Mówi: | Alicja Szmigiel |
Firma: | Baby Land |
Ojcowie coraz chętniej angażują się w opiekę nad dziećmi
Mężczyźni nie tylko spędzają czas z pociechami, bawiąc się z nimi, równie chętnie karmią je i przewijają – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Baby Land. Coraz większą popularnością wśród młodych Polaków cieszą się także urlopy tacierzyńskie.
Młodzi Polacy coraz częściej tworzą związki partnerskie. W pierwszych miesiącach życia dziecka większość czynności związanych z opieką nad dzieckiem i karmieniem należy do matki, z czasem następuje jednak podział obowiązków. 68,4 proc. młodych rodziców, którzy wzięli udział w ankiecie, zadeklarowało, że dzieli między siebie obowiązki związane z opieką nad pociechą. Tylko 1 proc. respondentów przyznaje, że wychowanie dziecka spada całkowicie na kobietę.
– Ojcowie coraz częściej chętnie przejmują obowiązki. Pomocne tutaj mogą być różne nowoczesne artykuły, na przykład laktatory elektryczne i ręczne. Producenci artykułów dziecięcych reagują na zmieniające się trendy na rynku i przy produkcji artykułów takich jak butelki czy smoczki biorą pod uwagę gusta mężczyzn – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Alicja Szmigiel z firmy Baby Land, dystrybutora artykułów dla dzieci i niemowląt.
63 proc. ankietowanych przyznało również, że wspólnie podejmują decyzje o zakupach dla dziecka. Z roku na rok zwiększa się także liczba mężczyzn, którzy decydują się na urlop tacierzyński. 25 proc. ankietowanych przez Baby Land przyznało, że oboje partnerów wzięło urlop po przyjściu na świat dziecka.
– 66 proc. osób odpowiedziało, że urlop brała żona, partnerka. W 8 proc. przypadków był to ojciec. Zmienia się rola ojca i takie stereotypowe patrzenie na opiekę nad dzieckiem – mówi Alicja Szmigiel.
Rodzice nie powinni lekceważyć lęku dziecka przed burzą
Popularnymi prezentami na baby shower są torty pieluszkowe i bukiety z ubranek
Dzięki gadżetom dla dzieci mamy mają więcej czasu dla siebie
Czytaj także
- 2024-10-25: Alicja Węgorzewska: Opera Juliusz Cezar mimo historycznie odległego tła przedstawia te same namiętności, zazdrości i intrygi jak w obecnych czasach. I to jest jej największą siłą
- 2024-11-15: Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej sięgamy po rzadkie i trudne dzieła sprzed wieków. Chcemy zaprezentować widzom najwyższy kunszt
- 2024-09-18: Anna Głogowska: W samym środku lata wyjechałam na wakacje do Egiptu. Temperatura powietrza sięgała 43, a wody 38 stopni
- 2024-08-12: Cezary Pazura: Jedziemy z żoną na Sri Lankę, gdzie mamy program naszpikowany emocjami. Będziemy się poruszać pociągami, helikopterami i jeździć na słoniach
- 2024-08-13: Paulina Sykut-Jeżyna: Byłam już na Mazurach, a teraz lecę do Grecji. Wszędzie ceny wzrosły, ale przecież można wybierać różne miejsca i wedle uznania planować wydatki
- 2024-08-22: Maja Klajda (Miss Polonia 2024): Musiałam przełożyć sesję egzaminacyjną na wrzesień. Poświęciłam wszystko dla konkursu Miss Polonia
- 2024-08-05: Tomasz Jacyków: Uwielbiam upały, gdy ciepło wychodzi z betonu i pali siedzenie w rozgrzanym samochodzie. Na wakacje jeżdżę poza sezonem
- 2024-07-29: Młodym singlom coraz bardziej podoba się życie w pojedynkę. Znacząca zmiana w ciągu dekady
- 2024-07-18: Sebastian Wątroba: Uwielbiamy wakacje nad Bałtykiem. Aby spędzić je pod palmami, wcale nie musimy wyjeżdżać do ciepłych krajów, wystarczy przyjechać do Międzyzdrojów
- 2024-06-19: Ojcowie coraz częściej wykorzystują urlopy rodzicielskie. Wciąż jednak wiele zależy od podejścia pracodawców
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.