Newsy

Piotr Kraśko: Nowa czołówka „Wiadomości” jest wspaniała. Nikt nie popełnił plagiatu

2015-02-18  |  06:55

Piotr Kraśko jest zachwycony nową czołówką „Wiadomości” TVP. Odrzuca zarzuty, że jest ona kopią czołówki jednego z brytyjskich serwisów informacyjnych. Dziennikarz twierdzi, że nie da się wymyślić kolorów, których jeszcze w telewizji nie było, a motyw obracającej się kuli ziemskiej występuje w większości czołówek światowych i polskich serwisów informacyjnych.

Premiera nowej czołówki „Wiadomości” miała miejsce 1 stycznia br. Według zapowiedzi władz TVP miała ona stanowić nową jakość w polskiej telewizji. Czołówka trwa 24 sekundy, a prace nad nią zajęły kilka miesięcy. Do współpracy władze TVP zaprosiły m.in. Radzimira Dębskiego, który skomponował muzykę, nagraną następnie przy udziale orkiestry symfonicznej. Czołówka składa się z grafik i zdjęć połączonych za pomocą nowoczesnego montażu. Prowadzący główne wydanie „Wiadomości” Piotr Kraśko jest zachwycony nową czołówką swojego programu.

– Uważam, że to jest wspaniała czołówka. Widziałem tysiące czołówek i myślę, że nasza naprawdę jest wspaniała mówi Piotr Kraśko w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Tuż po noworocznym wydaniu „Wiadomości” w internecie pojawiły się głosy, że nowa czołówka jest kopią czołówki programu „News at Ten” brytyjskiej stacji ITV sprzed siedmiu lat. Rzecznik TVP tłumaczył, że wszystkie czołówki serwisów informacyjnych na całym świecie są do siebie podobne i zawierają te same elementy.

Piotr Kraśko podkreśla, że czołówka „Wiadomości” jest dziełem niezwykłych ludzi, którzy świetnie wykonali powierzone im zadanie. Nie ma też wątpliwości, że przed przystąpieniem do pracy obejrzeli setki czołówek serwisów informacyjnych.

– W jakichś 100 czołówkach, które widziałem, jest motyw kręcącego się globu. Masę studiów telewizyjnych wykorzystuje niebieskie tło. Nie da się wymyślić koloru, którego w telewizji jeszcze nie było. Bez wątpienia wszystkie pytania, które Pani zadała, ktoś już kiedyś zadał i nie powiedziałbym, że popełnia Pani plagiat – mówi Piotr Kraśko.

Nowa czołówka „Wiadomości” to animacja 3D przedstawiająca przelot nad Polską  od Trójmiasta do Warszawy  zakończony ujęciem zegara na Pałacu Kultury i Nauki.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.