Mówi: | Dorota Goldpoint |
Funkcja: | projektantka mody |
Dorota Goldpoint: Moją ostatnią kolekcją chciałam złożyć hołd kobietom mieszkającym w Emiratach Arabskich. One są naprawdę niezwykłe
Projektantka nie ukrywa, że jest dumna z kolekcji, którą stworzyła specjalnie na International Fashion Week w Dubaju. Przygotowanie tradycyjnych strojów arabskich było nie lada wyzwaniem, ale doskonale sobie z nim poradziła i zachwyciła swoimi propozycjami kobiety mieszkające w Emiratach Arabskich, które szybko zapragnęły mieć w swoich szafach abaje uszyte w polskiej pracowni. Choć w kolorystyce kolekcji dominuje czerń i złoto, to nie mogło też zabraknąć sukien w kolorze białym i czerwonym.
Podczas Fashion Week w Dubaju Dorota Goldpoint zaprezentowała specjalną kolekcję bogato zdobionych sukni wieczorowych zaprojektowanych w komplecie z abajami. Kreacje zostały uszyte w zgodzie z kulturą i religią muzułmańską, ale projektantka umiejętnie wkomponowała w nie także polski akcent w postaci narodowych barw.
– Rozpoczęłam kolekcję moimi kolorami, które najbardziej lubię, czyli złoto-czarne i taka właśnie peleryna rozpoczęła pokaz. A z kolei zakończyła go abaja, taka królewska z długim trenem, z kryzą i modelka miała na głowie koronę. W środku natomiast była suknia biała i czerwona, żeby pokazać, że jest to widziane okiem polskiej projektantki – mówi agencji Newseria Lifestyle Dorota Goldpoint.
Projektantka mody po raz pierwszy wyszła poza schemat europejskich fasonów i przygotowała wyjątkową kolekcję strojów dedykowaną muzułmankom. Tworząc abaje, chciała, by ich kroje i zdobienia zachwyciły tamtejsze kobiety, a jednocześnie doskonale wpisywały się w kontekst kulturowy.
– Zawsze powtarzam, że swoimi kolekcjami składam hołd kobietom i taki właśnie hołd chciałam również złożyć pięknym, wyjątkowym i czarującym kobietom mieszkającym w Emiratach Arabskich. One są niezwykłe osobowościowo, miałam przyjemność teraz z wieloma z nich się spotkać, rozmawiać i naprawdę te kobiety mają w sobie niezwykłą magię – mówi Dorota Goldpoint.
Polska projektantka nie ukrywa, że możliwość zaprezentowania tej wyjątkowej kolekcji w Dubaju to dla niej niebywała okazja do tego, by poszerzyć krąg swoich klientek i móc sprzedawać swoje kolekcje na rynku międzynarodowym.
– To, co jest najważniejsze w tej chwili, to przede wszystkim otwarty rynek nie tylko Emiratów Arabskich, ale także krajów sąsiadujących, gdzie kobiety również noszą abaje, czyli chociażby Arabia Saudyjska, Katar i wiele innych państw, które kultywują kulturę i religię muzułmańską. Dla mnie jest to przede wszystkim otwarcie się na rynek Bliskiego Wschodu. I wydaje mi się, że jest to ogromne wyzwanie dla mojej firmy, która nie tylko działa lokalnie, ponieważ mam klientki praktycznie z całego świata, ale to są indywidualne klientki, natomiast tutaj mam ogromną szansę zaistnieć bardzo międzynarodowo – mówi.
Dorota Goldpoint odważnie jednak stawia czoła wyzwaniu i zapewnia, że dobrze wykorzysta tę szansę. Podkreśla też, że zaprojektowanie strojów noszonych w krajach muzułmańskich sprawiło jej dużą frajdę oraz uruchomiło olbrzymie pokłady wyobraźni i kreatywności.
– Jako Polka jestem dumna, że mogę zaprezentować tę kolekcję, że mogę dumnie prezentować to, co my tutaj w Polsce stworzyłyśmy. I szczerze powiem, nie wiem, jak ta sytuacja handlowa się rozwinie, ale ma ona ogromny potencjał – dodaje projektantka mody.
Czytaj także
- 2025-07-09: Dorota Szelągowska: W moim rodzinnym domu się nie przelewało. Od mamy i babci się nauczyłam, jak ugotować coś z niczego
- 2025-07-17: Dorota Szelągowska: Tęsknię za Darkiem „Stolarzem” przed kamerą. Ale mamy ze sobą kontakt i będziemy razem robić jakieś rzeczy youtube’owe
- 2025-08-01: Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
- 2025-07-24: Dorota Gardias: Jeżeli w wakacje chcemy mieszkać w luksusowym hotelu, korzystać ze SPA i jeść na mieście, to na pewno będzie drogo. Za niewielkie pieniądze również można się świetnie bawić
- 2025-06-12: Dorota Gardias: Przykre jest to, że wybory prezydenckie budzą tak negatywne emocje. Jest dużo złości, żalu i różnych zagrywek, które kompletnie nie są moje
- 2025-07-16: Dorota Gardias: Do sklepu czy na działkę najczęściej jeżdżę rowerem. W drodze do pracy ciężko byłoby mi utrzymać fryzurę, a przed kamerą muszę dobrze wyglądać
- 2025-07-14: Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek
- 2025-05-19: Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
- 2025-05-30: Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.