Newsy

Margaret, Katarzyna Bosacka i Fundacja Rak'n'Roll wśród laureatów nagrody Radia Kolor Grube Ryby 2017

2017-01-27  |  06:45
Mówi:Alina Strześniewska (Prezes Zarządu MFM Sp. z o.o)
Łukasz Suda (dyrektor programowy Radia Kolor)
Joanna Łojko (dyrektor zarządzająca Fundacji Rak’n’Roll)
Cezary Pytlos (p.o. rzecznika Lotniska Chopina w Warszawie)
  • MP4
  • Radio Kolor po raz kolejny przyznało nagrody Grube Ryby. Wśród laureatów znaleźli się: Margaret, Lotnisko Chopina w Warszawie, Pracownia Cukiernicza "Zagoździński", fundacja Rak'n'Roll oraz dziennikarka Katarzyna Bosacka. Statuetki zostały wręczone podczas gali z okazji 24. urodzin stacji.

    Nagrody Radia Kolor Grube Ryby po raz pierwszy zostały przyznane w 1998 roku, jako element obchodów 5. rocznicy istnienia stacji. Statuetki wręczane były wówczas w trzech kategoriach. W ciągu kilku edycji plebiscytu, wśród jego laureatów znaleźli się m.in. Krystyna Czubówna, Jurek Owsiak, Maryla Rodowicz, Juliusz Machulski, Jerzy Stuhr i Jolanta Kwaśniewska.

    Przez kilka lat nie było plebiscytu, 3 lata temu wróciliśmy do tego, bo uważamy, że jest cała masa bardzo fajnych inicjatyw, które należy uwypuklić i nagrodzić – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Alina Strześniewska, prezes zarządu MFM, właściciela Radia Kolor.

    Plebiscyt został ponownie przeprowadzony w 2015 roku, już w czterech kategoriach: Przebojowy głos, Życie ze smakiem, W sieci oraz Największe serce. Zwycięzcy wyłaniani są na podstawie głosowania słuchaczy Radia Kolor. Rozgłośnia przyznaje również nagrodę specjalną dla Kobiety Koloru, której laureatką jest kobieta wychodząca poza schematy i zasługuje na podziw. Zdaniem twórców plebiscytu wybory słuchaczy odnośnie zwycięzców konkursu nie są zaskoczeniem.

    Oni doceniają nie zawsze to, co jest nazwijmy to w mainstreamie, czyli są w stanie wśród naprawdę znanych restauracji, cenionych wskazać kultowe miejsce, jakim jest Pracownia Cukiernicza „Zagoździński” jak w tym roku – mówi Łukasz Suda, dyrektor programowy Radia Kolor.

    Pracownia Cukiernicza "Zagoździński" to zdobywca Grubej Ryby 2017 w kategorii Życie ze smakiem. Laureatką w kategorii Największe serce została natomiast Fundacja Rak'n'Roll, która od sześciu lat działa na rzecz poprawy jakości chorych na nowotwory oraz zmiany sposobu myślenia Polaków o tej chorobie. Dla członków organizacji nagroda Grubej Ryby od słuchaczy Radia Kolor jest zwieńczeniem dotychczas wykonanej pracy oraz motywacją do kolejnych działań.

    Daje taki kop energii i zastrzyk do tego, żeby działać dalej. Naprawdę, fantastyczne uczucie, ogromne zaskoczenie. Konkurencja była ogromna, zwłaszcza, jeżeli popatrzeć na to, że Jurek Owsiak był nominowany – mówi Joanna Łojko, dyrektor zarządzająca fundacji Rak'n'Roll. 

    Nagroda w kategorii Przebojowy głos przyznawana jest artystom o wyjątkowych zdolnościach wokalnych, którzy udowadniają, że polska scena muzyczna ma bardzo wysoki poziom. Tegoroczną laureatką tej nagrody została Margaret. Za grubą rybę w sieci słuchacze Radia Kolor uznali natomiast Lotnisko Chopina w Warszawie. Przedstawiciel lotniska nie ukrywa, że cały zespół odpowiedzialny za kreowanie wizerunku tej instytucji w mediach społecznościowych, bardzo liczył na zwycięstwo.

    W swojej branży jesteśmy oczywiście liderem pod względem aktywności w mediach społecznościowych, ale też generalnie, jeżeli zestawić nasze działania w sieci z innymi przedsiębiorstwami, to też wypadamy bardzo dobrze – mówi Cezary Pytlos, p.o. rzecznika Lotniska Chopina w Warszawie. 

    Kobietą Koloru 2017 roku została dziennikarka Katarzyna Bosacka, autorka wielu publikacji na temat zdrowego żywienia, gospodyni programu "Wiem, co jem i wiem, co kupuję". Tegoroczne nagrody Grube Ryby zostały wręczone podczas gali z okazji 24. urodzin Radia Kolor.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Gwiazdy

    Anna Powierza, Maja Frykowska i Magda Wójcik zachęcają do zmiany nawyków i dbania o środowisko. Pierwszym krokiem powinno być segregowanie śmieci

    Gwiazdy zapewniają o swoim zaangażowaniu w ekologię. W ich przypadku podstawowym działaniem jest segregacja śmieci. Magda Wójcik tłumaczy, że ten nawyk przywiozła ze sobą z Londynu, z kolei Maja Frykowska nie ukrywa, że choć czyni duże starania, to jednak czasem w tej kwestii zwycięża lenistwo. Z kolei Anna Powierza chce naśladować popularne influencerki, którym udaje się całkowicie wyeliminować ze swojego życia plastik. Aktorka zwraca uwagę m.in. na opakowania produktów, unikając tych, które nie są biodegradowalne lub zdatne do recyklingu.

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Sport

    Polacy tłumnie ruszyli w góry. W wakacje liczba turystów może być rekordowa

    Z roku na rok polskie góry cieszą się coraz większym zainteresowaniem turystów. Tatrzańskimi szlakami podczas ubiegłorocznych wakacji wędrowało blisko 1,7 mln osób – wynika z danych Tatrzańskiego Parku Narodowego. Branża turystyczna spodziewa się, że w wakacje 2020 padnie nowy rekord. Do pieszych wycieczek po górach należy się jednak odpowiednio przygotować. Joanna Stępińska, przewodniczka tatrzańska i ambasadorka kampanii edukacyjnej Trzeźwo Myślę, podpowiada, jak to zrobić. Tłumaczy też, dlaczego w górach najważniejsze jest zachowanie rozwagi i uważności.

    Handel

    Gemius: Zakupy w sieci biją rekordy popularności. Co czwarty internauta robiłby je częściej, gdyby miał do wyboru więcej opcji dostawy

    Zakupy online robimy częściej niż przed pandemią. Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Gemius, już 73 proc. internautów kupuje w sieci, czyli o 11 pkt proc. więcej niż rok temu, przede wszystkim w polskich e-sklepach. Do takiej formy zakupów zachęcają całodobowa dostępność i wygoda, a najbardziej pożądaną formą dostarczenia paczek jest dostawa kurierem do domu lub firmy. – To właśnie szeroka opcja wyboru dostawy, jej cena i jakość są przez internautów wymieniane wśród najbardziej motywujących czynników do zakupów internetowych – komentują eksperci od e-commerce.

     

    Firma

    Prawie 90 proc. pracowników ocenia, że praca zdalna będzie zyskiwać na znaczeniu. Dla wielu z nich to sposób na wypalenie zawodowe

    Na skutek koronakryzysu ponad 3/4 pracowników umysłowych w Polsce przeszło na pracę zdalną. Większość z nich ocenia ten model pracy jako łatwy do zorganizowania i przynoszący korzyści, takie jak m.in. elastyczne godziny pracy czy oszczędności związane z dojazdem do biura. Mimo że home office jest dużą pokusą do wykonywania niezwiązanych z pracą czynności, to zarówno pracownicy, jak i pracodawcy dość dobrze oceniają efektywność tego modelu – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Gumtree.pl przy współpracy z Randstad Polska. Blisko połowa pracowników deklaruje też, że praca zdalna może być dla nich sposobem na odciążenie psychiczne i emocjonalne, zapobiegając wypaleniu zawodowemu. Z tym problemem boryka się już co trzeci pracownik w Polsce.