Mówi: | Katarzyna Bara |
Funkcja: | dyrektor sprzedaży PAWO |
Mężczyźni nie boją się eksperymentować z modą. Wybierają odważne kolory, łączą desenie i cenią detale
Mężczyźni są coraz bardziej świadomi tego, jak chcą wyglądać i co na siebie założyć – podkreślają styliści. Panowie chętnie wybierają odważne kolory, sięgają po niebanalne zestawienia i przywiązują dużą wagę do gadżetów. Inspiracje czerpią z internetu, wzorują się też na stylizacjach znanych osób. Ci niezdecydowani nie wstydzą się poprosić o radę partnerkę lub skorzystać z pomocy doradcy wizerunku.
Doradcy wizerunku podkreślają, że styl ubierania się mężczyzn w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zmienił się diametralnie. Moda męska to już nie tylko stonowane koszule i garnitury.
– Kiedyś mężczyzna ubierał się bardzo klasycznie, zachowawczo i funkcjonował tylko w obrębie trzech kolorów: granatu, szarości, czerni. Teraz robi się bardziej świadomy, bardziej europejski, bardziej odważny. Idziemy w styl włoski, gdzie jest bardzo bogata kolorystyka, łączenie odważnych kolorów, deseni. To nie jest już tylko gładka koszula, lecz także kratka, pasek czy print, który jest bardzo modny w tym sezonie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Bara, dyrektor sprzedaży PAWO.
Mężczyzna jest praktyczny i oczekuje konkretnych rozwiązań, ale to nie znaczy, że w kwestii mody jest mu wszystko jedno. 15 proc. panów przyznaje, że interesuje się najnowszymi trendami. Szukają ubrań dobrej jakości, które podkreślają ich styl, tuszują mankamenty sylwetki i są dopasowane do konkretnych okazji. Przy wyborze garderoby najczęściej kierują się intuicją, a w razie wątpliwości – chętnie korzystają z pomocy partnerki lub stylisty.
– Dość mocno stawiamy na obsługę i doradztwo w zakresie wizerunku. Klient, który do nas przychodzi, zazwyczaj zaczyna od jednej rzeczy, a my pomagamy mu skompletować całą garderobę. Jedna rzecz nie tworzy wizerunku. Dopiero jeżeli ją połączymy z inną, czyli przykładowo marynarkę ze spodniami, z odpowiednią koszulą czy poszetką, to wtedy zaczyna to wszystko dobrze wyglądać i wtedy dopiero mężczyzna zauważa, jak bardzo się zmienił – podkreśla Katarzyna Bara.
Katarzyna Bara tłumaczy, że każdy klient traktowany jest indywidualnie, bo fasony i kolory, w których jeden mężczyzna prezentuje się doskonale, do innego nie pasują w ogóle. Doradca wizerunku pomaga panom skompletować garderobę na co dzień, ale też na specjalne okazje.
– Oferta jest przygotowywana na spotkaniu z doradcą wizerunku pod konkretnego mężczyznę zgodnie z jego oczekiwaniami. Jest przeprowadzona charakterystyka osoby pod względem typologii urody, sylwetki, żeby mężczyzna wiedział, co z czym łączyć, w co powinien się ubrać, czego powinien unikać. I takie spotkanie trwa czasami godzinę, półtorej, a czasami nawet trzy, tak żeby klient mógł wyjść zadowolony i zobaczyć, jak ten jego wizerunek zmienił się po metamorfozie – dodaje Katarzyna Bara.
Styliści tłumaczą, że młodsze pokolenie czerpie wzory z internetu lub próbuje naśladować styl znanych osób. Nieco starsi panowie zazwyczaj wybierają klasykę w nowoczesnym wydaniu.
Czytaj także
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-05-27: Doda: Udało mi się całkowicie zwalczyć przyczynę Hashimoto, a nie tylko skutki tej choroby. Nadal będę się dzielić moimi doświadczeniami i nie dam się zastraszyć
- 2025-05-19: Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-05-05: Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl
Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Edukacja
Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada

Profilaktyka raka piersi przestaje być dla Polek źródłem lęku i tematem tabu. Coraz częściej motywacją do wykonania badań jest odpowiedzialność za siebie i bliskich – wynika z najnowszego badania Maison & Partners dla Henkel Polska. 36 proc. kobiet jako motywację wskazało rekomendacje lekarskie, a 30 proc. – potrzebę dbania o swój organizm. Mimo że około 40 proc. kobiet w wieku 20–60 lat bada się regularnie, wykonując badania palpacyjne czy USG, podobny odsetek nie bada się wcale, a co piąta deklaruje, że w ogóle nie interesuje się tym tematem.