Mówi: | Piotr Kraśko |
Funkcja: | dziennikarz |
Piotr Kraśko: Nowa czołówka „Wiadomości” jest wspaniała. Nikt nie popełnił plagiatu
Piotr Kraśko jest zachwycony nową czołówką „Wiadomości” TVP. Odrzuca zarzuty, że jest ona kopią czołówki jednego z brytyjskich serwisów informacyjnych. Dziennikarz twierdzi, że nie da się wymyślić kolorów, których jeszcze w telewizji nie było, a motyw obracającej się kuli ziemskiej występuje w większości czołówek światowych i polskich serwisów informacyjnych.
Premiera nowej czołówki „Wiadomości” miała miejsce 1 stycznia br. Według zapowiedzi władz TVP miała ona stanowić nową jakość w polskiej telewizji. Czołówka trwa 24 sekundy, a prace nad nią zajęły kilka miesięcy. Do współpracy władze TVP zaprosiły m.in. Radzimira Dębskiego, który skomponował muzykę, nagraną następnie przy udziale orkiestry symfonicznej. Czołówka składa się z grafik i zdjęć połączonych za pomocą nowoczesnego montażu. Prowadzący główne wydanie „Wiadomości” Piotr Kraśko jest zachwycony nową czołówką swojego programu.
– Uważam, że to jest wspaniała czołówka. Widziałem tysiące czołówek i myślę, że nasza naprawdę jest wspaniała – mówi Piotr Kraśko w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Tuż po noworocznym wydaniu „Wiadomości” w internecie pojawiły się głosy, że nowa czołówka jest kopią czołówki programu „News at Ten” brytyjskiej stacji ITV sprzed siedmiu lat. Rzecznik TVP tłumaczył, że wszystkie czołówki serwisów informacyjnych na całym świecie są do siebie podobne i zawierają te same elementy.
Piotr Kraśko podkreśla, że czołówka „Wiadomości” jest dziełem niezwykłych ludzi, którzy świetnie wykonali powierzone im zadanie. Nie ma też wątpliwości, że przed przystąpieniem do pracy obejrzeli setki czołówek serwisów informacyjnych.
– W jakichś 100 czołówkach, które widziałem, jest motyw kręcącego się globu. Masę studiów telewizyjnych wykorzystuje niebieskie tło. Nie da się wymyślić koloru, którego w telewizji jeszcze nie było. Bez wątpienia wszystkie pytania, które Pani zadała, ktoś już kiedyś zadał i nie powiedziałbym, że popełnia Pani plagiat – mówi Piotr Kraśko.
Nowa czołówka „Wiadomości” to animacja 3D przedstawiająca przelot nad Polską – od Trójmiasta do Warszawy – zakończony ujęciem zegara na Pałacu Kultury i Nauki.
Czytaj także
- 2024-11-28: P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
- 2024-12-05: Piotr Szwedes: Chyba każdy z nas tęskni za tym, żeby czasami zrzucić te wszystkie filtry i powiedzieć komuś prawdę. Niestety życie zmusza nas do tego, żebyśmy popełniali małe kłamstewka
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-11-05: Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
- 2024-10-17: Wiele wyzwań polskiej prezydencji w UE. Jednym z kluczowym będą prace nad nowym budżetem
- 2024-10-23: Polska w końcówce krajów wdrażających w firmach sztuczną inteligencję. Bolączką jest brak kompetencji cyfrowych u menedżerów
- 2024-10-08: Magda Bereda: Chcę się totalnie poświęcić muzyce. Właśnie Piotr Rubik w Miami, a ja w Warszawie tworzymy wspólną płytę
- 2024-09-27: Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
- 2024-09-19: Muzycy zespołu Enej: Technika i budżety od wielkiej powodzi sprzed 27 lat poszły w górę. A jednak nadal nie jesteśmy w stanie sobie poradzić z żywiołem i go przewidzieć
- 2024-10-02: J. Lewandowski: Unijny budżet na lata 2028–2034 jest bardzo skromny, ale inwestycyjny. Oby komisarzowi ds. budżetu udało się go zwiększyć
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Edukacja
Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
Nastolatkowie, w których domach rozmawia się o finansach, częściej korzystają z produktów finansowych, aplikacji do zarządzania finansami, ale też myślą o swojej inwestycyjnej przyszłości – wynika z badania „Junior w świecie nowoczesnych usług finansowych”. Jak wskazują autorzy, to dowód na to, że edukacja finansowa od wczesnych lat przynosi rezultaty, jednak więcej niż jedna trzecia nastolatków przyznaje, że u nich finanse to temat tabu. Co istotne, połowa badanych chce poszerzać swoją wiedzę na ten temat, a najczęściej wskazują na źródła internetowe.