Mówi: | Katarzyna Rzehak |
Funkcja: | krytyk designu, specjalista w dziedzinie prognozowania trendów |
Trendy w modzie zmieniają się częściej niż w wystroju wnętrz
Krytyk designu Katarzyna Rzehak podkreśla, że trendy w wyposażeniu wnętrz nie zmieniają się tak często, jak w modzie, bo mebli nie kupuje się tylko na jeden sezon. Niemniej charakter aranżacji można co jakiś czas modyfikować, żonglując innymi dodatkami i kolorami. Obecnie królują wszystkie odcienie błękitu, granatu i turkusu.
– Wspólnym elementem, który łączy obie branże, jest kolor. Na przykład w tej chwili mówimy, że błękit jest nową czernią. Widzimy go w kolekcjach mody, na wybiegach, w prognozach na 2015 rok i w przeróżnych wariantach bardzo mocno wszedł również do branży wnętrzarskiej. Mamy takie kanapy, dywany, zasłony – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Rzehak, krytyk designu i specjalista w dziedzinie prognozowania trendów.
Katarzyna Rzehak podkreśla, że teraz projektanci mebli i dekoratorzy wnętrz przede wszystkim stawiają na wielofunkcyjność, o której nie zawsze można powiedzieć w kontekście ubrań. Dużą popularnością cieszą się meble modułowe.
– Nowoczesność wymusiła, szczególnie na meblach, to, żeby na przykład kanapa nie była meblem z jednego kawałka. Żeby dało się ją rozdzielić, żeby można było z niej zrobić dwie kanapy, a może szezlong, albo może podnóżek z fotelem. Takim nowym trendem jest także to, by meble biurowe były bardzo lekkie i łatwe do przenoszenia – tłumaczy Katarzyna Rzehak.
Jej zdaniem niezwykle trudno oszacować, na ile trendy panujące w modzie mają wpływ na aranżacje wnętrz. Są to dwie zupełnie inne branże.
– Trendy prognozowane dla mody i te, które widzimy w sklepach sieciowych, są dużo krótsze niż trendy, które są prognozowane dla wnętrz. Sukienkę kupujemy często na jeden sezon i potem ją wyrzucamy, nie zakładamy jej nigdy więcej. Z wyposażeniem wnętrz jest inaczej, człowiek nie kupuje kanapy na jeden sezon – wyjaśnia Katarzyna Rzehak.
Czytaj także
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-14: Polski przemysł meblarski traci na konkurencyjności. Coraz więcej mebli trafia na krajowy rynek z zagranicy
- 2025-01-09: Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
- 2025-01-08: Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-09-06: Rafał Zawierucha: Kocham remonty i nadzorowanie wszystkiego. Wspaniale sprawdzam się w dyrygowaniu i rozdzielaniu obowiązków
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.