Newsy

Agnieszka Hyży założyła wydawnictwo cyfrowe. Za pomocą interaktywnych e-booków chce walczyć z fake newsami

2020-07-23  |  06:17

Dziennikarka została prezesem technologiczno-wydawniczego start-upu – platformy z interaktywnymi e-bookami. Tłumaczy, że projekt będzie walczył z szumem informacyjnym i dostarczał rzetelnych informacji o świecie. Publikowane treści będą powstawać na podstawie wiedzy ekspertów. Agnieszka Hyży chciałaby w przyszłości zaangażować w przedsięwzięcie inwestorów.

Chociaż dziennikarka będzie stać na czele zarządu, przyznaje, że czuje się częścią całego zespołu i właśnie tak chce być traktowana. Platforma będzie poruszać wiele tematów – także te kontrowersyjne, o których inne media boją się mówić.

– How2 to pierwsza w Polsce innowacyjna platforma. Wydawnictwo cyfrowe, które będzie tworzyło merytoryczne treści internetowe, niedostępne nigdzie indziej. To unikatowy content. Za jego powstaniem stoją eksperci oraz osoby popularne, znane publiczności ze szklanego ekranu oraz sceny teatralnej – szanowani artyści. Chcemy odczarować myślenie o internecie. Pragniemy, aby nasze informacje były wiarygodne. Będziemy walczyć z fake newsami i hejtem – mówi w rozmowie z Agencją Newseria Lifestyle Agnieszka Hyży.

Dziennikarka wspomina, że autorką pomysłu na platformę How2 jest jej wspólniczka Anna Zofia Powierża, która pracuje w mediach już od wielu lat i dobrze zna się na branży filmowej, reklamowej oraz muzycznej. Zaznacza, że obecnie internet dostarcza ludziom informacji, których potrzebują, aby być na bieżąco z wydarzeniami ze świata. Ponadto wspólniczki bardzo lubią czytać. Chciały zatem połączyć pasję z doświadczeniem zdobytym przez lata.

– E-czytelnictwo jest najszybciej rozwijającą się gałęzią wydawniczą na całym świecie, niestety jeszcze niedocenianą i nieeksploatowaną w Polsce. Cieszę się, że będziemy pierwsi i że przetrzemy szlaki, pokażemy drogę. Trendy z pewnością będzie wyznaczać nasz dział kreacji, ponieważ z wirtualnymi książkami robią niesamowite rzeczy. Poszerzają znaczenie e-booków, tworząc multibooki, które zawierają animacje, są kolorowe, interaktywne, pełne obrazków i filmów. Mam nadzieję, że z biegiem czasu staniemy się multifunkcyjną platformą – tłumaczy.

Według Agnieszki Hyży sukces zawsze jest wynikiem intensywnej i dobrze skoordynowanej pracy zespołu ekspertów. Tłumaczy, że o wielu popularnych projektach świat nigdy nie miałby okazji usłyszeć, gdyby nie charyzma i profesjonalizm osób za nie odpowiedzialnych. Dlatego właśnie zależy jej na inwestorach, których rozpoznawalność wpłynęłaby na  powodzenie przedsięwzięcia. Robert Lewandowski z pewnością należy do tej grupy. Ponadto piłkarz nie boi się nowych wyzwań. Niedawno zainwestował kapitał między innymi w mobilną aplikację Less, umożliwiającą handel używaną odzieżą.

– Nie jest tajemnicą, że Robert inwestuje w różnego rodzaju start-upy i fundusze, więc jeżeli będziemy podchodzić do kolejnej rundy inwestycyjnej i sprzedawać tak zwane tickety, będziemy robili wszystko, żeby zainteresować tego typu osoby. Takie nazwiska bardzo pomagają w promocji biznesu – zaznacza. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.