Newsy

Dziś premiera pierwszego modowego talent show w polskiej telewizji

2013-10-30  |  07:00
Rusza pierwszy modowy talent show w Polsce. „Projektanci na start” to program kanału FOX Life, w którym rywalizować będą utalentowani projektanci. Ich zadaniem będzie stworzenie własnej kolekcji i zorganizowanie pokazu. Pierwszy odcinek nowego show już dziś o 22:00. Zmagania oceniać będą: Aneta Kręglicka, Mona Kinal i Marek Straszewski. Show poprowadzi Miss Polonia 2011, Marcelina Zawadzka.

Program „Projektanci na start” ma wprowadzić widzów za kulisy świata profesjonalnej mody i otworzyć nowe możliwości przed młodymi polskimi projektantami. To talent show dla ludzi zdolnych, odważnych i kreatywnych. Na razie, tworzą dla wąskiego grona odbiorców, ale marzą o tym, żeby trafić do czołówki świata mody. Teraz mają szanse sprawdzić swoje umiejętności i tworzyć kreacje pod okiem ekspertów z branży.

– Starałam się być jurorem sprawiedliwym, takim, któremu nic nie umknie i który każdemu uczestnikowi poświęci czas i da szansę, próbując odkryć potencjał, który ten człowiek ma w sobie. Byłam także jurorem wymagającym, bo wymagający jest rynek i wymagający są klienci – zdradza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle, Mona Kinal, jurorka programu.

Projektanci spotkają się w Łodzi, w sercu polskiej mody. Tu nauczą się pracować w zespole, tworzyć sesje zdjęciowe, a także organizować autorskie pokazy mody. W tym programie, jurorzy oceniają więc nie tylko talent i umiejętność projektowania, ale również inne kompetencje, niezbędne do bycia wiodącym projektantem.

– To też mnie bardzo mocno budowało i cieszyło, że mamy tylu zdolnych i wspaniałych ludzi, z osobowością, ale też zdeterminowanych, ambitnych i gotowych na to, żeby profesjonalnie zaistnieć na rynku modowym – ocenia jurorka.

Mona Kinal liczy na to, że program zdobędzie uznanie widzów, bo pokazuje świat mody w każdym aspekcie.

– Moda to nie tylko okładki, pokazy i cały ten blichtr. To ciężka praca każdego dnia, rywalizacja, proces twórczy, ale też sprzedaż, o której trzeba myśleć, komunikacja, prezentacja, klient. Z tym wszystkim trzeba się borykać i rzeczywiście to możemy zobaczyć. Ale jednocześnie to program o polskiej modzie, który pokaże, że jest rzeczywiście świetna, nowatorska, dobrej jakości i świeża – mówi Mona Kinal.

Zmagania uczestników będzie można śledzić przez 12 tygodni. A stawka jest wysoka. Wśród nagród są m.in. pokaz kolekcji podczas 10. edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland w Łodzi, kontrakt z Mostrami.pl, promocja na łamach magazynu InStyle oraz udział w 4-tygodniowym kursie w mediolańskim Istituto Europeo Di Design.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.