Newsy

Latem dochodzi do największej liczby wypadków z udziałem dzieci. Aby pomóc w ich leczeniu i rehabilitacji w sierpniu rusza 2. Plażowy Ultramaraton Gwiazd

2017-08-01  |  06:20

W wakacje znacznie rośnie liczba urazów wśród dzieci. Najczęściej są one wynikiem wypadków samochodowych. Często rodziców i opiekunów nie stać na przeprowadzenie kosztownych badań, długotrwałe leczenie czy rehabilitację swoich pociech.  By im pomóc, Fundacja Dzieciom „Twój rekord pomaga” Krzysztofa Drabika organizuje 2. Plażowy Ultramaraton Gwiazd. Bieg rozpocznie się w Świnoujściu, a zakończy w Gdańsku – 10 dni, 10 nietuzinkowych osobowości, 47 miejscowości i 500 km do pokonania, a cel nie tylko charytatywny, lecz także edukacyjny.

W 2016 roku aż 35 proc. wszystkich wypadków drogowych z udziałem najmłodszych do 14 roku życia miało miejsce w czerwcu (364), lipcu (362) i sierpniu (343). Wiele dzieci przez długi czas zmaga się również z konsekwencjami pływania w niedozwolonych miejscach czy uprawiania niebezpiecznych sportów. Każdego roku dochodzi również do wielu wypadków na wsi, szczególnie kiedy najmłodsi pomagają dorosłym podczas prac w polu.

– Wypadkowość dzieci podczas wakacji jest dużym problemem. Czas urlopu jest okresem, gdzie czasami myślenie się wyłącza, ale jednak musimy je włączyć. Czy jesteśmy nad wodą, czy w górach, zawsze trzeba uważać, bo obok siebie mamy swoje pociechy, które trzeba pilnować jeszcze bardziej. Wypadki się zdarzają i nie jesteśmy w stanie ich całkowicie uniknąć, ale oby było ich jak najmniej – mówi agencji Newseria Krzysztof Drabik, barman, założyciel Fundacji Dzieciom „Twój rekord pomaga”.

Organizator  2. Plażowego Ultramaratonu Gwiazd podkreśla, że akcja ma zarówno cel charytatywny, jaki i edukacyjny. Chodzi o to, aby uwrażliwić na problem związany z wypadkami dzieci i młodzieży podczas wakacji, co w dużej mierze jest wynikiem brakiem czujności ze strony rodziców i opiekunów. Dzięki ubiegłorocznej akcji udało się przeznaczyć znaczną cześć środków na zakup pasów ratowniczych typu węgorz do ratowania życia w wypadkach wodnych. W tegorocznym rekordzie w trakcie przejścia uczestnicy będą nimi wspierać jednostki WOPR. W zmaganiach wezmą udział znani artyści, sportowcy, dziennikarze, wśród nich Aleksandra Kostka czy Jarosław Milner.

W plażowym ultramaratonie gwiazd biorą udział osoby ze świata telewizji i nie tylko. Bardzo cieszymy się, że takie osobowości wspierają naszą akcję i dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć do wielu osób. Każdy może ustanowić swój własny rekord, jest okres wakacyjny, okres, gdzie jest najwięcej osób nad morzem, każdy z artystów spróbuje zrobić 50 km, czy się uda, zobaczymy, każdy ma możliwość zrezygnowania w dowolnym momencie trasy i nie będzie to minusowane ze strony fundacji – podkreśla Krzysztof Drabik.

Trasa tegorocznego biegu rozpocznie się 8 sierpnia o godz. 11:11 na plaży w Świnoujściu, a zakończy na plaży w Gdańsku dziesięć dni później. Krzysztof Drabik podkreśla, że ludzie kochają rekordy, bo w ten sposób przekracza się jakieś granice. Siła pokonywania barier i walka z samym sobą, która toczy się przede wszystkim w głowie, jest niezwykle motywująca.

– Inicjatywa fundacji jest taka, aby promować nie tyle sam rekord, ale tym rekordem pokazywać, że na naszych urlopach musimy uważać bardziej, niż będąc w pracy. Plażowy ultramaraton gwiazd chcemy rozwijać mocniej co roku, będziemy starali się również ustanawiać inne rekordy – mówi Krzysztof Drabik.

Krzysztof Drabik to chyba najsłynniejszy barman w kraju. Po zwycięstwie w telewizyjnym show „Mam Talent” postanowił wykorzystać sławę, by pomóc potrzebującym dzieciom. Dla nich też przekonał się do nielubianego biegania. Żonglując butelkami, przebiegł dwa maratony i ustanowił rekord świata w najdłuższej żonglerce. Podczas tegorocznego rekordu również będzie żonglował butelkami na dystansach co 50 km wzdłuż linii brzegowej Bałtyku. Wspierać go będą wolontariusze z megafonami, naklejkami, ulotkami i z puszkami, do których będzie można wrzucać datki na pomoc potrzebującym.

– Fundację chciałem założyć już 10 lat temu, natomiast dwa lata temu uległem dość poważnemu wypadkowi, ten wypadek przyspieszył całą tę machinę tworzenia i dotarcia do osób, które potrzebują pomocy. Chciałem, aby była to fundacja pokazująca sport, wysiłek i wyczyny. Twój rekord to przesłanie dla innych ludzi, którzy mogą ustanowić swój własny rekord i w ten sposób pomóc podopiecznym fundacji – dodaje Krzysztof Drabik.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.