Newsy

Ojcowie coraz chętniej angażują się w opiekę nad dziećmi

2014-08-19  |  06:10

Mężczyźni nie tylko spędzają czas z pociechami, bawiąc się z nimi, równie chętnie karmią je i przewijają – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Baby Land. Coraz większą popularnością wśród młodych Polaków cieszą się także urlopy tacierzyńskie.

Młodzi Polacy coraz częściej tworzą związki partnerskie. W pierwszych miesiącach życia dziecka większość czynności związanych z opieką nad dzieckiem i karmieniem należy do matki, z czasem następuje jednak podział obowiązków. 68,4 proc. młodych rodziców, którzy wzięli udział w ankiecie, zadeklarowało, że dzieli między siebie obowiązki związane z opieką nad pociechą. Tylko 1 proc. respondentów przyznaje, że wychowanie dziecka spada całkowicie na kobietę.

Ojcowie coraz częściej chętnie przejmują obowiązki. Pomocne tutaj mogą być różne nowoczesne artykuły, na przykład laktatory elektryczne i ręczne. Producenci artykułów dziecięcych reagują na zmieniające się trendy na rynku i przy produkcji artykułów takich jak butelki czy smoczki biorą pod uwagę gusta mężczyzn – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Alicja Szmigiel z firmy Baby Land, dystrybutora artykułów dla dzieci i niemowląt.

63 proc. ankietowanych przyznało również, że wspólnie podejmują decyzje o zakupach dla dziecka. Z roku na rok zwiększa się także liczba mężczyzn, którzy decydują się na urlop tacierzyński. 25 proc. ankietowanych przez Baby Land przyznało, że oboje partnerów wzięło urlop po przyjściu na świat dziecka.

66 proc. osób odpowiedziało, że urlop brała żona, partnerka. W 8 proc. przypadków był to ojciec. Zmienia się rola ojca i takie stereotypowe patrzenie na opiekę nad dzieckiem – mówi Alicja Szmigiel.

Nawet nie korzystając z urlopu tacierzyńskiego, mężczyźni są bardziej niż kiedyś skłonni przejąć od partnerki część prac domowych. Ojcowie chętnie zajmują się dzieckiem po pracy, aby żona mogła spędzić trochę czasu, oddając się rozrywce lub odpoczywając. Zdaniem psychologów taki podział obowiązków dobrze wpływa na kondycję związku. Między przemęczonymi i sfrustrowanymi partnerami łatwiej dochodzi do konfliktów.
Więcej na temat
Psychologia Rodzice nie powinni lekceważyć lęku dziecka przed burzą Wszystkie newsy
2014-07-30 | 06:50

Rodzice nie powinni lekceważyć lęku dziecka przed burzą

Wiele dzieci, zwłaszcza najmłodszych, odczuwa lęk przed burzą. Boją się odgłosów grzmotów i widoku błyskawic. Psycholog Dorota Zawadzka przestrzega, aby w żadnym
Styl życia Popularnymi prezentami na baby shower są torty pieluszkowe i bukiety z ubranek
2014-07-29 | 06:20

Popularnymi prezentami na baby shower są torty pieluszkowe i bukiety z ubranek

Baby shower to przyjęcie organizowane na cześć przyszłej mamy i dziecka, które wkrótce pojawi się na świecie. Spotkanie w kobiecym gronie i rozmowy
Styl życia Dzięki gadżetom dla dzieci mamy mają więcej czasu dla siebie
2014-07-28 | 06:30

Dzięki gadżetom dla dzieci mamy mają więcej czasu dla siebie

Jak wynika z brytyjskich badań Social Issues Research Centre, statystyczna kobieta, która zostaje mamą, ma dla siebie jedynie 26 minut dziennie, maksymalnie zaś trzy godziny

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.