Newsy

Tomasz Jacyków: Ludzie ze środowisk modowych wyglądają poprawnie. Ale im dalej od wybiegów, tym większy freestyle, aż do niedołęstwa umysłowego i apatii

2018-05-14  |  06:26

Stylista wielokrotnie już oceniał gust Polaków, zarówno w programach telewizyjnych, jak i podczas bezpośrednich spotkań. Podkreśla jednak, że zawsze stara się tak wyrażać krytykę, by nikogo nie urazić, tylko dać impuls do przemyśleń i zmian. Jego zdaniem sporym problemem jest to, że nie potrafimy dobrać odpowiedniego stroju do sytuacji. Co prawda środowiska modowe świecą przykładem, ale już w innych kręgach często jest w tej kwestii bardzo źle.

Tomasz Jacyków podkreśla, że jeśli chodzi o modę i dobry gust, to na naszych ulicach nie ma równowagi. Są osoby, które nie boją się eksperymentować i chętnie poszukują ciekawych stylizacji, ale wciąż pozostaje też bardzo duża grupa obojętnych na modowe nowinki i niechętnych wszelkim zmianom. Wiele osób ubiera się też zupełnie niestosownie do swojego wieku.

– W momencie, kiedy obracamy się w środowiskach modowych bądź modowo bliskich, to ci ludzie wyglądają poprawnie. Ale im dalej od tych wybiegów, tym zaczyna się dziać większy freestyle, aż do niedołęstwa umysłowego i apatii – całe spektrum – mówi agencji Newseria Tomasz Jacyków, stylista.

Zdaniem Jacykowa nie można jednoznacznie ocenić, czy styl ubierania Polaków się poprawia, czy jest coraz gorzej. Jest bowiem dosyć spora grupa osób, które podążają za modą, śledzą najnowsze trendy i starają się dopasowywać stylizacje do okazji. Ale są też tacy, którym kompletnie nie zależy na tym, co na siebie założą.

– Absolutnie nie można tego uogólnić, dlatego że nawet styl ludzi, którzy przychodzą na różne pokazy, się od siebie różni. Zupełnie inaczej wyglądają ludzie np. na pokazie Łukasza Jemioła, a zupełnie inaczej na pokazie La Manii – mówi Tomasz Jacyków.

Zdaniem stylisty brakuje przede wszystkim dobrego ubrania miejskiego i takich stylizacji, które pozwolą się wyróżnić z tłumu, a jednocześnie będą bardzo funkcjonalne.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.