Newsy

Mężczyźni nie boją się eksperymentować z modą. Wybierają odważne kolory, łączą desenie i cenią detale

2015-06-17  |  06:10

Mężczyźni są coraz bardziej świadomi tego, jak chcą wyglądać i co na siebie założyć – podkreślają styliści. Panowie chętnie wybierają odważne kolory, sięgają po niebanalne zestawienia i przywiązują dużą wagę do gadżetów. Inspiracje czerpią z internetu, wzorują się też na stylizacjach znanych osób. Ci niezdecydowani nie wstydzą się poprosić o radę partnerkę lub skorzystać z pomocy doradcy wizerunku. 

Doradcy wizerunku podkreślają, że styl ubierania się mężczyzn w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zmienił się diametralnie. Moda męska to już nie tylko stonowane koszule i garnitury.

Kiedyś mężczyzna ubierał się bardzo klasycznie, zachowawczo i funkcjonował tylko w obrębie trzech kolorów: granatu, szarości, czerni. Teraz robi się bardziej świadomy, bardziej europejski, bardziej odważny. Idziemy w styl włoski, gdzie jest bardzo bogata kolorystyka, łączenie odważnych kolorów, deseni. To nie jest już tylko gładka koszula, lecz także kratka, pasek czy print, który jest bardzo modny w tym sezonie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Bara, dyrektor sprzedaży PAWO.

Mężczyzna jest praktyczny i oczekuje konkretnych rozwiązań, ale to nie znaczy, że w kwestii mody jest mu wszystko jedno. 15 proc. panów przyznaje, że interesuje się najnowszymi trendami. Szukają ubrań dobrej jakości, które podkreślają ich styl, tuszują mankamenty sylwetki i są dopasowane do konkretnych okazji. Przy wyborze garderoby najczęściej kierują się intuicją, a w razie wątpliwości – chętnie korzystają z pomocy partnerki lub stylisty.

Dość mocno stawiamy na obsługę i doradztwo w zakresie wizerunku. Klient, który do nas przychodzi, zazwyczaj zaczyna od jednej rzeczy, a my pomagamy mu skompletować całą garderobę. Jedna rzecz nie tworzy wizerunku. Dopiero jeżeli ją połączymy z inną, czyli przykładowo marynarkę ze spodniami, z odpowiednią koszulą czy poszetką, to wtedy zaczyna to wszystko dobrze wyglądać i wtedy dopiero mężczyzna zauważa, jak bardzo się zmienił – podkreśla Katarzyna Bara.

Katarzyna Bara tłumaczy, że każdy klient traktowany jest indywidualnie, bo fasony i kolory, w których jeden mężczyzna prezentuje się doskonale, do innego nie pasują w ogóle. Doradca wizerunku pomaga panom skompletować garderobę na co dzień, ale też na specjalne okazje.

– Oferta jest przygotowywana na spotkaniu z doradcą wizerunku pod konkretnego mężczyznę zgodnie z jego oczekiwaniami. Jest przeprowadzona charakterystyka osoby pod względem typologii urody, sylwetki, żeby mężczyzna wiedział, co z czym łączyć, w co powinien się ubrać, czego powinien unikać. I takie spotkanie trwa czasami godzinę, półtorej, a czasami nawet trzy, tak żeby klient mógł wyjść zadowolony i zobaczyć, jak ten jego wizerunek zmienił się po metamorfozie – dodaje Katarzyna Bara.

Styliści tłumaczą, że młodsze pokolenie czerpie wzory z internetu lub próbuje naśladować styl znanych osób. Nieco starsi panowie zazwyczaj wybierają klasykę w nowoczesnym wydaniu.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.