Newsy

Mężczyźni coraz bardziej dbają o wygląd, aby zwiększyć swoją atrakcyjność w oczach partnerek

2014-07-31  |  06:25
Mówi:Justyna Krawczyk
Funkcja:style coach, właścicielka firmy „Jak Być Szczęśliwą Kobietą”
  • MP4
  • Polacy przywiązują coraz większą wagę do swojego wyglądu i stylu ubierania. Większa dbałość wynika zarówno z oczekiwań pracodawców, jak i pragnienia mężczyzn, by zachować atrakcyjności w oczach partnerki.

    Dbałość o wygląd powoli przestaje uchodzić za zachowanie niemęskie. Zdaniem psychologów i socjologów ma to związek z presją społeczną i medialną. Czasopisma lifestylowe, filmy i reklamy jako wzorzec męskości pokazują mężczyznę atrakcyjnego fizycznie i dbającego o aparycję. Specjaliści uważają, że na zmianę sposobu myślenia polskich mężczyzn mają też wpływ podróże. Dbałość o wygląd często wymuszają również zadbane kobiety, które chcą mieć u swego boku równie atrakcyjnego jak one same partnera.

    Nastąpiły duże zmiany kulturowe, to nie są już czasy, kiedy wchodziliśmy do sklepu i nie było ani kosmetyków, ani ubrań dla mężczyzn – mówi Justyna Krawczyk, style coach i właścicielka firmy „Jak Być Szczęśliwą  Kobietą”, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle. – Teraz jest olbrzymi wybór i mężczyźni mogą z tego korzystać. Zależy nam na tym również, ponieważ jest to pewna forma wyrażania wobec siebie szacunku. Czyli nie tylko kobieta jest piękna, zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie, tego samego oczekujemy także od mężczyzny.

    Zadbany mężczyzna zdaniem kobiet powinien ładnie i delikatnie pachnieć dobrą wodą toaletową, mieć zadbane paznokcie i włosy, nosić czyste i schludne ubranie. Panie zwracają także uwagę na muskulaturę, ale z licznych badań opinii społecznej wynika, że nawet mężczyzna z lekką nadwagą, gdy jest zadbany, może zyskać uznanie w oczach pań. Panowie coraz chętniej poddają się więc nie tylko domowej pielęgnacji, lecz także zabiegom w salonach kosmetycznych i gabinetach dermatologii estetycznej. Coraz większym powodzeniem cieszą się wśród mężczyzn także operacje plastyczne. Blisko 30 proc. pacjentów klinik chirurgii plastycznych stanowią panowie.

    Typ mężczyzny, który nie dba o to, jak wygląda, tylko dba o swój rozwój tylko intelektualny, oddaje się pracy i jest głową rodziny, przechodzi do lamusa. Oczywiście to wszystko jest nadal bardzo ważne dla kobiet, natomiast równie ważne staje się to, jak wygląda. – podkreśla Justyna Krawczyk.

    Z badań socjologów z amerykańskiego University of Notre Dame wynika, że większa atrakcyjność fizyczna mężczyzny może zagrozić jego związkowi. Badania pokazały bowiem, że mężczyźni przystojni i zadbani mają więcej partnerek seksualnych. Istnieje również obawa, że mężczyzna, który zadbał o siebie i stał się bardziej atrakcyjny w oczach innych kobiet, opuści swoją dotychczasową partnerkę. Większość specjalistów jest jednak przeciwnego zdania. Uważają oni, że dobry wygląd zwiększa pewność siebie i redukuje uczucie zazdrości o partnera, a tym samym zwiększa poziom zaufania w związku.

    Myślę, że jeżeli to są związki partnerskie, które opierają się na zaufaniu, miłości i takiej chęci dawania tego, co jest najlepsze, to warto z tego korzystać i nie obawiać się tego, jakie ryzyko wiąże się z tym, że komuś pomożemy, że pomożemy temu konkretnemu partnerowi i on sobie odejdzie. Myślę, że takie wspólne wspieranie się powinno być bardziej nagradzane – zauważa Justyna Krawczyk.

    Przykładanie większej uwagi do dbałości o wygląd może mieć także negatywne skutki. Coraz więcej polskich mężczyzn cierpi na zaburzenia psychiczne wynikające z przekonania o własnej nieatrakcyjności fizycznej. Do zaburzeń tych należy między innymi bigoreksja, która objawia się obsesyjnym niezadowoleniem z własnej sylwetki.
    Więcej na temat
    Psychologia Zamężne Polki coraz częściej szukają romansu w internecie Wszystkie newsy
    2014-07-11 | 06:25

    Zamężne Polki coraz częściej szukają romansu w internecie

    Polacy coraz chętniej zdradzają swoich małżonków. Ze względów religijnych rozwodzimy się wprawdzie rzadziej niż mieszkańcy innych krajów Europy, ale nie dochowujemy wierności. Jak
    Psychologia Pośpiech i rozwody to największe problemy współczesnej rodziny
    2014-07-08 | 06:10

    Pośpiech i rozwody to największe problemy współczesnej rodziny

    Małgorzata Ohme, psychoterapeuta dziecięcy i rodzinny, przekonuje, że pośpiech i rozwody to jedne z największych problemów współczesnej rodziny. W ostatnich latach znacznie
    Psychologia Zazdrość działa nie tylko destrukcyjnie. Może także stać się motywacją do zmiany nastawienia do świata
    2014-06-18 | 05:55

    Zazdrość działa nie tylko destrukcyjnie. Może także stać się motywacją do zmiany nastawienia do świata

    Im niższa nasza samoocena, tym więcej zazdrościmy – przekonują eksperci. Ciągłe porównywanie się z innymi i negatywna, destrukcyjna zazdrość biorą się z braku wiary we

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Uroda

    Konsument

    Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

    Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

    Ochrona środowiska

    Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

    Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.