Mówi: | Ida Nowakowska |
Funkcja: | tancerka, prezenterka |
Ida Nowakowska: Codzienne sprawy nas przygnębiają. Telewizję włącza się po to, żeby zobaczyć coś lepszego
Zdaniem Idy Nowakowskiej telewizja powinna być dla widzów odskocznią od codziennych problemów i obowiązków, dlatego trzeba produkować jak najwięcej takich programów, które inspirują, pokazują inną rzeczywistość i gwarantują rozrywkę na najwyższym poziomie. Właśnie taki format chciałaby w przyszłości poprowadzić. Gospodyni „Bake Off – Ale Ciacho!” nie kryje również satysfakcji z tego, że została jurorką w nowym amerykańskim talent-show „The World’s Best”.
Widzowie mieli okazję poznać Idę Nowakowską w 2007 roku, kiedy pojawiła się w pierwszej edycji talent show telewizji TVN „You Can Dance – Po prostu tańcz”. Ostatecznie zajęła 9. miejsce i choć udział w programie skończył się dla tancerki bardzo szybko, to jednak powróciła do formatu w 2016 roku. Tym razem jednak zasiadła w fotelu jurorki. Tancerka ma na swoim koncie również program „Przymierzalnia” emitowany przez kanał ZigZap. Natomiast w 2018 roku została współprowadzącą formatu „Bake Off Junior – Ale ciacho!”, gdzie występuje w tej roli razem z Marceliną Zawadzką.
– Lubię programy, które inspirują ludzi, bo jednak robimy to nie dla siebie, tylko dla tych, którzy są przed telewizorami, gościmy w ich domach i to jest wielka sprawa. Dopiero sobie zdałam z tego tak naprawdę sprawę, kiedy np. mój sąsiad mówi: O, pani Ido, widziałem panią na sylwestra, oglądaliśmy z żoną. I wtedy sobie myślisz: jestem w ich domu, więc muszę w jakimś sensie z szacunkiem podejść do tej pracy, ale też chcę im dać jakiejś energii. Bo o to chodzi w życiu, są codziennie rzeczy, które nas gdzieś tam tłamszą i przygnębiają, a telewizję włącza się po to, żeby zobaczyć coś lepszego – mówi agencji Newseria Ida Nowakowska, tancerka, prezenterka.
Nowakowska przyznaje, że telewizja to jej żywioł i chętnie sprawdzi się na planie każdego programu, który będzie miał ciekawy scenariusz. Nie kryje także satysfakcji z tego, że miała zaszczyt reprezentować Polskę w amerykańskim talent-show „The World’s Best” emitowanym przez telewizję CBS. Była jednym z trzydziestu ośmiu jurorów.
– James Corden to prowadził, było tam trzech amerykańskich jurorów i jurorzy z całego świata, którzy reprezentowali poszczególne kraje i talenty z całego świata występowały na scenie, które myśmy oceniali. Wygrany jest jeden, już wiem kto, bo nagraliśmy ten program wcześniej, aczkolwiek nie mogę powiedzieć, ale ten wygrany dostaje tytuł „The World’s Best” i milion dolarów, więc wielka szansa na pieniądze, które pomogą w całym życiu i rozwijaniu kariery – mówi Ida Nowakowska.
Nowakowska przyznaje, że występ u boku aktorki Drew Barrymore, wokalistki Faith Hill oraz gwiazdy telewizji i sceny – drag queen RuPaul Charlesa to dla niej ogromny zaszczyt i wyróżnienie. Współpraca z gwiazdami światowego formatu i możliwość zobaczenia, jak robi się taki wielkie show od kuchni, były także ciekawym doświadczeniem zawodowym.
– To niesamowite przeżycie. Każdy tak się fajnie dopytywał o Polskę i czułam się taką wizytówką, to było trochę stresujące chwilami, aczkolwiek myślę, że godnie reprezentowałam nasz kraj, mam taką nadzieję – mówi Ida Nowakowska.
Czytaj także
- 2024-11-05: Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
- 2024-09-17: Barbara Kurdej-Szatan: Przez pięć lat nie prowadziłam żadnych programów w telewizji. Tęskniłam za tym i uważam, że „Cudowne lata” będą hitem TVP
- 2024-08-27: Ogromny postęp w leczeniu dotychczas nieuleczalnego rdzeniowego zaniku mięśni. Poprawę stanu zdrowia i kondycji psychicznej odnotowało aż 80 proc. pacjentów
- 2024-07-23: Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
- 2024-08-01: Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
- 2024-06-21: Polskie samorządy zaczynają wydatkować pieniądze z KPO. Obawiają się, że nie wystarczy im na to czasu
- 2024-06-28: Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr
- 2024-04-19: Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
- 2024-05-15: Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać
- 2024-04-19: Edyta Herbuś: Program „Tańcząca ze światem” łączy ze sobą moją pasję do podróży, tańca i odkrywania świata. Podczas nagrań wskakuję z jednej półki energetycznej w drugą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.