Mówi: | Piotr Szczepaniak |
Funkcja: | optyk; Butik Optique, dystrybutor marki Ray-Ban |
Do tworzenia luksusowych okularów wykorzystuje się nowe technologie, np. tytan, karbon czy złoto
Domy mody wypuszczają na rynek własne linie luksusowych okularów. Są to limitowane edycje, co dodatkowo nadaje im cech elitarności. Cena luksusowych okularów korekcyjnych to wydatek minimum pięciuset złotych, a przeciwsłonecznych tysiąca złotych. Są one z reguły robione ręcznie, a producenci wykorzystują przy ich tworzeniu coraz nowsze materiały wysokiej jakości, np. tytan, karbon, a nawet złoto.
Prada w tym roku zaproponowała okulary zdobione kryształkami w kolorach biel i czerń. Giorgio Armani postawił na okulary z płytkami z masy perłowej w kolorze różowym oraz niebieskim. Dom Mody Channel zaprojektował okulary z perłami w różnych odcieniach. Wśród marek tych luksusowych dodatków znajdują się m.in. Ray-Ban, Oakley, Gucci, Louis Vuitton, Moss Lipow, Dolce&Gabbana, Michael Kors, Tom Ford.
Elitarne okulary są nie tylko ładne. Są także ładne, ponieważ projektanci luksusowych okularów wybierają wysokiej jakości materiały. Najpopularniejszy jest acetat, wykorzystywany w produkcji opraw okularowych.
– On się bardzo dobrze formuje, jest naturalny, można go połączyć ze skórą na zauszniku, do tego są dołączone elementy, jak różnego rodzaju zawiasy, które pozwalają na bardzo dobre dopasowanie do głowy. Na zausznikach umieszcza się w tej chwili wysokiej jakości kryształy – wyjaśnia Piotr Szczepaniak optyk w Butik Optique, dystrybutora marki luksusowych okularów Ray-Ban.
Coraz częściej do produkcji luksusowych okularów stosowane są też nowe technologie.
– Wykorzystywane są takie materiały jak tytan, karbon, wysokiej klasy stal, specjalnie formowane w połączeniu z nowymi rodzajami zawiasów, które można wyginać w każdą stronę. W zasadzie takie okulary są niemożliwe do zniszczenia. W okularach luksusowych zawsze są stosowane także wysokiej klasy materiały do produkcji soczewek. Jest to głównie szkło, ale odpowiednio uszlachetnione, odpowiednio barwienie, odpowiednie filtry jak polaryzacja, czy na przykład fotochrom, które w takim połączeniu zawsze najlepiej będą chroniły oczy przed promieniowaniem UV – mówi Piotr Szczepaniak agencji Newseria Lifestyle.
Za luksusowe okulary przeciwsłoneczne trzeba zapłacić najmniej 1 tys. zł, za korekcyjne minimum 500 zł. Najdroższe okulary świata kosztują pomad 4 mln dolarów amerykańskich. Jest to model szwajcarskiej firmy Chopard. Okulary zdobi 51 diamentów o łącznej wadze 4 karaty. Znajduje się tam także 60 gram 24-karatowego złota. Okulary zostały zaprojektowane przez firmę De Rigo Vision. Nosi je m.in. Tom Jones i Gwyneth Paltrow.
– Taką ciekawostką wśród okularów luksusowych są także okulary wykonane w całości ze złota. Jest to klasyczny model aviator wykonany z osiemnastokaratowego złota. Na świecie dostępnych jest jeszcze kilkaset egzemplarzy z tego modelu – informuje Piotr Szczepaniak.
Czytaj także
- 2025-03-20: Piotr Zelt: Planuję wziąć udział w wyścigach kolarskich Gran Fondo. Trenuję cztery razy w tygodniu
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-04-15: Piotr Zelt: Na Święta Wielkanocne zamierzam wyjechać na narty w Alpy. Jak mam czas, to pracuję jako instruktor narciarski
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-12-06: Luksusowe wydania książek w centrum zainteresowania kolekcjonerów. W Warszawie można zobaczyć ponad 20 białych kruków z Polski i zagranicy
- 2024-11-28: P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
- 2024-12-05: Piotr Szwedes: Chyba każdy z nas tęskni za tym, żeby czasami zrzucić te wszystkie filtry i powiedzieć komuś prawdę. Niestety życie zmusza nas do tego, żebyśmy popełniali małe kłamstewka
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.