Newsy

Dziś premiera pierwszego modowego talent show w polskiej telewizji

2013-10-30  |  07:00
Rusza pierwszy modowy talent show w Polsce. „Projektanci na start” to program kanału FOX Life, w którym rywalizować będą utalentowani projektanci. Ich zadaniem będzie stworzenie własnej kolekcji i zorganizowanie pokazu. Pierwszy odcinek nowego show już dziś o 22:00. Zmagania oceniać będą: Aneta Kręglicka, Mona Kinal i Marek Straszewski. Show poprowadzi Miss Polonia 2011, Marcelina Zawadzka.

Program „Projektanci na start” ma wprowadzić widzów za kulisy świata profesjonalnej mody i otworzyć nowe możliwości przed młodymi polskimi projektantami. To talent show dla ludzi zdolnych, odważnych i kreatywnych. Na razie, tworzą dla wąskiego grona odbiorców, ale marzą o tym, żeby trafić do czołówki świata mody. Teraz mają szanse sprawdzić swoje umiejętności i tworzyć kreacje pod okiem ekspertów z branży.

– Starałam się być jurorem sprawiedliwym, takim, któremu nic nie umknie i który każdemu uczestnikowi poświęci czas i da szansę, próbując odkryć potencjał, który ten człowiek ma w sobie. Byłam także jurorem wymagającym, bo wymagający jest rynek i wymagający są klienci – zdradza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle, Mona Kinal, jurorka programu.

Projektanci spotkają się w Łodzi, w sercu polskiej mody. Tu nauczą się pracować w zespole, tworzyć sesje zdjęciowe, a także organizować autorskie pokazy mody. W tym programie, jurorzy oceniają więc nie tylko talent i umiejętność projektowania, ale również inne kompetencje, niezbędne do bycia wiodącym projektantem.

– To też mnie bardzo mocno budowało i cieszyło, że mamy tylu zdolnych i wspaniałych ludzi, z osobowością, ale też zdeterminowanych, ambitnych i gotowych na to, żeby profesjonalnie zaistnieć na rynku modowym – ocenia jurorka.

Mona Kinal liczy na to, że program zdobędzie uznanie widzów, bo pokazuje świat mody w każdym aspekcie.

– Moda to nie tylko okładki, pokazy i cały ten blichtr. To ciężka praca każdego dnia, rywalizacja, proces twórczy, ale też sprzedaż, o której trzeba myśleć, komunikacja, prezentacja, klient. Z tym wszystkim trzeba się borykać i rzeczywiście to możemy zobaczyć. Ale jednocześnie to program o polskiej modzie, który pokaże, że jest rzeczywiście świetna, nowatorska, dobrej jakości i świeża – mówi Mona Kinal.

Zmagania uczestników będzie można śledzić przez 12 tygodni. A stawka jest wysoka. Wśród nagród są m.in. pokaz kolekcji podczas 10. edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland w Łodzi, kontrakt z Mostrami.pl, promocja na łamach magazynu InStyle oraz udział w 4-tygodniowym kursie w mediolańskim Istituto Europeo Di Design.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.