Newsy

Na początku stycznia rozpoczną się zdjęcia do drugiej edycji programu „Project Runway”

2014-11-28  |  06:55

Wiosną 2015 roku na antenę telewizji TVN powróci „Project Runway”. Już 4 stycznia rozpoczynają się zdjęcia do drugiej edycji programu. Tomasz Ossoliński ma nadzieję, że uczestniczyć w niej będą równie utalentowane osoby, jak w pierwszej edycji. Przyznaje też, że pierwsi finaliści programu świetnie radzą sobie na polskim rynku modowym.

Premierowa polska edycja programu „Project Runway” miała miejsce wiosną 2014 roku. W jury zasiedli: topmodelka Anja Rubik, dyrektor kreatywna marki La Mania Joanna Przetakiewicz oraz projektant mody Mariusz Przybylski. Tomasz Ossoliński pełnił rolę mentora uczestników programu, pod jego okiem młodzi projektanci przygotowywali swoje autorskie kreacje. Ossoliński nie chce zdradzać, w jakim charakterze pojawi się w kolejnej edycji „Project Runway” ani jakie zmiany w formule programu nastąpią. Ma jednak nadzieję, że do walki o tytuł najlepszego projektanta staną utalentowane i ciekawe osoby.

Wiem, że moda stała się pasją dla wielu ludzi w Polsce. Większą niż była kiedyś. I mam wielką nadzieję, że grupa osób, która trafiłaby do programu lub trafi, będzie składała się z osób kreatywnych, z charakterem, takich, które pokażą coś, co zaskoczy nas. Nie tylko osoby, które są na planie, lecz przede wszystkim widzów – mówi Tomasz Ossoliński w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Zwycięzcą pierwszej edycji programu został Jakub Bartnik, który otrzymał nagrodę pieniężną, możliwość publikacji zdjęć w magazynie ELLE oraz półroczny mecenat w przygotowaniu własnej kolekcji w renomowanej firmie odzieżowej Simple. W finale znaleźli się także Liliana Pryma i Maciej Sieradzky. Trójka finalistów dobrze wykorzystuje szansę, jaką dał im udział w programie TVN. Maciej Sieradzky otworzył własny butik na Placu Trzech Krzyży w Warszawie, Liliana Pryma dołączyła do zespołu projektowego marki La Mania, a Jakub Bartnik otrzymał propozycję współpracy od stylisty Lady Gagi.

Uważam, że cała trójka finałowa bardzo dobrze rozwija się po programie. Myślą też bardzo rzeczowo i konkretnie. Oczywiście bywają czasami na imprezach, ale też dużo pracują. Pracują ciężko, po to, by się przygotowywać do tego, aby ten zawód jeszcze lepiej uprawiać w przyszłości – mówi Tomasz Ossoliński.

Projektant nie martwi się również o finalistów kolejnej edycji programu. Jego zdaniem na polskim rynku modowym jest miejsce dla kolejnych zdolnych projektantów.

Z nimi jest tak, jak z dobrymi kucharzami, szewcami czy architektami – zawsze jest dla takich ludzi miejsce. Im więcej zdolnych osób na rynku, tym ciekawsza propozycja, oferta, bo jest się z kim ścigać – uważa Tomasz Ossoliński.

„Project Runway” wróci na antenę telewizji wiosną przyszłego roku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.