Newsy

Młodzi ludzie z dużych miast stawiają na kreatywne imprezowanie

2014-02-26  |  06:40
Młodym ludziom nie wystarcza już nocne tournée po klubach czy domówki zakrapiane alkoholem. Według najnowszych badań Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych przeprowadzonych dla marki Smirnoff Black, mieszkańcy dużych miast w czasie wolnym chcą spotykać się z ludźmi, realizować własne pomysły, a w imprezach szukają nowości. W ten sposób rozumieją stwierdzenie „żyć pełnią życia”. 

Według badań Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych przeprowadzonych dla marki Smirnoff Black 51 proc. młodych mieszkańców dużych miast szuka takiego sposobu spędzania wolnego czasu, który pozwoli im realizować marzenia, natomiast 48 proc. ankietowanych chce łączyć imprezowanie z rozwijaniem pasji. Tylko 35 proc. ankietowanych chce doświadczać możliwie różnych rzeczy podczas imprezowania. Miasta wychodzą więc naprzeciw oczekiwaniom i tworzą coraz więcej kreatywnych miejsc i imprez.

Możemy to zaobserwować w Warszawie. Powstają różne ciekawe lokale. Miasto wychodzi też ze swoją inicjatywą, rewitalizując bulwar nadwiślański. Powstało Centrum Nauki Kopernik, za chwilę powstaną kolejne miejsca – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Bartek Stroiński, animator kultury.

Nie tylko władze Warszawy inwestują pieniądze w nowe przedsięwzięcia i miejsca. W Poznaniu rokrocznie odbywa się jeden z największych  maratonów w Polsce, w Łodzi dwa razy w roku organizowany jest Polski Tydzień Mody. Tradycją stała się też Noc Muzeów, podczas której przez całą noc można za darmo odwiedzać muzea i galerie.

Ludzie oczekują więcej wydarzeń kulturalnych, takich jak: pokazy mody, pokazy filmowe, wspieranie młodych projektantów, architektów, muzyków, wszystkich artystów. Przykładamy też coraz większą uwagę do tego, gdzie się znajdujemy w danej chwili, do tego, co pijemy, co jemy – podkreśla Bartek Stroiński.

Nowy trend wśród młodych ludzi potwierdzają też badania, zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia, Sponsoring Monitor. Wynika z nich, że przez ostatnie cztery lata aż czterokrotnie powiększyło się grono pasjonatów biegania. Jest ono najpopularniejsze wśród osób w przedziale wiekowym 15-34.

Z badań dla marki Smirnoff Black wynika także, że 27 proc. ankietowanych lubi podczas spędzania wolnego czasu spotykać się z ludźmi i budować z nimi relacje, 24 proc. mieszkańców dużych miast w wolnym czasie chce realizować własne pomysły, natomiast 19 proc. respondentów szuka w imprezach nowości. W badaniach uczestniczyła reprezentatywna grupa 700 ludzi w przedziale wiekowym 18-35 lat, wszyscy mieszkający na co dzień w dużych miastach Polski, jak: Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Poznań.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.