Newsy

Maryla Rodowicz: Opole zawsze było miejscem, które jednoczyło artystów. Mam nadzieję, że tak zostanie

2017-09-11  |  06:43

Cieszę się, że tylu artystów wystąpi w Opolu – podkreśla królowa polskiej piosenki. Gwiazda uważa, że opolski festiwal zawsze jednoczył artystów, i ma nadzieję, że tak będzie i podczas tegorocznej edycji. Zapowiada wiele ciekawych wykonań swoich piosenek podczas koncertu jubileuszowego, m.in. z Cleo i Dodą. Zamierza również ponownie zaskoczyć widzów kostiumami, tym razem w stylu „Alicji w krainie czarów”.

Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu organizowany jest od 1963 roku. Jak twierdzi Maryla Rodowicz od pierwszych lat istnienia impreza ta była świętem rodzimej muzyki, a udział w niej stanowił marzenie każdego artysty. Muzycy mieli okazję nie tylko zaprezentować nowy repertuar, ale i nawiązać kontakty z innymi przedstawicielami branży. Maryla Rodowicz wspomina, że podczas prób artyści oglądali nawzajem swoje występy, a wieczorami spotykali się dodatkowo w jedynej istniejącej wówczas restauracji.

To było naprawdę wyjątkowe, spotykaliśmy się na tym festiwalu raz w roku. Każdy zawsze chodził swoimi drogami, grał swoje koncerty, a to Opole było miejscem, które nas jednoczyło. Mam nadzieję, że tak zostanie mówi wokalistka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu niemal zawsze odbywał się w czerwcu jako podsumowanie sezonu artystycznego. Tegoroczna odbędzie się jednak w połowie września. Na opolskiej scenie wystąpi blisko stu artystów.

– Zanosiło się na to, że to się w ogóle nie będzie festiwalu w Opolu. Cieszę się, że został ustalony termin wrześniowy i że tylu artystów zdecydowało się wystąpić, to jest budujące – mówi Maryla Rodowicz.

Podczas trzydniowego festiwalu wystąpią tacy artyści jak Cleo, Doda, Blue Cafe, Piotr Cugowski, Pectus, Zakopower, Katarzyna Cerekwicka, Szymon Wydra, Stan Borys oraz Feel. Pierwszego dnia odbędzie się jubileuszowy koncert Maryli Rodowicz „Wariatka tańczy – 50 lat na scenie”. Piosenki wokalistki wykonają wraz z nią m.in. Doda oraz Cleo. Maryla Rodowicz zapowiada wiele zaskakujących wykonań.

– Czy to dla nich nobilitacja? Nie wiem, jestem pełna podziwu dla młodych artystów, życzę im jak najlepiej. Myślę, że oni sobie radzą, jak obserwuję scenę muzyczną, oni są w radiu, są grani, grają koncerty, więc nie jest źle – mówi wokalistka.

Królowa polskiej piosenki zamierza również jak zawsze zaskoczyć opolską publiczność niezwykłymi strojami scenicznymi. Zapowiada, że wystąpi w różnorodnych kreacjach, zarówno odświętnych sukniach, jak i bajkowych strojach w klimacie „Alicji w krainie czarów”. Nie ukrywa, że niektóre kreacje zaprojektowane zostały z przymrużeniem oka. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.