Newsy

Mariusz Totoszko nagrał ze swoją partnerką płytę dla dzieci

2014-05-29  |  06:00
Mówi:Mariusz Totoszko (wokalista)
Justyna Tomańska (pisarka)
Funkcja:twórcy płyty „Niezwykłe lekcje rytmiki”
  • MP4

    „Niezwykłe lekcje rytmiki. Jestem Polakiem” to pierwszy z serii albumów przeznaczonych dla najmłodszych słuchaczy, stworzony przez Mariusza Totoszkę z grupy Volver oraz jego partnerkę Justynę Tomańską. Cykl wydawniczy to jednak nie wszystko, co szykuje para. Duet zamierza wyruszyć w specjalną trasę koncertową, w trakcie której będą odwiedzać dzieci z małych miast.

    Wydawnictwo składa się z trzech części: 10 piosenek tematycznych o Polsce, 10 podkładów karaoke oraz 10 lekcji rytmiki prowadzonych przez Mariusza Totoszkę.

     – Płyta jest pierwszą częścią całej serii lekcji muzyki. Za muzykę oczywiście byłem odpowiedzialny ja, a za wszelakie kwestie liryczne Justyna Tomańska – tłumaczy Mariusz Totoszko w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Justyna Tomańska wyjaśnia, że jednym z powodów stworzenia albumu, jest brak podobnych wydawnictw na rynku.

     – Byłam pomysłodawcą tej płyty przede wszystkim jako mama. Jakiś czas temu zauważyłam niszę na rynku piosenek dziecięcych. Nie ma na nim płyt i książek edukacyjnych. Stąd też namówiłam Mariusza, abyśmy zrobili coś dla naszych dzieci. Później okazało się, że przerodziło się to w duży projekt – dodaje Tomańska.

    Tomańska oraz Totoszko zdradzają, że pierwsze testy płyty odbyły się na ich dzieciach – 3-letniej Zosi oraz 8-letniej Julce.

     – Reakcje na płytę sprawdzaliśmy przede wszystkim na naszych dzieciach oraz na pociechach naszych przyjaciół. Ten album uczy wielu rzeczy. Nie chodzi tylko o poczucie rytmu. Porusza on wiele tematów związanych z Polską – gdzie leży Warszawa oraz gdzie urodził się Mikołaj Kopernik. To są proste rzeczy i niezwykle fajny sposób na edukację. Każdy inny maluch oraz każda mama lub opiekunka znajdzie na tym krążku przydatne rzeczy – uważa Tomańska.

    Projekt dzięki swoim walorom edukacyjnym i artystycznym zyskał rekomendację Rzecznika Praw Dziecka Marka Michalaka.

    Dzięki lekcjom rytmiki małe dzieci szybciej radzą sobie z koordynacją ruchową. Dodatkowo dziecko poznaje dzięki takim słuchowiskom brzmienie i nazwy instrumentów. Jest to podstawowy zestaw Orfa, każda osoba z wykształceniem pedagogicznym będzie wiedziała, o które z nich chodzi. Najważniejszą rzeczą jest zabawa, przez którą uczymy dzieci rytmiki i staramy się je angażować – mówi agencji Newseria Lifestyle Totoszko.

    Całkowity dochód ze sprzedaży „Niezwykłych lekcji rytmiki” przekazywany jest Fundacji DKMS, zajmującej się walką z białaczką.

     – Cała gaża ze sprzedaży płyty zostanie przeznaczona na DKMS. Nie zarabiamy więc na niej absolutnie nic. Czyli, jeżeli ktoś kupi ten album, to sprawi ogromną frajdę swojemu dziecku i wspomoże fundację – stwierdza Tomańska.

    Artyści planują również wakacyjne tournée, w trakcie którego będą odwiedzać dzieci w małych miejscowościach.

    Szykujemy trasę koncertową między lipcem a wrześniem. Ma to być seria występów w mniejszych miejscowościach dla dzieci, które niekoniecznie mają szansę dotrzeć do dużych miast i kupić tę płytę. Chcielibyśmy skupić się na dzieciach, które nie mają okazji na duże show. Organizujemy autobus „Jesteśmy Polakami”, który będzie jeździł po całej Polsce. Na scenie towarzyszyć będą nam także zaproszeni artyści – kończy Tomańska.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

    Zdrowie

    Kinga Zawodnik: Widziałam cierpienie osób chorych na raka z bliska. Mój tata niedawno zmarł na nowotwór

    Prowadząca program TVN Style „Dieta czy cud?” zwraca uwagę, że regularne i kompleksowe badania specjalistyczne mogą uratować życie. Umożliwiają bowiem dokładną kontrolę stanu zdrowia i – w razie jakichkolwiek nieprawidłowości – szybką reakcję. Kinga Zawodnik zachęca także do wykonywania profilaktycznego samobadania piersi, dzięki któremu możliwe jest wczesne wykrycie choroby nowotworowej. Tłumaczy, że wie, jak ważne w przypadku raka jest natychmiastowe podjęcie leczenia, ponieważ jej tata zmagał się z nim przez długi czas.

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Gwiazdy

    Siostry ADiHD: Chcemy stworzyć kolejny wspólny biznes i wiemy, że się w nim dogadamy. Do tej pory wiele wspólnie osiągnęłyśmy

    Milena i Ilona Krawczyńskie lubią ze sobą współpracować i nie wyobrażają sobie odrębnych ścieżek zawodowych. Łączy je niezwykle silna więź. Wiedzą, że jako siostry zawsze mogą na siebie liczyć, choć czasem mają zupełnie różne zdania na jakiś temat. Wspierają się nawzajem, są wobec siebie lojalne i mają świadomość, że razem mogą dużo więcej.

    Muzyka

    Agnieszka Hyży: Branża eventowa mocno odczuła pandemię i pewnie długo będzie się odbudowywać. Organizatorzy nadal nie chcą brać odpowiedzialności za duże wydarzenia

    Dziennikarka przyznaje, że pandemia koronawirusa znacząco osłabiła branżę eventową. Znaczna część społeczeństwa nadal boi się uczestniczyć w imprezach i wydarzeniach kulturalnych. Ludzie w obawie przed zarażeniem unikają tłumnych zgromadzeń. Ponadto izolacja pokazała im, że mogą spędzić czas inaczej niż dotychczas – na przykład odpoczywając na łonie natury. Agnieszka Hyży w ostatnich miesiącach skupiła się na pracy i udoskonalaniu wirtualnego wydawnictwa How2, którego jest prezesem.

    Regionalne - Dolnośląskie

    Ruch turystyczny we Wrocławiu o połowę mniejszy niż w sezonie 2019. Miasto w kampaniach zachęca turystów do przyjazdu i realizacji bonu na wakacje w Polsce

    – Obłożenie atrakcji turystycznych, restauracji i barów kształtuje się między 45 a 60 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku – mówi Radosław Michalski, dyrektor Biura Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego we Wrocławiu. Promocja miasta w okresie lockdownu bazowała na wirtualnych spacerach, które obejrzało ponad milion widzów, a obecnie do odwiedzenia Wrocławia mają zachęcać turystów kolejne kampanie skierowane nie tylko do Polaków, ale także do Niemców i Czechów.