Mówi: | Mona Kinal |
Funkcja: | właścicielka Mostrami.pl |
Dziś premiera pierwszego modowego talent show w polskiej telewizji
Program „Projektanci na start” ma wprowadzić widzów za kulisy świata profesjonalnej mody i otworzyć nowe możliwości przed młodymi polskimi projektantami. To talent show dla ludzi zdolnych, odważnych i kreatywnych. Na razie, tworzą dla wąskiego grona odbiorców, ale marzą o tym, żeby trafić do czołówki świata mody. Teraz mają szanse sprawdzić swoje umiejętności i tworzyć kreacje pod okiem ekspertów z branży.
– Starałam się być jurorem sprawiedliwym, takim, któremu nic nie umknie i który każdemu uczestnikowi poświęci czas i da szansę, próbując odkryć potencjał, który ten człowiek ma w sobie. Byłam także jurorem wymagającym, bo wymagający jest rynek i wymagający są klienci – zdradza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle, Mona Kinal, jurorka programu.
Projektanci spotkają się w Łodzi, w sercu polskiej mody. Tu nauczą się pracować w zespole, tworzyć sesje zdjęciowe, a także organizować autorskie pokazy mody. W tym programie, jurorzy oceniają więc nie tylko talent i umiejętność projektowania, ale również inne kompetencje, niezbędne do bycia wiodącym projektantem.
– To też mnie bardzo mocno budowało i cieszyło, że mamy tylu zdolnych i wspaniałych ludzi, z osobowością, ale też zdeterminowanych, ambitnych i gotowych na to, żeby profesjonalnie zaistnieć na rynku modowym – ocenia jurorka.
Mona Kinal liczy na to, że program zdobędzie uznanie widzów, bo pokazuje świat mody w każdym aspekcie.
– Moda to nie tylko okładki, pokazy i cały ten blichtr. To ciężka praca każdego dnia, rywalizacja, proces twórczy, ale też sprzedaż, o której trzeba myśleć, komunikacja, prezentacja, klient. Z tym wszystkim trzeba się borykać i rzeczywiście to możemy zobaczyć. Ale jednocześnie to program o polskiej modzie, który pokaże, że jest rzeczywiście świetna, nowatorska, dobrej jakości i świeża – mówi Mona Kinal.
Zmagania uczestników będzie można śledzić przez 12 tygodni. A stawka jest wysoka. Wśród nagród są m.in. pokaz kolekcji podczas 10. edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland w Łodzi, kontrakt z Mostrami.pl, promocja na łamach magazynu InStyle oraz udział w 4-tygodniowym kursie w mediolańskim Istituto Europeo Di Design.
Czytaj także
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-09-27: Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
- 2024-07-17: Luna: Moda jest fajnym sposobem na wyrażenie siebie. Ja albo się za nią chowam, albo coś manifestuję swoim ubiorem
- 2024-06-25: Grupa LUX MED szuka medycznych innowatorów. Najlepsi mogą liczyć na potężny zastrzyk finansowania
- 2024-06-19: Ojcowie coraz częściej wykorzystują urlopy rodzicielskie. Wciąż jednak wiele zależy od podejścia pracodawców
- 2024-06-11: Młodzi przed trzydziestką odnoszą sukcesy w polskiej nauce. Setka najzdolniejszych otrzymała właśnie stypendia
- 2024-05-17: Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
- 2024-04-19: Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
- 2024-03-01: Mały wybór mieszkań na rynku zwraca inwestorów w kierunku domów. Ceny materiałów budowlanych przestały drożeć w szybkim tempie
- 2024-01-16: Ewa Minge: Rynek mody udaje, że ma się dobrze, ale tak nie jest. Jesteśmy zalewani przez bardzo tanią modę fast-foodową z Azji, z którą projektantom ciężko jest konkurować
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.