Newsy

Ida Nowakowska: Codzienne sprawy nas przygnębiają. Telewizję włącza się po to, żeby zobaczyć coś lepszego

2019-02-22  |  06:11

Zdaniem Idy Nowakowskiej telewizja powinna być dla widzów odskocznią od codziennych problemów i obowiązków, dlatego trzeba produkować jak najwięcej takich programów, które inspirują, pokazują inną rzeczywistość i gwarantują rozrywkę na najwyższym poziomie. Właśnie taki format chciałaby w przyszłości poprowadzić. Gospodyni „Bake Off – Ale Ciacho!” nie kryje również satysfakcji z tego, że została jurorką w nowym amerykańskim talent-show „The World’s Best”.

Widzowie mieli okazję poznać Idę Nowakowską w 2007 roku, kiedy pojawiła się w pierwszej edycji talent show telewizji TVN „You Can Dance – Po prostu tańcz”. Ostatecznie zajęła 9. miejsce i choć udział w programie skończył się dla tancerki bardzo szybko, to jednak powróciła do formatu w 2016 roku. Tym razem jednak zasiadła w fotelu jurorki. Tancerka ma na swoim koncie również program „Przymierzalnia” emitowany przez kanał ZigZap. Natomiast w 2018 roku została współprowadzącą formatu „Bake Off Junior – Ale ciacho!”, gdzie występuje w tej roli razem z Marceliną Zawadzką.

– Lubię programy, które inspirują ludzi, bo jednak robimy to nie dla siebie, tylko dla tych, którzy są przed telewizorami, gościmy w ich domach i to jest wielka sprawa. Dopiero sobie zdałam z tego tak naprawdę sprawę, kiedy np. mój sąsiad mówi: O, pani Ido, widziałem panią na sylwestra, oglądaliśmy z żoną. I wtedy sobie myślisz: jestem w ich domu, więc muszę w jakimś sensie z szacunkiem podejść do tej pracy, ale też chcę im dać jakiejś energii. Bo o to chodzi w życiu, są codziennie rzeczy, które nas gdzieś tam tłamszą i przygnębiają, a telewizję włącza się po to, żeby zobaczyć coś lepszego – mówi agencji Newseria Ida Nowakowska, tancerka, prezenterka.

Nowakowska przyznaje, że telewizja to jej żywioł i chętnie sprawdzi się na planie każdego programu, który będzie miał ciekawy scenariusz. Nie kryje także satysfakcji z tego, że miała zaszczyt reprezentować Polskę w amerykańskim talent-show „The World’s Best” emitowanym przez telewizję CBS. Była jednym z trzydziestu ośmiu jurorów.

– James Corden to prowadził, było tam trzech amerykańskich jurorów i jurorzy z całego świata, którzy reprezentowali poszczególne kraje i talenty z całego świata występowały na scenie, które myśmy oceniali. Wygrany jest jeden, już wiem kto, bo nagraliśmy ten program wcześniej, aczkolwiek nie mogę powiedzieć, ale ten wygrany dostaje tytuł „The World’s Best” i milion dolarów, więc wielka szansa na pieniądze, które pomogą w całym życiu i rozwijaniu kariery – mówi Ida Nowakowska.

Nowakowska przyznaje, że występ u boku aktorki Drew Barrymore, wokalistki Faith Hill oraz gwiazdy telewizji i sceny – drag queen RuPaul Charlesa to dla niej ogromny zaszczyt i wyróżnienie. Współpraca z gwiazdami światowego formatu i możliwość zobaczenia, jak robi się taki wielkie show od kuchni, były także ciekawym doświadczeniem zawodowym.

– To niesamowite przeżycie. Każdy tak się fajnie dopytywał o Polskę i czułam się taką wizytówką, to było trochę stresujące chwilami, aczkolwiek myślę, że godnie reprezentowałam nasz kraj, mam taką nadzieję – mówi Ida Nowakowska.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.