy coraz więcej programów modowych. Jesteśmy jednak mało odważne. Kapelusz na ulicę to jest jeszcze zbyt ekstrawagancka sprawa. I to mnie martwi, chciałbym moim autorskim programem to zmieniać. Będę robiła wszystko, żeby za parę lat nie było tego problemu – zapewnia Maja Sablewska.

Jej zdaniem przyczyną zachowawczego stylu ubierania się Polek jest obawa przed krytyką ze strony innych ludzi. Sablewska przyznaje, że rozumie te obawy, bowiem sama doświadczyła publicznej krytyki swego wyglądu.

Ostatnio byłam w Gdańsku i miałam kapelusz. Nagle się okazało, że ktoś tam już mnie wyzywa od takich czy innych, bo nie spodobał się temu komuś mój strój. Niestety, żyjemy w takim świecie, kiedy odważni są ci, którzy psioczą, którzy głupio gadają. Ale najważniejsze to się nie przejmować tym, co ludzie mówią, tylko robić to, co leży w naszym sercu i nie bać się, bo czas leci, nie cofniemy tego, co za nami – zdradza Maja Sablewska.

Jej samej najbardziej podoba się styl ubierania mieszkańców Londynu. Stylistka często odwiedza stolicę Wielkiej Brytanii, gdzie mieszka jej siostra, dobrze więc poznała styl tamtejszej ulicy. Zdaniem Sablewskiej Londyn jest miejscem, gdzie można kupić tanie, ale bardzo ciekawe ubrania i stworzyć z nich niepowtarzalne stylizacje.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.