Newsy

Michał Lembicz: Mężczyźni chcieliby się ubierać modnie i odważnie, ale boją się krytyki. Wolą więc wtapiać się w tłum zwyczajnymi szarymi stylówkami

2019-06-07  |  06:50

Zdaniem Michała Lembicza polscy mężczyźni są bardzo zachowawczy w stylu ubierania, a wynika to przede wszystkim z obawy przed krytyką i wyśmianiem. Tkwią więc w niewoli mitów, które nie pozwalają im sięgnąć po takie elementy garderoby, które ich zdaniem – odbiegają od standardów “męskości”. W konsekwencji stawiają więc na sprawdzone zestawienia, ale nie dbając o fason, dopasowanie czy kolorystykę, popełniają sporo modowych grzechów.

Michał Lembicz chciałby, żeby mężczyźni przywiązywali większą wagę do ubioru, bo z jego obserwacji wynika, że nie brak im potencjału, ale zwyciężają stereotypy i obawy. Dlatego też model postanowił założyć bloga, poprzez którego chce doradzać panom, co założyć na daną okazję i jakich ubrań nie powinno zabraknąć w szafie.

– Stworzyłem bloga modowego, bo stwierdziłem, że może w jakiś sposób będę mógł pomóc mężczyznom w doborze ubioru. Bo jak wiemy, to jest temat rzeka i są właśnie różne relacje na temat ubioru mężczyzny, że powinien się ubierać tak, a tak z kolei nie powinien – mówi agencji Newseria Michał Lembicz.

Jego zdaniem, spora grupa mężczyzn chciałaby nieco zmienić swój styl ubierania, ale boją się krytyki. Dla własnego spokoju wybierają więc bezpieczne, ponadczasowe zestawienia.

– Generalnie chcieliby się ubierać inaczej, pewnie co niektórzy też nie przyznają się do tego, ale obserwują te trendy, jednak boją się tej opinii drugiego człowieka. Jest ten tzw. hejt w sieci i jeśli ktoś taki czyta to wszystko, to później sobie myśli: kurczę, jeśli ja ubiorę na siebie to, co chciałbym faktycznie ubrać, ale będę skrytykowany przez drugiego człowieka, to ostatecznie woli być takim szarym i wtopić się w tłum. Niestety w naszym kraju jest tak, że jeśli ktoś odbiega od tzw. norm, to jest już postrzegany różnie – mówi Michał Lembicz.

Dlatego też, polscy mężczyźni nie wyróżniają się z tłumu wyrafinowanymi, gustownymi stylizacjami. Zazwyczaj stawiają na prostotę i funkcjonalność. W sklepie wybierają ubrania bez zastanowienia, byle kupić szybko i najlepiej nie przepłacić.

– Zazwyczaj są to sportowe stroje, takie po prostu szare stylówki, czyli nie wyróżniają się spośród innych, wszyscy są ubrani tak samo, nie ma żadnych kolorów, nie ma tej elegancji. Na przykład we Francji czy we Włoszech to mamy tam zupełnie coś innego, spodnie 3/4 i faceci się właśnie tego nie boją. A tutaj boją się, bo będą nazywani bardzo brzydko – mówi model.

Michał Lembicz zachęca wszystkich panów do tego, by kupowali ubrania dobrej jakości, bo nie tylko dłużej posłużą, ale przede wszystkim dodadzą stylu i elegancji.

– Ja przykładowo stawiam zawsze na klasykę, czyli po prostu biała góra, klasyczna biała koszula, do tego ładne, dobrze skrojone spodnie i bardzo elegancki but. Wiadomo, na co dzień niekoniecznie trzeba tak chodzić. Aczkolwiek są różne okazje, by właśnie ubierać się w ten sposób – mówi Michał Lembicz.

Model przestrzega jednak panów przed modowymi eksperymentami na własną rękę i podkreśla, że najczęściej popełniane przez nich błędy to koszule z krótkim rękawem zakładane do garnituru, skarpetki noszone do sandałów, kiczowate podróbki markowych ubrań czy zbyt obcisłe ubrania podkreślające każdy zbędny kilogram.

– Myślę, że na przykład też takie zbyt duże koszule wyciągnięte ze spodni to jest właśnie coś w tym stylu, że ten człowiek coś kombinował, aczkolwiek nie wyszło mu za bardzo. Przede wszystkim liczy się wyczucie smaku. Jeśli facet nie ma pomysłu na siebie, to może udać się do stylisty i ten stylista na pewno mu podpowie, w jaki sposób mógłby się ubierać. Są różne proste sposoby, teraz już każdy ma dostęp do internetu, wystarczy sobie poczytać blogi modowe i na pewno to zwiększy świadomość mężczyzn do tego jak można się ubierać – mówi Michał Lembicz.

Model tłumaczy, że stylowy mężczyzna powinien umieć dopasować swój ubiór do konkretnej okazji.

– Myślę, że pakując walizkę na wakacje każdy facet powinien zabrać na przykład białe spodnie, czarną koszulę – niekoniecznie z krótkim rękawkiem, bo zawsze można sobie tę koszulę podwinąć, to lepiej na pewno wygląda do tego jakieś mokasyny – to już jest coś takiego, by wyjść sobie do klubu wieczorem – mówi Michał Lembicz.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.