Newsy

Współcześni mężczyźni nie noszą krawatów z obowiązku, lecz po to, by pokazać swój styl

2016-04-22  |  06:40

Stylowy krawat z najwyższej jakości materiału jest wizytówką eleganckiego mężczyzny. Ten dodatek powinien być umiejętnie dobrany nie tylko do koloru i fasonu garnituru, lecz także do okazji czy wykonywanego zawodu. Znawcy męskiej mody uważają, że najlepiej prezentują się krawaty wykonane z jedwabiu. Zasadą, którą trzeba przestrzegać, jest dopasowanie szerokości krawata do szerokości klap marynarki.

Przyjmuje się, że krawat powinien być ciemniejszy od koszuli. Największą popularnością cieszą się modele jednobarwne, gładkie, w wąskie paski lub drobne wzorki. Coraz częściej mężczyźni sięgają także po krawaty w szerokie poprzeczne lub skośne pasy, duże wzory kwiatowe czy romby.

Krawat jest dekoracją taką samą jak apaszka, broszka czy poszetka. Dzisiaj mężczyźni nie noszą go z obowiązku, tylko po to, by pokazać swój styl, indywidualność i charakter. Mężczyźni chcą podkreślić, że są eleganccy, szykowni i świetnie to robią, dobierając gustowny krawat nawet do koszul dżinsowych, w kratkę czy bardzo wzorzystych – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Anna Górska ze sklepu z dodatkami modowymi Herse.pl.

Krawat przede wszystkim musi pasować do pozostałej garderoby. To, jaki dodatek jest w danym momencie używany, zależy też od okazji, obowiązujących zasad, standardów, konwenansów, a nawet od wykonywanego zawodu.

Jeżeli mamy bardzo elegancki garnitur, czyli z jedwabiu czy kaszmiru, to najczęściej używamy krawatów jedwabnych. Czym luźniejszy styl, tym bardziej możemy sobie pozwolić na dodatki mniej tradycyjne, czyli krawaty wełniane, tkane – tłumaczy Anna Górska.

Standardowy krawat ma długość od 148–152 cm i  8–8,5 cm szerokości. Dostępne są również bardzo wąskie krawaty o szerokości 4–6 cm, nazywane potocznie śledziem. Noszą je głównie osoby młode.

Ważne jest to, żeby krawat pasował swoją szerokością do marynarki. Do garniturów bardzo wąsko skrojonych nosimy węższy krawat, do luźniejszych trochę szerszy – mówi Anna Górska.

Obowiązuje również zasada, że koniec zawiązanego krawata powinien sięgać początku paska spodni. Najprostszym sposobem wiązania jest tzw. węzeł prosty, zwany też węzłem w czwórkę. Na ogół dobrze wygląda ze wszystkimi męskimi kołnierzykami, ale raczej nie jest przeznaczony dla osób niskich i o pociągłej, szczupłej twarzy. Tuszuje natomiast szersze rysy.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.