Mówi: | Adam „Nergal” Darski |
Funkcja: | lider zespołu Behemoth |
Adam „Nergal” Darski namawia do zapuszczania wąsów w stylu filmowych bohaterów
Lider zespołu Behemoth wspiera walkę z nowotworami. Wokalista i propagator męskiego zarostu został ambasadorem akcji „Wąstopad” w stacji TNT. Może w niej wziąć udział każdy mężczyzna, który zapuści wąsy w stylu jednego z filmowych bohaterów i prześle swoje zdjęcie organizatorom. Za każde zdjęcie z wąsem stacja przekaże 10 złotych Fundacji Rak’n’Roll na badania urologiczne dla mężczyzn.
„Wąstopad” to spolszczona nazwa corocznej, trwającej przez cały listopad, międzynarodowej kampanii, w ramach której mężczyźni zapuszczają wąsy. Jej oryginalna nazwa to Movember. Powstała z połączenia dwóch słów: „moustache”, czyli wąsy, i „November”, czyli listopad. Celem akcji jest podnoszenie świadomości problemu raka prostaty i zachęcenie mężczyzn do wykonywania regularnych badań profilaktycznych. Pomagają one odpowiednio wcześnie wykrywać chorobę, a tym samym znacznie zwiększyć szansę na skuteczną terapię.
– Ta wiedza jest ogólnie dostępna, ale ilu ludzi zdaje sobie sprawę z tego, że jest to nowotwór, który jest chyba w ogóle numerem jeden, albo pierwszy, albo drugi na liście tych, które sieją największe spustoszenie wśród naszego gatunku. Uważam, że to jest mądre, żeby tę akcję propagować – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Adam „Nergal” Darski.
Organizatorem kampanii jest stacja TNT, a jej partnerami została Fundacja Rak'n'Roll – Wygraj Życie! oraz Barberian Academy & Barber Shop, zakład fryzjerski założony przez Adama „Nergala” Darskiego, specjalizujący się w strzyżeniu i goleniu mężczyzn. W akcji może wziąć udział każdy mężczyzna, który zapuści wąsy i wystylizuje je na wzór jednego z filmowych bohaterów. Następnie musi przesłać swoje zdjęcie organizatorom, a ci za każdą otrzymaną fotografię przekażą Fundacji Rak’n’Roll 10 zł na badania urologiczne dla mężczyzn.
– Zapuszczamy wąsy, solidaryzujemy się z męskim gatunkiem i w ten sposób propagujemy tę piękną akcję. Bawimy się naszą twarzą i zarostem, a każde takie zdjęcie to 10 zł, które idzie do wspólnej puli i z tego będą sponsorowane badania – mówi Adam „Nergal” Darski.
Wokalista sam wygrał walkę z chorobą nowotworową. W 2010 roku zdiagnozowano u niego białaczkę szpikową. Lider grupy Behemoth został poddany chemioterapii, a następnie przeszedł przeszczep szpiku kostnego. Akcje takie jak „Wąstopad” traktuje jako swego rodzaju misję. Uważa też, że założenia kampanii doskonale wpisują się w charakter jego zakładu , który nie jest nastawiony wyłącznie na zarabianie pieniędzy, ale także na propagowanie piękna i estetyki.
– Służymy społeczeństwu, nie jesteśmy nastawieni tylko na to, żeby zarabiać pieniądze. Robimy również rzeczy, które są bardzo pożyteczne i wiem to z doświadczenia, że powinniśmy się wspierać i pomagać, bo życie to najwyższa wartość, dbajmy o to – mówi Adam „Nergal” Darski.
Rak prostaty to trzeci, po raku płuca i jelita grubego, najczęściej występujący u polskich mężczyzn nowotwór. Co roku jest przyczyną śmierci 4 tys. Polaków, mimo że wcześnie wykryty jest całkowicie uleczalny. Powodem wysokiej umieralności jest m.in. zbyt późna wykrywalność.
Czytaj także
- 2024-11-20: Katarzyna Ankudowicz: Jestem z przemocowego domu. Dużo kosztowało mnie, żeby wyjść z tego i zacząć funkcjonować bez piętna bycia totalnie gorszą
- 2024-11-04: Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa
- 2024-10-29: Trudno gojące się rany to problem miliona Polaków. System ochrony zdrowia go bagatelizuje
- 2024-10-31: Policja zachęca do kontroli świateł w autach przed zimą. Nieprawidłowe ustawienie grozi wypadkiem i mandatem
- 2024-11-07: Ostatni moment na przygotowanie samochodu do zimy. Wśród zaleceń nie tylko wymiana opon, ale i sprawdzenie oświetlenia
- 2024-10-07: Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne
- 2024-10-15: Agata Młynarska: Moim bliskim daję w prezencie pakiety na badania, a z przyjaciółkami umawiam się na mammografię
- 2024-10-08: Agata Młynarska: W natłoku spraw odłożyłam na bok diagnostykę raka piersi. Przy okazji badań przesiewowych okazało się, że jest tam guz
- 2024-08-22: Kandydaci w wyborach w USA idą łeb w łeb. O wyniku może przesądzić debata prezydencka
- 2024-08-06: Justyna Szyc-Nagłowska: Mam odłożone pieniądze na czarną godzinę. Teraz muszę też myśleć o emeryturze i zabezpieczyć sobie moje życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.