Newsy

Mężczyźni coraz bardziej dbają o wygląd, aby zwiększyć swoją atrakcyjność w oczach partnerek

2014-07-31  |  06:25
Mówi:Justyna Krawczyk
Funkcja:style coach, właścicielka firmy „Jak Być Szczęśliwą Kobietą”
  • MP4
  • Polacy przywiązują coraz większą wagę do swojego wyglądu i stylu ubierania. Większa dbałość wynika zarówno z oczekiwań pracodawców, jak i pragnienia mężczyzn, by zachować atrakcyjności w oczach partnerki.

    Dbałość o wygląd powoli przestaje uchodzić za zachowanie niemęskie. Zdaniem psychologów i socjologów ma to związek z presją społeczną i medialną. Czasopisma lifestylowe, filmy i reklamy jako wzorzec męskości pokazują mężczyznę atrakcyjnego fizycznie i dbającego o aparycję. Specjaliści uważają, że na zmianę sposobu myślenia polskich mężczyzn mają też wpływ podróże. Dbałość o wygląd często wymuszają również zadbane kobiety, które chcą mieć u swego boku równie atrakcyjnego jak one same partnera.

    Nastąpiły duże zmiany kulturowe, to nie są już czasy, kiedy wchodziliśmy do sklepu i nie było ani kosmetyków, ani ubrań dla mężczyzn – mówi Justyna Krawczyk, style coach i właścicielka firmy „Jak Być Szczęśliwą  Kobietą”, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle. – Teraz jest olbrzymi wybór i mężczyźni mogą z tego korzystać. Zależy nam na tym również, ponieważ jest to pewna forma wyrażania wobec siebie szacunku. Czyli nie tylko kobieta jest piękna, zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie, tego samego oczekujemy także od mężczyzny.

    Zadbany mężczyzna zdaniem kobiet powinien ładnie i delikatnie pachnieć dobrą wodą toaletową, mieć zadbane paznokcie i włosy, nosić czyste i schludne ubranie. Panie zwracają także uwagę na muskulaturę, ale z licznych badań opinii społecznej wynika, że nawet mężczyzna z lekką nadwagą, gdy jest zadbany, może zyskać uznanie w oczach pań. Panowie coraz chętniej poddają się więc nie tylko domowej pielęgnacji, lecz także zabiegom w salonach kosmetycznych i gabinetach dermatologii estetycznej. Coraz większym powodzeniem cieszą się wśród mężczyzn także operacje plastyczne. Blisko 30 proc. pacjentów klinik chirurgii plastycznych stanowią panowie.

    Typ mężczyzny, który nie dba o to, jak wygląda, tylko dba o swój rozwój tylko intelektualny, oddaje się pracy i jest głową rodziny, przechodzi do lamusa. Oczywiście to wszystko jest nadal bardzo ważne dla kobiet, natomiast równie ważne staje się to, jak wygląda. – podkreśla Justyna Krawczyk.

    Z badań socjologów z amerykańskiego University of Notre Dame wynika, że większa atrakcyjność fizyczna mężczyzny może zagrozić jego związkowi. Badania pokazały bowiem, że mężczyźni przystojni i zadbani mają więcej partnerek seksualnych. Istnieje również obawa, że mężczyzna, który zadbał o siebie i stał się bardziej atrakcyjny w oczach innych kobiet, opuści swoją dotychczasową partnerkę. Większość specjalistów jest jednak przeciwnego zdania. Uważają oni, że dobry wygląd zwiększa pewność siebie i redukuje uczucie zazdrości o partnera, a tym samym zwiększa poziom zaufania w związku.

    Myślę, że jeżeli to są związki partnerskie, które opierają się na zaufaniu, miłości i takiej chęci dawania tego, co jest najlepsze, to warto z tego korzystać i nie obawiać się tego, jakie ryzyko wiąże się z tym, że komuś pomożemy, że pomożemy temu konkretnemu partnerowi i on sobie odejdzie. Myślę, że takie wspólne wspieranie się powinno być bardziej nagradzane – zauważa Justyna Krawczyk.

    Przykładanie większej uwagi do dbałości o wygląd może mieć także negatywne skutki. Coraz więcej polskich mężczyzn cierpi na zaburzenia psychiczne wynikające z przekonania o własnej nieatrakcyjności fizycznej. Do zaburzeń tych należy między innymi bigoreksja, która objawia się obsesyjnym niezadowoleniem z własnej sylwetki.
    Więcej na temat
    Psychologia Zamężne Polki coraz częściej szukają romansu w internecie Wszystkie newsy
    2014-07-11 | 06:25

    Zamężne Polki coraz częściej szukają romansu w internecie

    Polacy coraz chętniej zdradzają swoich małżonków. Ze względów religijnych rozwodzimy się wprawdzie rzadziej niż mieszkańcy innych krajów Europy, ale nie dochowujemy wierności. Jak
    Psychologia Pośpiech i rozwody to największe problemy współczesnej rodziny
    2014-07-08 | 06:10

    Pośpiech i rozwody to największe problemy współczesnej rodziny

    Małgorzata Ohme, psychoterapeuta dziecięcy i rodzinny, przekonuje, że pośpiech i rozwody to jedne z największych problemów współczesnej rodziny. W ostatnich latach znacznie
    Psychologia Zazdrość działa nie tylko destrukcyjnie. Może także stać się motywacją do zmiany nastawienia do świata
    2014-06-18 | 05:55

    Zazdrość działa nie tylko destrukcyjnie. Może także stać się motywacją do zmiany nastawienia do świata

    Im niższa nasza samoocena, tym więcej zazdrościmy – przekonują eksperci. Ciągłe porównywanie się z innymi i negatywna, destrukcyjna zazdrość biorą się z braku wiary we

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.