Newsy

Czerń to najczęściej wybierany przez Polki kolor obuwia. Projektanci zachęcają do zieleni, bordo i granatu

2014-09-29  |  05:55

Polki najchętniej kupują buty w kolorze czarnym lub brązowym, ze względu na ich uniwersalny charakter. W sezonie jesień-zima 2014/2015 projektanci zachęcają jednak do bardziej odważnego wyboru koloru obuwia. Modne barwy to bordo, zieleń i granat. Designerzy w tym sezonie inspirują się męską szafą i lansują obuwie wzorowane na męskich mokasynach lub sztybletach.

Hitem sezonu jesień-zima 2014/2015 są buty w kolorze czarnym ze złotymi elementami: wsuwkami, jetami, zamkami i łańcuchami. Czerń to, obok brązu, kolor obuwia najbardziej lubiany przez Polki. Takie buty można bowiem założyć do każdego stroju i na każdą okazję. W sezonie jesienno-zimowym projektanci nakłaniają jednak do wyboru butów w bardziej oryginalnych kolorach. Przebojem sezonu będzie bordo, ale bardzo modne będą także odcienie granatu i butelkowej zieleni.

Buty zimowe mają wiele funkcji do spełnienia, dlatego zazwyczaj w kolekcjach najwięcej jest butów płaskich. W tym sezonie szalenie modne są buty inspirowane niejako męska szafą, czyli sztyblety, i jest tych modeli bardzo dużo, są wręcz takie kalki butów przeniesione z modeli męskich na damskie, ale są też sztyblety z różnymi ozdobami, np. z łańcuchami – mówi Anna Szymczak, przedstawicielka firmy obuwniczej Nessi, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Do mody damskiej projektanci przemycili oksfordki i klasyczne męskie buty sznurowane. Mają one grube platformy, metaliczny połysk lub ostre czuby. W tym sezonie wracają także kozaki za kolano, które królują w jesiennych kolekcjach Ralpha Laurena, Donny Karan i Versace. Modne kozaki powinny być wykonane z zamszu lub weluru i mieć wysoką szpilkę. Poza tym jednak projektanci stawiają raczej na buty płaskie lub na słupku.

W tym sezonie ucieszą się klientki, które lubią obcas na słupku, bo będzie teraz szalenie modny. To jest bardzo dobre dla naszego zdrowia, ponieważ taki but na podwyższeniu pięknie wyciąga sylwetkę i optycznie zwęża nas w biodrach i talii, a przy tym te buty nie są niewygodne, dlatego możemy je zawsze założyć – mówi Anna Szymczak.

Projektanci na jesień i zimę 2014/2015 proponują także botki, zarówno w stonowanych kolorach i formach, jak i bardziej ekstrawaganckie, np. transparentne Miu Miu lub wzorowane na kaloszach Chanel. W tym sezonie królują skóry licowe. Bardzo modne jest też łączenie lakieru z futrem, łańcuchami i innymi ozdobami.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.