Newsy

Ojcowie coraz chętniej angażują się w opiekę nad dziećmi

2014-08-19  |  06:10

Mężczyźni nie tylko spędzają czas z pociechami, bawiąc się z nimi, równie chętnie karmią je i przewijają – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Baby Land. Coraz większą popularnością wśród młodych Polaków cieszą się także urlopy tacierzyńskie.

Młodzi Polacy coraz częściej tworzą związki partnerskie. W pierwszych miesiącach życia dziecka większość czynności związanych z opieką nad dzieckiem i karmieniem należy do matki, z czasem następuje jednak podział obowiązków. 68,4 proc. młodych rodziców, którzy wzięli udział w ankiecie, zadeklarowało, że dzieli między siebie obowiązki związane z opieką nad pociechą. Tylko 1 proc. respondentów przyznaje, że wychowanie dziecka spada całkowicie na kobietę.

Ojcowie coraz częściej chętnie przejmują obowiązki. Pomocne tutaj mogą być różne nowoczesne artykuły, na przykład laktatory elektryczne i ręczne. Producenci artykułów dziecięcych reagują na zmieniające się trendy na rynku i przy produkcji artykułów takich jak butelki czy smoczki biorą pod uwagę gusta mężczyzn – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Alicja Szmigiel z firmy Baby Land, dystrybutora artykułów dla dzieci i niemowląt.

63 proc. ankietowanych przyznało również, że wspólnie podejmują decyzje o zakupach dla dziecka. Z roku na rok zwiększa się także liczba mężczyzn, którzy decydują się na urlop tacierzyński. 25 proc. ankietowanych przez Baby Land przyznało, że oboje partnerów wzięło urlop po przyjściu na świat dziecka.

66 proc. osób odpowiedziało, że urlop brała żona, partnerka. W 8 proc. przypadków był to ojciec. Zmienia się rola ojca i takie stereotypowe patrzenie na opiekę nad dzieckiem – mówi Alicja Szmigiel.

Nawet nie korzystając z urlopu tacierzyńskiego, mężczyźni są bardziej niż kiedyś skłonni przejąć od partnerki część prac domowych. Ojcowie chętnie zajmują się dzieckiem po pracy, aby żona mogła spędzić trochę czasu, oddając się rozrywce lub odpoczywając. Zdaniem psychologów taki podział obowiązków dobrze wpływa na kondycję związku. Między przemęczonymi i sfrustrowanymi partnerami łatwiej dochodzi do konfliktów.
Więcej na temat
Psychologia Rodzice nie powinni lekceważyć lęku dziecka przed burzą Wszystkie newsy
2014-07-30 | 06:50

Rodzice nie powinni lekceważyć lęku dziecka przed burzą

Wiele dzieci, zwłaszcza najmłodszych, odczuwa lęk przed burzą. Boją się odgłosów grzmotów i widoku błyskawic. Psycholog Dorota Zawadzka przestrzega, aby w żadnym
Styl życia Popularnymi prezentami na baby shower są torty pieluszkowe i bukiety z ubranek
2014-07-29 | 06:20

Popularnymi prezentami na baby shower są torty pieluszkowe i bukiety z ubranek

Baby shower to przyjęcie organizowane na cześć przyszłej mamy i dziecka, które wkrótce pojawi się na świecie. Spotkanie w kobiecym gronie i rozmowy
Styl życia Dzięki gadżetom dla dzieci mamy mają więcej czasu dla siebie
2014-07-28 | 06:30

Dzięki gadżetom dla dzieci mamy mają więcej czasu dla siebie

Jak wynika z brytyjskich badań Social Issues Research Centre, statystyczna kobieta, która zostaje mamą, ma dla siebie jedynie 26 minut dziennie, maksymalnie zaś trzy godziny

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.