Newsy

W tym sezonie modne są klasyczne garnitury. Dominują kraty i odcienie granatu

2016-12-08  |  06:30

Styliści wytyczają nowe trendy w modzie męskiej – marynarki z klapą o szerokości 9,5 cm, spodnie zwężające się ku dołowi i widoczne 1,5 cm mankietu koszuli. Dominującą kolorystyką są wszystkie odcienie granatu, modne są również kraty i materiały z delikatnym deseniem. Elegancki mężczyzna powinien przełamywać klasykę dodatkami, nadającymi formalnym ubiorom świeżość oraz indywidualny charakter. Może to być stylowy szalik, poszetka, kapelusz bądź skórzane rękawiczki.

Obecne trendy nawiązują do klasyki, czyli klapa na standardowe 9,5 cm, która była, jest i w przyszłości również będzie modna. Co się tyczy spodni, to faktycznie na początku lat 90. panowie w Polsce nosili workowate spodnie, które były zdecydowanie za długie, obecnie trendem są spodnie, które zwężają się ku dołowi, ma to podkreślić sylwetkę – mówi agencji Newseria Lifestyle Paweł Zbucki, współwłaściciel marki Pitti Style.

Są również nowe trendy dotyczące długości rękawów koszuli.

Do niedawna marynarki przysłaniały mankiet koszuli, obecnie coraz częściej występującym standardem jest to, że koszula jednak wystaje 1,5 cm poza mankiet marynarki. W tej kwestii świetnym ambasadorem jest James Bond, który w ostatnich filmach w nienagannie skrojonych garniturach właśnie lansuje ten trend – mówi Paweł Zbucki.

W kolorystyce w modzie biznesowej króluje granat i wszelkie jego odcienie, od jaśniejszych, wchodzących wręcz w niebieski po ciemne granaty, antracyty, wręcz czernie. Wszystko zależy od tego, jaką funkcję pełni osoba nosząca dany garnitur, czy może sobie pozwolić na odrobinę ekstrawagancji, czy też nie.

Coraz częściej panowie decydują się na zakładanie krat czy materiałów z delikatnym deseniem. Na tych materiałach zwłaszcza widać kunszt uszycia garnituru. Są to bardzo ciekawe materiały, które pozwalają na uzyskanie efektu przestrzenności i trójwymiarowości. Nadaje to dodatkowej lekkości i głębi ubraniom i kolorom – tłumaczy Paweł Zbucki.

Idealny biznesowy wygląd to nienagannie skrojona koszula, świetnie dopasowany garnitur, który nie tylko pozwoli dobrze wyglądać na spotkaniach, lecz także zachować komfort przez cały dzień oraz stylowe dodatki.

– Panowie w Polsce coraz częściej pamiętają o poszetkach, oczywiście do garnituru warto zawsze założyć krawat. Natomiast takim polem, które jest pomijane w Polsce, to są chociażby rękawiczki skórzane, szaliki, kapelusze – rzadkie, natomiast mam wrażenie, że coraz częściej występujące, również parasole z ciekawym wykończeniem główki – wyjaśnia Paweł Zbucki.

Zdaniem stylistów prawnicy, biznesmeni czy pracownicy wyższego szczebla powinni zainwestować w swój wizerunek i nie kupować gotowych garniturów, tylko zamawiać w prywatnych pracowniach krawieckich.

– Modele kupowane od ręki z wieszaka to rzeczy w rozmiarach ustandaryzowanych. W szyciu na miarę cały kunszt polega na tym, że każdy parametr garnituru jest dostosowywany do klienta. Jak wiemy, nie każdy z nas ma idealną sylwetkę, garnitur szyty na miarę pozwala ukryć pewne mankamenty sylwetki, ewentualnie również podkreślić jej atuty. Istotny w szyciu na miarę jest wybór tkaniny i od tego tak naprawdę zaczyna się cały proces konfigurowania garnituru – podkreśla Paweł Zbucki.

Uszyte z odpowiednią dokładnością garnitury, koszule czy płaszcze można uzupełnić o poszetki, spinki czy szaliki, co pozwoli osiągnąć stan idealny: elegancję z odrobiną nonszalancji.

Przechodzimy do procesu personalizacji, może być garnitur z monogramem czy inne dodatkowe modyfikacje, jak chociażby kieszonka na cygaro, kieszeń na bilet lotniczy czy wzmacniane kieszenie na smartfony. Również jednym z kolejnych procesów jest wybór kontrastowych obszyć. Dość popularne wśród klientów jest wybieranie kontrastowego obszycia guzików i personalizacja podszewek – podkreśla Paweł Zbucki.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.

Konsument

Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową

Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.

Media

Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące

Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.